IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Gothic 3
Gothic 3

LordFebo nestrpno dočaka enega redkih željenih naslovov, a razočaran ugotovi, da je dobil pogreto župo, polno mrčesa.

Gothic 3 je bil moj in splošno najbolj pričakovan naslov tega leta. Nič čudnega, saj gre za novo poglavje zelo samosvojega igranja domišljijskih vlog, proslavljeno zavoljo velike svobode, naravne in očesu prijazne pokrajine ter privlačne življenjskosti. 89 in 90 za enico in dvojko sta bili zategadelj oceni na mestu, v tretje pa se je, oziraje na obljube, napovedovala slično visoka sodba, morebiti celo 91. Pričakovati je namreč bilo, da bo nadaljevanje finomehanično popravilo vse malenkostne minuse od prej, kar bi v navezi s trikrat tolikšno pokrajino kot v dvojki tvorilo res fantastično izkušnjo.

Vse živali in zveri od prej so prisotne tudi sedaj, novih pa je tudi kar nekaj, recimo bizoni in nosorogi.

Pričetek, ko se brezimni junak s klapo starih tovarišev Miltena, Diega in Gorna izkrca na celini in koj pade v množični spopad z orki, je obetaven ter tipično gotikovski, tako na uč kot po občutku. Nadaljnje urice previdnega odkrivanja in opravljanja kvestov zato hitro pritegnejo in kdor je dal čez pustolovščine na Khorinisu, se bo

Gothicov svet ni tipičen za ta žanr. Med ostalim skoraj ni podzemnih blodnjakov v smislu starodavnih temnic ali podobnega. Je le nekaj (prepodobnih) krajših jam, votlin in rudnikov.
v Myrtani počutil kot doma, novinci pa bodo zaradi preproščine takisto navdušeni in hitro osvojeni. Prostrana dežela zopet nudi neomejeno pohajkovanje in očara z živo, verno prirodo: v gozdovih se prebijamo skozi gosto podrast in visoko praprot, na poljih se klasje ziba v vetru, med nogami se nam motajo zajčki, za nami med skalami žubori potoček, vsepovsod rastejo raznotere zdravilne zeli in tam dolaj na jasi se pasejo jeleni. Potem so tukaj naselbine, bodisi vasice, bodisi gradovi, ki enako prispevajo k sliki organske resničnosti. Že sama arhitektura očara, saj za razliko od sorodnih iger v Gothicih ne najdemo nobenih umetnih simetrij in natančnosti, vrstnih hiš ter pravokotnih ulic. Bajturine so vegasto postavljene, manjkajo planke in prebivalci imajo svoj dnevni ritem. Zjutraj se pretegujejo in rigajo, čez dan počno, kar pač imajo početi, zvečer posedajo okoli ognjišča in jedo kebab, ponoči smrčijo v svojih brlogih. Često na uhlje ujamemo njihove pogovore, posrečeni pa so tudi prizori, ko se živali spopadejo med seboj ali se zapletejo v naključne ravse s stražarji.


Tale akcija je bila seveda samomorilska, saj je celo z najbolj izvežbanim človečkom težko preživeti v odprtem napadu na orke. Boj drugače ne premore nikakršnih naprednih tehnik, zgolj drkanje knofa. Škoda, da ne letijo stran udi in glave. Predvsem male zoprne gobline bi z veseljem presekal na pol.

Gothic 3
založnik: Piranha Bytes / JoWood
objavljeno: Joker 160
november 2006

75
svoboden sistem igranja
količina početja
živ svet
prav nič novega
glede kvestov in fabule najslabša izvedba v seriji
ogromnost sveta ni plus
tehnična in mehanična nedodelanost