IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Secret Files: Tunguska
Secret Files: Tunguska

LordFebo pospremi ritasto babnico na transsibirsko železnico, kjer kuha marmelado.

To je prva avantura nemškega razvijalca Fusionsphere Systems. Igramo Nino, katere atek, raziskovalec, izgine. Hči je seveda zaskrbljena, toda med iskanjem začne odkrivati veliko skrivnost. Pustolovščino pričnemo v očetovi razdejani pisarni. Poberemo skledo z mize in jo iz radiatorja napolnimo z vodo ... Pico damo v mačjo skodelo in na mačko z lepilnim trakom pripnemo ozaljšan mobilnik. Pico naknadno posolimo, da postane muca žejna ... Iz delavčeve torbe vzamemo elastični trak. V šodru najdemo matico in kos kovine. Slednjega z elastiko spremenimo v fračo. Matico izstrelimo v žarnico in stražar nam šenka cajteng. S svinčnikom popravimo loterijske rezultate, nakar ga damo delavcu ... Uporabimo nogo od stola z injekcijsko iglo in uspavalom - dobimo pihalnik. Gobo pomočimo v župo in jo zvežemo z vrvjo. Zraven damo skledo in cev ter izdelamo mišjo past ... V kuhinji vzamemo uteži, zajemalko, vilice, prijemalko in čebulo. V pečico vtaknemo drva in časopis. Zakurimo z očali ... Na obali pajsnemo ribo. Izpulimo znak in zastavo. V gostilni damo znak v kamin in na njem spečemo ribo. Z zastavo prekrijemo omejitev hitrosti pred hišo. Dobimo limono ...

Prikaz vseh dejavnih točk je koristen. Veliko jih itak ni in še tistih je polovica bolj za okras. Včasih so se bolj potrudili ...

Ne, ni se mi zmešalo. Za hec sem se opisa avanture lotil tako, kot sem jih pisal petnajst let tega za Moj mikro. Tri stavke o štoriji, potem rešitev. Le zakaj bi analitično dolgovezil, če lahko takoj postrežem s praktičnimi nasveti? Ta žanr je namreč težko opisovati in še teže ocenjevati, saj so po eni strani to igre z najkrajšo špilavno dobo, po drugi pa imajo svojevrstno globino in znajo dobro vpreči možgane. Moj prejšnjetisočletni pristop se mi zato ni zdel čisto napačen. Za nameček smo si v svoji pregovorni kritičnosti zapičili v glavo, da mora biti idealna pustolovščina nepremočrtna, po možnosti z veječo se štorijo, in s problemi, re

Igra na prvi uč spominja na prva Broken Sworda (vmesnik, ženska in moški, štorija o svetovni skrivnosti ...), vendar ju na žalost ne doseže.
šljivimi na več načinov. Roko na srce, koliko takih naslovov smo videli v 20-letni zgodovini? Bržda jih lahko naštejemo na priseske purpurnega tentakla. Tunguske kajpakda ni med njimi, saj je docela linearna, tako v sosledju operacij kot krajev, takisto pa jo do vseh malih in velikih ciljev vodi ena sama pot. A resnici na ljubo gre za soliden izdelek, ki mu v dobro štejem zlasti dva elementa. Lokacije so barvite in bolj ali manj vsakodnevne, kar se mi zdi bolje kot kak morbiden, brezoseben, temačen, po možnosti futurističen okoliš. Drugi plus pa je vmesnik, ki ne le, da je dvogumbno enostaven in učinkovit, brez mutenja z ikonami, marveč omogoča takojšnje prehajanje med zasloni brez čakanja na počasi hodeč lik, preskakovanje dialogov in osvetlitev vseh vročih mest. Tole zadnje se bo komu na prvi pogled zdelo kvarniško, vendar se izkaže za dobrodošlo potezo, ki ne niža užitka, hkrati pa odpravi mukotrpno lovljenje pikslov in prečesavanje zaslona.

Brez gluposti vseeno ne gre. Da ohladimo razbeljen prstan, ga moramo namočiti v morje na celini, četudi zunaj dežuje in smo na otoku. Jao.

Čeprav igra obravnava resno tematiko, nepojasnjeno eksplozijo v Sibiriji pred sto leti, se, kot je razvidno iz prvega odstavka, ubadamo z mikrougankami v stilu pridobivanja viskija za ribiča, klatenja mobilnika z veje in bezanja ključa iz kanalizacije. Pogovarjanja je malo, veliko pa sestavljanja predmetov v inventarju. Če izvzamem zadnji, antarktiški del, so rešitve zvečine kar posrečene, dasiravno dostikrat neživljenjske in mestoma umetno posiljene. Par vnebovpijočih nelogičnosti ali neumnosti pač mora biti, ampak take so avanture. Težavnost, zopet z izjemo Antarktike, ni pretirana, saj je vsak kraj sestavljen iz par lokacij, tako da lahko hitro preizkusimo vse mogoče kombinacije. Toda kljub prikazu aktivnih točk Secret Files

Če ne bi bilo odčepnika, bi špil fasal 69! Jasno ta vsemogočni predmet dobimo šele na samem koncu, grrr!
še vedno dajo dober in dovolj dolg izziv. Za marsikoga znata biti še najtrši in najbolj zoprn oreh dve logični puzli. Košček odigramo tudi z Nininim prijateljem, celo v sodelovalnem načinu. Škoda, da niso avtorji tega potenciala bolje razvili.
Poleg že dvakrat izpostavljenega slabo izdelanega zaključka, tako z igralnega kot z zgodbovnega vidika, Tunguski najbolj zamerim res katastrofalen govor, ki je poleg čiste brezbarvnosti še domala ves v lepi angleščini, najsi bomo v Berlinu, Moskvi, Sibiriji ali na Kubi. Resnično bi bilo bolje, če bi zvočnega čveka sploh ne bilo. Recimo, da premočrtnost in ostale pustolovske slabosti še spregledam - čustvena otopelost in plitkost likov pa v zvrsti iger, katerih temelj je štorija in so zatorej zelo blizu knjigam, res nimata mesta! Zakaj nihče ne posnema Fahrenheita?

Secret Files: Tunguska
založnik: Fusionsphere Systems / Deep Silver
demo: natlačenka 159
objavljeno: Joker 159
oktober 2006

70
fin prijem s prikazom klikabilnih mest
klasična avantura prijetnega videza
nedoživet govor
prav nikakršne naprednosti
zadnja desetina igre
okvirčki:

Kaj je Tunguska?