IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Hard Truck: Apocalypse
Hard Truck: Apocalypse

Luni v tamiču nič hudega sluteč prevaža paprike in cvetačo, ko ga prestreže dupleška tolpa izobčencev. Ostane tako brez tovora kot jajc.

Hard Trucku ni moč očitati neprivlačne ali premalo ambiciozne zasnove. Ruski Targem Studio so si zamislili pošten recept: postapokaliptično futuro z debelo oklepljenimi, do zob oboroženimi tovornjaki v glavni vlogi, ki naokoli delijo gorečo pravico. Nekaj takega kot dobri stari Interstate '76, le da so namesto naspidiranih mišičnjakov v ospredju pošasti z osemnajstimi kolesi ter čisto pravimi kanonskimi stolpiči. Za tovornjače je kakopak treba skrbeti: jih popravljati in dolivati benz, montirati zmogljivejše motorje, vzdržljivejše kabine in prostornejše kesone, preizkušati pestro paleto orodij za radostno destrukcijo ter, nenazadnje, kupovati nove razturaške modele. Koncept so skušali obogatiti s štorijo, tekom katere se iz krompir prevažajočega kmetiča preleviš v nič manj kot rešitelja sveta. Za piko na i pa je tu odprta elitovska zasnova s širnim svetom, kjer se je civilizacija umaknila malodane izoliranim skupnostim. Določene so se pogreznile v brezno norosti in nasilja, dočim se da z drugimi lepo sporazumeti. A vsem je skupno, da brez tovarnjakarjev, ki so hkrati trgovci, poštarji in policaji, ne bi preživele.

Začetek je skromen. Z razklumpanim tamičem po podeželju furaš krompir.

Sliši se privlačno in priznati moram, da sem ob nameščanju nestrpno bolščal v inštalacijsko črto. Vožnja ogromnega kovinskega behemota je rajcajoča že sama po sebi, svoje pa takisto doda kritičen manko tovornjakarskih špilov. Ne razočara niti prvi vtis. Glasovno igranje je sicer dobesedno kriminalno, toda arkadni nadzor karjole je čisto kul. Kovinkota usmerjaš s tipkami WSAD in izjemoma potegneš

Nabor orožij in izboljšav zanje je precej pester, česar pa ni moč trditi za nadgradnje tovornjaka.
ročno zavoro, dočim miška vrti merek stolpičev in s tem kamero. Povrhu hitro stopi na sceno trgovska plat. Vsako področje je posejano z mesti in prgiščem zaselkov, ki proizvajajo in prodajajo določeno dobrino, ostale pa kupujejo. Ključ je v odkrivanju najbolj profitabilnih trgovskih poti, s tem, da je treba - posebej na začetku, ko se naokoli golidaš z res počasno zarjavelo kanto - upoštevati čas prevoza. Kul je, da so cene dinamične. Ko naselbini nafilaš pošiljko železja ali glaževine, za naslednjo ne bo več ponudila toliko. K trgovanju je torej treba pristopiti premišljeno in se venomer fijakati s polnim tovornim prostorom. Špil je namreč s finančnega vidika presenetljivo zahteven. Vozilo je treba nenehno popravljati, kar začne glede na sofisticiranost dodatne opreme hitro odžirati vrtoglave vsote, medtem ko so boljše pokalice in sestavni deli nesramno dragi. Vsled bogate izbire dodatkovja tako ni težko pasti v znano časovno past, ko na določenem področju preždiš uro ali dve več, da si lahko privoščiš tisto mamojebsko četvorno strojnico.

Ko enkrat sediš v peacemakerju s plazmatskimi kanoni, je trud nasprotnikov trivialnega pomena.

A po začetnih uricah in par do zadnjega kotička raziskanih kartah se pokaže zajetna temna stran Hard Trucka. Za začetek je štorija neverjetno trivialna in nezanimiva, kar za zgodbovno gnan špil ni nič dobrega. Rdečenitni kvesti so nekoliko bolj dodelani od generičnih in včasih ponujajo celo več različnih poti, toda realno gledano slednje opravljaš nekako 80 % časa, tako da so celokupno vzeto bolj pomembni. In na tem področju igra pogori. Stalno namreč ponavljaš nekako tri vrste nalog: dostavljalne, kjer je treba na neko destinacijo pripeljati osebo ali tovor; klasične pojdi-najdi-in-uniči;

Peščica šefetov ponuja spremembo tempa in dobrodošel izziv. Resnično škoda, da jih ni več.
ter spremljevalne, v katerih se pogosto ne zgodi prav nič. Vsake toliko obzorje razjasni kaka zanimiva stranska misija, recimo dirkanje z avtiči ali iskanje artefaktov, vendar je teh premalo. Dosti motivacije ne ponuja niti svet. Karte so obsežne, a večidel prazne, tako da raziskovalna žilica kmalu odmre. Tako ti ostane le zehalno pojanje naokoli med opravljanjem kvestov, ki ga 'popestrijo' spopadi z naključnimi skupinami banditov. Navednice zato, ker bitke niso prav zanimive. Edina uporabna taktika je kroženje okoli nasprotnika in besno nažiganje, kar za silicijčke predstavlja nerešljivo uganko. Barabini so nemarno glupi in se pogosto zataknejo v kak znak ali pa zletijo v jarek in ne najdejo poti ven. Namečkoma so premalo raznoliki, največkrat gre za bugije ali druge tovornjake s klasično opremo. Kje so helikopterji, ladje, oboroženi vlaki, magari roboti? Kje je vzdušje, ki bi v naslovu te vrste moralo mezeti izza vsake radioaktivne skale?
Ni ga, zato Hard Truck: Apocalypse pušča vtis golega ogrodja res dobre igre. Pomembni elementi so na mestu, a le idejno, saj je izvedba podpovprečna v vseh pogledih, od tehničnega prek programerskega do ustvarjalnega. Škoda, da zasnove ni v roke dobila kaka sposobna, ustrezno finančno podprta ekipa, saj ne dvomim, da bi dobili fenomenalen izdelek.

Hard Truck: Apocalypse
založnik: Targem Studio / CDV
objavljeno: Joker 159
oktober 2006

58
kul špilavni recept
nadgrajevanje vleče k igranju
glupa zgodba s katastrofalno branimi dialogi
nezanimivi kvesti
pust in neprivlačen svet
glupi nasprotniki
zastarel videz