IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Mount & Blade
Mount & Blade

Trig

Ob obilici igranja domišljijskih vlog, ki so dandanes na trgu, vendarle ni na voljo tako rekoč nič srednjeveško realističnega, torej samo z vitezi, brez zmajev! Ni res? Problem je pred nekaj leti begal tudi na igre usekana zakonca iz Turčije, zato sta pustila službo, se vrgla v programiranje, ustanovila Taleworlds in po dveh letih stradeža obelodanila Mount & Blade, igro o sedlih, rezilih ter učinkoviti rabi enih in drugih. Čeprav razvoj še vedno traja, s trenutno različico kupiš vse nadaljnje izdaje, za preizkus pa do onemoglosti nabijaš povsem funkcionalen brezplačen demo.

Ko sečejo bridka jekla, je treba skrbno izbrati čas za vmešavanje...

Dogajanje je postavljeno v deželo Calradio, kjer se živi ne moreta kraljestvi Svadijcev in Vaegirjev, naključne masakre pa izvajajo še neuvrščeni Temni vitezi. A z izmišljeno geografijo se fantazijskost več ali manj konča. Zato vas v gležnje ne bodo grizli goblini ali incinerirali coprniki z ognjenimi kroglami, temveč vam bodo glave mečkali le udarci z buzdovanom ali kladivom ter oklep predirale samo sulice in sekire. Vendarle naj 'le' in 'samo' ne vodita v zablodo, da vam bo dolgčas. Ta prvoosebna srednjeveška bojevalščina in njena frpjska plat z bildanjem lika (doseganje stopenj prinaša točke, s katerimi si višate bojevalne in druge sposobnosti), zbiranjem kompanjonov in vojakov (v boj lahko na višjih stopnjah vodimo kar kako stotnijo borcev) ter opreme zase in zanje (nevarnejša orožja, debelejši oklepi, boljši konji), je namreč hudimano zasvojljiva. Tako, da boste besno bezljali od bitke do bitke, trgovali in se otepali roparjev, se pridružili eni ali drugi strani ter napadali sovražnikove enote ali oblegali gradove, da bi lahko pobili čim več nasprotnikov, da bi dobili boljše lastnosti in plen, da bi lahko pobili še več nasprotnikov, da bi dobili še boljše lastnosti in plen ...

... medtem ko je pohajkovanje in trgovanje v mestih in gradovih lahko bolj ležerno.

Mehanika je preprosta. V oddaljenem strateškem pogledu jezdite po deželi od mesta do mesta, dokler ne naletite na enoto ljutega sovraga. Nato preidete na bojno polje, kjer lahko še ljuteje ter iz osebne perspektive navalite vanj. To navaljenje je daleč najboljši del, ki mu ni para v nobeni podobni igri. Vi na svojem žrebcu ali peš ter ducati vojščakov, ki se preganjajo naokrog, težki konjeniki mendrajo pešake, lokostrelci na konjih krožijo okrog plena, pešaki mečejo konjenike s konj, ščiti pokajo pod udarci sekir in psovke letijo vsevprek. Boji potekajo po hostastih logih, dobravah s potoki in obzidjih gradov, vsakokratni pristop ter taktika pa sta odvisna od vas. Ena sama napačna odločitev lahko skoraj dobljeno bitko sprevrže v bridek poraz, vas pa spravi ob plen in vaše pajdaše v ujetništvo.
Vodenje načeloma ni zapleteno. S tipkovnico vodite svoj lik, peš ali na konju, z miško pa udrihate, streljate z lokom ali s ščitom prestrezate udarce. Vaša zvesta četa se na bojišču sicer sama dobro znajde, vendar jim lahko ukažete, naj vam sledijo, se ustavijo, obstreljujejo sovražnike od daleč ali jurišajo nanje. Toda zmagati ni enostavno. Čar realističnega spopada je namreč tudi v tem, da lahko odlično opremljenega visokostopenjskega bojevnika v kašo stepta ducat togotnih kmetov s krepeli, če v težkem in okornem oklepu pade s konja in se znajde obkoljen.
In če se naveličate osnovne igre, ki zaenkrat žal ne podpira večigralstva, je tu preprost način izbiranja modov, ki jih izdelujejo ljubitelji (M&B je dolzvleklo že kakih 100.000 ljudi). Ti lahko dogajanje postavijo med samuraje na srednjeveško Japonsko ter gladiatorje v antični Rim, v križarske vojne in Tolkienov svet, med pirate s Karibov, skratka, kar koga rajca ...

Mount & Blade
založnik: Taleworlds
objavljeno: Joker 165
april 2007