IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Sam & Max: Culture Shock
Sam & Max: Culture Shock

Navi

Lov na pobeglega jetija širom sprevržene Amerike, ki sta ga Sam in Max uganjala pred trinajstimi leti, je ena najfinejših in najbolj čislanih pustolovščin v univerzumu. In hkrati ena redkih, ki ji niso brzinsko naštepali podmladka, dasiravno bi občestvo zanj prodalo tričetrt vranice. Šele po prelomu tisočletja je začelo šušteti o nastajajoči dvojki, Freelance Police, vendar ji je Lucasova giljotina naredila prerani konec. Zategadelj se je od mačehe odcepila zdaj že uveljavljena skupina veteranov, Telltale Games. Po uspešni splovitvi serije kratkih epizodnih avantur Bone so pogumneje poprijeli za frišne, takisto nadaljevančne dogodivščine blagega psa in krvoločnega puhca. Led prebijalno smo ravno dočakali in v prvi sezoni jih bo sledilo še pet, bojda vsak mesec ena. Dolpoteg posamezne epizode velja devet, kompleta vseh šestih pa zelo popustniških 35 dolarjev.

Tako obrazna mimika kot zajčje hiperaktivne kretnje so izredno zadete in ključne za vzdušje.

Ker so pri špilu sodelovali sami stari mački, kot je opičje-lovkasti Dave Grossman, je štorija temu primerno nora. V soseski, kjer imata pes in zec svoj policijski biro, začno povisevati propadli otroški zvezdniki in talati sumljive videokasete za fitnes očesnih mišic. Razvozlavanje misterija traja tri hudimano zabavne ure, ki vključujejo nemalo uporabe sile, brskanja po izprijeni duševnosti in čvekanja z zveriženimi personami.
Spričo dolžine seveda ni moč pričakovati prostranega kontinenta z gomilo absurdnih krajev tipa Veleklobka prejeŞ. Lokacij je za pest: poleg pisarne sta na ulici samopostrežna, ki smo jo v enki zrli le od zunaj, in tetovažnica, preurejena v psihiatrično ordinacijo. Ne baš divje, drži, zato pa so dogajališča navzlic manku zguncane odbitosti živahna in domišljena. Po njih navigiraš s preprostim klikanjem in komentarji in luštnih podrobnostih komaj čakajo, da priskakljajo skozi zvočnike. Ta prijem je iz sodobnih avantur zradiran, igre modre krvi pa ga očitno niso pozabile.

Vdelanega je nekaj neproblematičnega furanja in nadlegovanja državljanov. Tudi pištolarskega.

Puzle so ob neštevilnih in zlahka dobodljivih predmetih enostavne ter premočrtne (uporabi boksarsko rokavico s ksihtom), z izjemo ene napredne psihoanalitične, kjer je nabor rešitev vsakič drug in vabi k ponovnemu preigranju. Res pa je, da je zec nekam malo izkoriščen, saj večino reči postori Sam in dolgouhca ne more neposredno zlorabiti.
Kulturnemu šoku torej še za dlačico manjka do udarnosti legendarnega izvirnika, vendar je vseeno zloščen špil, vreden slehernega centa in unče žlahtnega porekla. Če bodo nadaljevanja žmoht zvarila do konca, bomo pa sploh veseli.

Sam & Max: Culture Shock
založnik: Telltale Games
objavljeno: Joker 160
november 2006