IGROVJE
stranka » igrovje » pc » RACE - the WTCC Game
RACE - the WTCC Game

Igi zeha vso ravnico - do ovinka, kjer mu spet tečejo potne srage.

Na prvi pogled je nenavadno, da je švedski SimBin v roku pol leta izdal kar dve simulaciji vožnje. Toda resnica je taka, da se je razvijalec razdelil na dva dela. Glavnina moštva je s šefom vred ustanovila novo skupino Blimey, ki je vkup dala GTR2 (uradno je pod naslovom podpisan SimBin) in zdaj zavzeto programira dirkačino s ferrariji, ki jo omenjamo v oznanilih. Preostanek ekipe pa je skupaj z novimi rekruti izdelal tale naslov.

Slab je pogled v ogledala. Kako naj vem, komu pokazati sredinec, če me rukne v rit?

Turnih avtomobilov, če odštejem množico zastonjskih modov za rFactor, v simulacijah že lep čas nismo ugledali. Mnogi se nostalgično spominjamo davne Toce 2. V tem prvenstvu, ki je, mimogrede, za F1 in WRC tretje najpomembnejše svetovno dirkanje pod okriljem organizacije FIA, je poudarek na izenačenosti dirkalnikov. V ta namen so celo vpeljali obtežitve najboljših avtov. Kot se za licenčni izdelek spodobi, je simulirana celotna sezona 2006 z vsemi štirikolesniki in moštvi (alfa 156, seat leon, BMW 320, chevrolet lacetti ...), vozimo pa na vseh desetih prizoriščih, vključno s spektakularnim Macaom, brazilsko Curtibo in novo progo v Istanbulu. Kot bonus sta vključena dirkanje z zgodovinskimi alfami 75 in BMW M3 iz leta '87 ter pokalno tekmovanje z (modernimi) miniji.
Sprehod po všečnih, spoliranih menijih kaže na organizacijsko in lepotno prenovo. Špil sicer temelji na istem grafičnem in fizikalnem pogonu kot GT Legends, rFactor in GTR2. Žal se z osrednjo kodo vleče tudi napaka okoli določanja volana, ki včasih pobriše nastavitve. Takih površnosti in nedodelanosti je še nekaj, recimo utripajoče teksture na nekaterih progah, naletiš pa tudi na nevidne zidove in luknje ob stezi. Nič usodnega, a kvari vtis. Je pa izpostavitve vredna slaba optimizacija, ki na povprečnih mašinah botruje hudemu zatikanju že ob najnižjih grafičnih detajlih. Geforce serije 7 ali ustrezen radeon je nadvse priporočljiva oprema.

Garaža je lepo pospravljena. Vsa orodja so na svojem mestu, manjka le možnost izmenjave s kolegi mehaniki po svetu.

Načini igranja so klasični: vozimo prvenstvo ali dirkaški vikend in hitro dirko. Novost je le lov za rekordnimi dosežki uradnih dirkačev, ki pa se jih večina ne bo dotaknila. Glede na to, da je izdelek namenjen širšemu krogu ljudi, torej takim, ki so igrali Race Driverja, je tako skromen pristop minus. Vsaj kariero bi že lahko vdelali. Bistvo zato ostaja omreženo prerivanje z živimi nasprotniki. Večigralska koda je že tako preizkušena, da ne povzroča problemov in teče gladko. Garaža ima, kot je pri SimBinu v navadi, vse, kar si mehanik želi. Začnemo pri osnovah, kot so krilca, pritisk gum in količina goriva, nastavimo pa lahko najmanjše podrobnosti, recimo razmerje prestav v menjalniku, geometrijo koles ter zapore diferencialov. Škoda le, da so opustili zelo uporabno izmenjavo nastavitev s kolegi po svetu iz GTR2.
Sed v dirkalnik pokaže, da so kabine lepe, a še zdaleč ne tako podrobne kot v GT Legends. Pogled iz njih je pri nekaterih dirkalnikih, posebej beemveja, otežen zaradi temnega vetrobranskega stekla. Kar se fizikalnega pogona tiče, že po nekaj ovinkih postane jasno, da tu ne gre za živčne zverine iz GTR ali starinske škatle s predpotopn

Vseskozi je treba voziti na skrajni meji. Ni pomembno, če sedite v lacettiju ali novi trojki, vsi avtomobili so enako hitri. Pozabite tudi na uvidevnost tekmecev, umetnopametnih ali živih.
imi listnatimi vmetmi iz GT Legends. Vozila so zaradi razmeroma šibkih motorjev, sodobnega podvozja in gladkih gum sprva skoraj smešno lahko vodljiva. Napak vozni model ne kaznuje hudo, zdrsi so lahko ulovljivi. Tega bodo veseli začetniki, saj se da z vključenimi pomagali voziti tudi s tipkovnico. Ima pa to drugo plat: vsak zdrs je kaznovan z ogromno izgubo časa, zaradi več manevrskega prostora in nižjih hitrosti pa moraš nenehno tiščati plin do skrajne meje. Tekmeci ti stalno visijo na zadnjem odbijaču, pomembno je ujeti zadnji trenutek zaviranja, idealno linijo in rahlo pospeševati že v zavoju, hkrati pa paziti, da te kdo ne trešči v bok. Zanimivo postane zlasti v Macau, na mestni progi, kjer je ponekod širine le za avto in pol in jo obdajajo ograje, ki ne odpuščajo, dočim je jagoda na torti dolga adrenalinska štartno-ciljna ravnica s hitrimi zavoji vrste zvozi-ali-se-razbij.
Naposled je treba pohvaliti še prehod na servis Steam, ki je zamenjal neslavni Starforce. Na njegov račun smo rešeni vstavljanja DVDja, hkrati pa je vselej naložen najnovejši popravek, če smo le povezani v splet. Teh ni malo, a potreben bo še kak. RACE je namreč po hišni tradiciji lepa, zaokrožena celota z veliko ljubezni do podrobnosti, toda SimBinov nadzor kvalitete je spal bolj kot pri prejšnjih naslovih.

RACE - the WTCC Game
založnik: SimBin / Eidos
demo: natlačenka 160
objavljeno: Joker 162
januar 2007

73
odličen fizikalni pogon
veliko podrobnosti
končno najnovejša sezona
bonus miniji in alfe 75
plitko udejstvovanje
hroščiči in površnosti
temne kabine
nuca nenavadno močan hardver