IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Settlers 2: 10th Anniversary
Settlers 2: 10th Anniversary

Kaj je Yohan počel davnega oktobra 1996? Iskal žensko, drkal Settlers 2 in se privajal na službo. Kaj počne oktobra 2006? Iščoč žensko drka Settlers 2 za službo.

Ni vas bilo malo, ki ste na današnji dan pred desetimi leti natepavali Settlers 2, kar ni nič čudnega. V Jokerju 34 je risankasta strategija fasala oceno 91 in jasno je, da gre za klasiko. Prav zaradi tega in vsled superiornosti dvojke nad ostalimi deli serije so se pri Ubiju odločili, da izdajo predelavo nje, ne morda enice. Cilj je bil sicer težak: staroste pričakujejo deset in več let staro dušo, dočim mladiči ne prenesejo kock na ekranu ter stare filozofije (ki ni nujno brezčasna). A rečem lahko, da ga je Settlers 2: 10th Anniversary solidno dosegel.

Bližnji kadri, prvoosebni pogledi in posiljeni koti prizorišča so hvala Bogu samo opcijski. Povprečno inteligenten človek hitro ugotovi le kozmetično funkcijo proste kamere.

Uvod nam razkrije skrivnost, ki nas je begala: čemu so Naseljenčki le moškega spola? Ne zato, ker bi hoteli ustanoviti homoerotično državo, temveč ker so živeli srečno in plodno življenje, dokler jim neznana sila ni pobrala žensk. Jep, kar tako. Zvečer so se še muckali pri ženah, a zjutraj so se prebudili z mehkimi curami. Plus s kobilicami, sušo, boleznimi in lakoto. To je zaplet, ki pelje skozi kampanjo z desetimi scenariji, kar danes ni povsem dovolj. Osnova je enaka kot nekdaj. Gre za poslovno-graditeljsko strategijo, kjer gospodarjenje v veliki meri prevlada nad nasiljem. Postaviti je treba cvetočo kulturo, ki mora prevladati nad tekmeci. To dosežemo s premeteno gradnjo namenskih objektov in potk med njimi, po katerih se pretakajo dobrine. Preboj do naslednjega scenarija vodi skozi portal, ki praviloma stoji globoko na sovražnem ozemlju. V kampanji smo ves čas na strani fantazijskih Rimljanov, tako da razgibanost ni na višku, pot pa nam križajo črnočrni Nubijci in rumenjakarji z Jutrovega.
Zaplet ni nič posebnega - tisto, kar naredi iz te igre Igro z veliko začetnico, je sistem pridobivanja in razdeljevanja dobrin. Glede na original je prečiščen ter, ko padeš noter, izredno razumljiv in logičen. Kot bi gledal notranjost švicarske ure: vsak Naseljenček je zobnik in vsaka stavba kolesce. Če šteka zobnik, šteka kolesce, zato šteka ura. Kaznovana je vsaka napaka, saj so površno načrtovanje poti, pehanje stavb na prvo prosto mesto in nepremišljena poraba dobrin recept za katastrofo. Pot do uspeha je zato večetapna. Najprej je treba ugotoviti dejansko stanje. Vedno začnemo v s
tožeru z nekaj dobrin na zalogi in majhno zaplato zemlje okrog bajte. Širimo jo z vojaškimi postojankami, ki zahtevajo svoje sorte dobrine in osebje. Raziskati je treba ozemlje, locirati sovraga in portal, pri čemer je v pomoč mini zemljevid. Hkrati je treba zgraditi hrbtenico gospodarstva in dvigniti na noge njegov primarni sektor - kmetije, ribičije, koče, rudnike. Sledijo predelovalne dejavnosti, kot so pekarne, kovačije, pivovarne in žage. Za enoto piva morajo naseljenčki v pivovarno prinesti enoto žita iz kmetije in enoto vode iz vodnjaka. Kmetje hočejo kose, ki jih klepa kovač. Ta potrebuje za izdelavo kos lesa ter ingot železa. Slednjega dobi v topilnici, kjer nucajo pehar rude in premoga. To dvoje da mati zemljica, a je treba prej poslati na teren geologe in zgraditi rudnike. Šele po vzpostavitvi tako dolge, zapletene verige predelovanja dobrin (vseh je čez trideset) bo vse začelo funkcionirati, kot se zagre, z nabildanimi vojščaki kot zadnjim členom. Tretja faza je preboj do portala preko vode in sovraga do svobode. Boj je še vedno osnoven, a bolj tekoč, kot smo ga bili vajeni. S klikom napademo sovražno obmejno vojašnico, pri čemer bodo vojački kot petelinčki navalili drug na drugega. Postopek ponavljamo, dokler sovraga ne spehamo z zemljevida. Pri končnih scenarijih sta nujna še taktično izogibanje sprva močnejšemu nasprotniku in uporaba tretje strani za živi ščit.

Dogajanje je tokrat moč pohitriti, kar ima za posledico bolj tekočo igro. Po drugi strani bi tudi aktiven premor včasih prišel prav.

Videz je posodobljen, a nezgrešljiv, saj podrobnosti iz originala obilujejo. Šumeči gozdovi, prosto tekajoče živalce (zgrešili so le ovčke), v nulo prikazane rokodelske sposobnosti ... Prej statična kamera je zdaj prosta, a po uporabi vedno skoči v glavni pogled, tako da orientacija ne trpi. Dodana sta približevanje in oddaljevanje, postavimo se lahko celo v kožo Naseljenčka in svet odkrivamo prvoosebno. Ne da je to uporabno, je pa srčkano. Vmesnik je nov in nima dosti zveze s starim, a je logičen in se mu da hitro privaditi. Kajpak so dodali nepogrešljivo nalinijskost, dočim ne manjka spodoben urejevalnik terenov, tako kot v prvih Settlers 2, ki bere izvirni format kart.
Reči je treba, da je tole ena najbolj igralnih in profesionalno zastavljenih predelav. A čeprav vleče kot hudir in vsebuje izboljšave, ki so povsem na mestu, gre vseeno le za konverzijo. Ni novih stavb, dobrin, poklicev, celo kampanja je skoraj identična stari in ne zdrži povsem ugriza časa. Škoda, da še nisem fasal alchajmerja, bi se še bolj zabaval.

Osma misija vas postavi v vulkanski krater. Vzdušje na momente presega original, ostalo žal pak ne.

Settlers 2: 10th Anniversary
založnik: Funatics / Ubisoft
objavljeno: Joker 159
oktober 2006

77
ohranjeno vzdušje
izboljšave na mestu
pregledno dogajanje
prekratka in malce enolična kampanja
naposled le predelava