IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Heroes of Annihilated Empires
Heroes of Annihilated Empires

Aggressor kot junaški vilin v tej izjemni, epski, revolucionarni igri. Ja, pa kaj še.

Bentenje nad ruskimi izdelki postaja že obrabljeno, ampak nisem jaz kriv, če se mu ne da izogniti niti na tem mestu. Najbolje, da napravimo kar novo kategorijo 'ruskih iger' - oziroma, bolje, 'vzhodnih', da me ne bodo Ukrajinci in Čehi za ušesa. V osnovi ne gre za zanič igre, le nek značilen jebivetrovski pridih jih preveva, ki ga zahodni špili enostavno nimajo. Lahko ga skušajo posnemati, ampak v tem primeru zgolj izpadejo blesavi, medtem ko se ti ob ruskih originalih usta razlezejo v pomilovalen nasmeh, ker so tako naivni, da je že komično. Heroes of Annihilated Empires bo dober primer, da vas o zadevi naposled podrobneje poučim.

Hecno je, da so v vsako od teh bajtic stlačili nebroj poligonov, a se jih zaradi majhnosti sploh ne vidi. Pa hiške so take, kot bi lebdele nad ozemljem.

Lastnost ruskih iger številka ena: niso ultra inovativne - to pomeni, da ne izumljajo svojega (pod)žanra, ampak si sposojajo pri vsem, kar se zdi tisti trenutek modno. Poudarek na 'zdi'. Vsi 'vemo', da so kloni Warcrafta zdaj tako in, da nanje padajo že najstnice, sploh če jih spotakneš. No, Heroji so standarden golaž sorte 'z vilini in škratolini pokolji nemrtve', s strašnimi momljajočimi zombiji ter zmaji z ognjenim spahovanjem vred. Kajpak ne gre brez stasitih herojev, ki napredujejo z izkušnjami, pa nadgrajevanja enot in podobnega. Nato pride lastnost številka dve: avtorji vnesejo kupček zanimivih in izvirnih idej, ki bi jih drugje stežka videli, ker zahodnjaki nismo dovolj usekani za take eksperimente. V Herojih naši vrli junaki poveljujejo dobesedno hordam podanikov. Reč bo jasnejša, če omenim, da je sistem osnovan na Cossacks; jasno, GSC je avtor le-teh! V praksi to pomeni, da boste izvajali navale z ne desetinami, temveč stotinami zombakljev, in da se bodo posamezne enote zlile v morje (nagnitega) mesa, ki bo preplavilo sovražnika. Tod igra računa karamboliranje (collision) vsake enote s sovražnimi, ampak žal ne z lastnimi. Posledica so komične situacije, ko naproti pride na videz majhna gruča kostkotov, ki se kar naenkrat začne širiti in zapolni pol ekrana. Avtorji se hvalijo, da naj bi pogon podpiral do 64.000 enot na karti, a se mi zdi, da bi me moje računalo ob taki nalogi urno brcnilo v piščal in pobegnilo. Drug sveži koncept je zamrznitev herojev za pol ure, če hočemo zgraditi bazo. S tem se odpravi problem prehitrih napadov s heroji, ker je cena za to neobstoj oporišča. Uporabno. Oziroma, kot pravijo avtorji, popolnoma noro ter še nevideno. Tretja lastnost: pristno zveneče navdušenje. Že zahodne reklame so polne izrazov 'stunning', 'ground-breaking', 'epic', a vzhodnjaki jih pri tem totalno posekajo. Še bolj strašljivo je, da imaš vseskozi občutek, da mislijo resno. Au. Zato četrta točka pri ruskih igrah toliko bolj boli: vse skupaj je bodisi napravljeno neprofesionalno, bodisi ni dovolj izpiljeno, bodisi ni dovolj testirano, bodisi vse troje skupaj.

Trk dveh vojska je kot fizikalna simulacija tekočin. Val zombijev se zarije v vilinsko falango, polzi ob njej in jo naposled ovije. Kar zabavno.

Vse to kajpak docela velja za Heroes of Annihilated Empires, povrhu pa se zadeva enostavno ne igra najbolj zabavno. Ne gre samo za zlajnane vsebinske in igralne temelje, temveč se zdi, da špil po dolgem in počez ni prav uravnotežen ter obtesan. Gibanje enot je počasno in leseno, medtem ko so karte prevelike. Štiri strani (vilini, škratje, severni magi in nemrtvi) so različne, toda ravnotežje je bolj kilavo. Zaradi množic je težko izvajati kako napredno taktiko. Za močnejše zveri je tu prenizka številčna omejitev, ki je čisto nepotrebna. Nadzor nad napredovanjem herojev je neroden. Štorija in zapleti v kampanji niso za odmet, vendar je podajanje naivno za zjokat in govor spominja na deklamiranje pri osnovnošolskem igralnem krožku. V večigralstvu so na voljo vsega tri karte! Grafični pogon je močan (hmm, peta točka!) in posamezni objekti luštni, toda preveč odmaknjen pogled in čudna perspektiva napravita neprivlačen rezultat. Za konec pa še naslov, ungh. Lahko ga dam kar pod zadnjo točko. Mislim, Junaki uničenih imperijev. Noro. Kače na letalu mu ne sežejo do kolen.

Vidite sedem številk ob zgornjem robu? Razen ene so vse surovine. Za znoret. Že napraviti vojsko delavcev je podvig, a jih lahko vsaj štancamo v neskončnost. Bogve, kako se tako hitro plodijo.

Heroes of Annihilated Empires
založnik: GSC
demo: (na)tlačenka 159
objavljeno: Joker 162
januar 2007

57
množični pokoli
zgodba v kampanji
različne strani
neprepričljivost
neprivlačnost
neroden vmesnik
neizpiljenost
že videno