IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Silverfall
Silverfall

Jager je hipi stripovski junak, ki sabotira tehnološki razvoj dežele Nelw'.

Ko so pri Monte Cristu napovedali akcijsko frpjko Silverfall, ki naj bi vsebovala naravno-tehnološki etos iz Arcanuma in zanimivo štorijo po vzoru Baldurjevih duri, je marsikateri naveličan frpjaš našpičil useša. Kako bi jih ne, saj je žanr deležen vedno novih medlih predelav Diabla in je potreben korenite prevetritve. A od sladkih obljub do pečene pogače se lahko primeri marsikaj in montekristovcem jo je zagodla njihova pregovorna površnost.

Od vrste nabranih materialov je odvisen končni videz prenovljene metropole. Drevje in šotori ali plinske lampe na vsakem vogalu - to je zdaj vprašanje.

Igra te postavi v deželo Nelw‘, kjer sobivajo ljudje, troli, goblini ter vilini in vlada nemirno ravnovesje med znanostjo in prirodo. Ko nemrtva vojska zasede metropolo Silverfall, se znajdeš v močvirskem taboru, od koder rešuješ nastalo krizo in zbiraš surovine za kasnejšo obnovo mesta. Po začetni okostenelosti se štorijalni klobčič sčasoma odmota in postreže z nekaj preobrati, tako da vsaj malo odstopa od prežvečenih klišejev. Čeravno tekom igre povečini opravljaš številne stereotipne kveste, ki so že stalnica zvrsti, imaš pri tem početju precejšno svobodo, saj prosto haraš po svetu. Kleč pa tiči v hroščih in slabem usmerjanju lika, kar prepreči končanje nekaterih nalog in skvari veselje do igranja.
Ena od posebnosti igre je razvoj junaka brez poklicev, saj se lahko uriš v poljubni kombinaciji spretnosti iz šestih dreves veščin magije in bojevanja. Na voljo so še tri razvojna drevesa, ki pa so omejena z izbiro rase in malikovanjem bodisi narave, bodisi industrije. Vsaka rasa ima v slogu D&Djevskih frpjk par samosvojih sposobnosti, ki jih razvijaš (goblini so idealni ostrostrelci, vilini se nagibajo k magiji ...). Ostali drevesi sta, kot omenjeno, pogojeni z zvestobo enemu od nasprotujočih si elementov - narave ali industrije. Bolj kot se nagibaš v eno stran, boljše veščine so ti na voljo. Kot privrženec narave se lahko denimo preleviš v volkodlaka, ki je odporen na fizične poškodbe in je zmožen močnega popizditisa, tehnolog pa lahko nad kanalje prikliče oblak radioaktivnega prahu ali mehanskega pomagača. Možnosti pri razvoju lika je precej in sistem je domiseln, saj se lahko izven boja ekspresno zdraviš brez urokov oziroma napitkov in s posebno spretnostjo odkrivaš boljšo navlako.

V boju se pomagači dobro izkažejo. Paziti moraš le, da združiš like, ki se v sposobnostih medsebojno dopolnjujejo.

Pri reševanju sveta nisi sam, saj se ti tekom kampanje pridruži nekaj pristašev, od katerih te lahko naenkrat spremljata dva. Preden pa se ti kompanjoni priključijo, je potrebno zanje končati postransko nalogo. Kolegom moreš ukazati, kakšno funkcijo bodo zavzeli v bitkah, denimo zdravilci ali napadalci, in jim prilagajaš oborožitev in opremo. Izbira spremljevalcev zahteva nekaj taktiziranja in je nekoliko pogojena s tvojim pristopom. V splošnem so za maga primernejši bojevniški spremljevalci, za fajterja pa čarovniki, ki ga zdravijo. Tekom osrednje naloge ti neigralni liki podajajo še svoja mnenja. Po izjavah avtorjev naj bi špilavčevi odzivi na modrovanja pajdašev vplivali na njihovo učinkovitost v bojih, vendar česa takega nisem zasledil. Med tepežkanjem sta me zmotili predvsem dve nemarnosti: pretirano močni nasprotniki, ki napadajo v večjih skupinah in te hitro pospravijo, ter neroden vmesnik. To vključuje trzajočo kamero, nezmožnost neprekinjenega napadanja s tiščanjem desnega knofa miške (kar bo nažiralo predvsem čarovnikom) in zatikanje ob prepreke, kot so zaboji in kolegi.
Najbolj opazna plat Silverfalla je nedvomno pisan stripovski dizajn obrobljenih (cel-shaded) likov. Vsakovrstne pošasti, kot so hodeča drevesa in mehanski zmaji, so ob približanju pogleda videti neverjetne. Žal tega ne morem trditi za okolico, ki ne zaživi in je mestoma prav turobna, zlasti v številnih temačnih jamah. Nažirata tudi enolična glasbena in zvočna podlaga.
Silverfall razočara ravno zaradi polovičarstva obeh potencialno največjih adutov. Razmejitev med tehniko in naravo je premalo razdelana in pri opravljanju kvestov često ne veš, v katero stran se bo prevesila tehtnica po končanju določene naloge. Čeravno špil prinaša večigralstvo za do osem sodelujočih in (kljub ne najbolj posrečenim pogovorom) solidno pripoved, ji spodleti pri osrednji obljubi: povzdignjenju žanra klavniških erpegejk na višjo raven. Tako smo dobili le še eno v redu frpjsko akcijado, ki se sicer izkaže s prostim lutanjem in luštnimi stripovskimi modeli, a jo pestijo površna izvedba, okoren vmesnik in še nekaj tipičnih bolesti zvrsti.

Čeravno različnih veščin ni prav veliko, je strateških možnosti precej. Ena od učinkovitih taktik za maga je, da nabildano golazen najprej zamrzneš in nato še skuriš.

Silverfall
založnik: Monte Cristo / Atari
objavljeno: Joker 165
april 2007

67
solidna pripoved
prosto raziskovanje
domiseln razvoj heroja
svojevrsten grafični dizajn
vodenje druščine
nefer težavnost nasprotnikov
šepajoča predstavitev
bitka med naravo in tehniko je slabo predstavljena
vmesnik
žužki