IGROVJE
stranka » igrovje » pc » 2006 FIFA World Cup
2006 FIFA World Cup

Saj se igra lepo, ampak če bi moral Sneti zopet dati deset jurjev za isto prepakiranost, bi favliral samega sebe.

Naj ratam Puyolova frizura, če si pri vsaki novi Fifi ne rečem, no, tale bo pa ziher dobra. In naj bo Martins arijec, če začetno navdušenje vedno znova ne oddrvi v prepovedani položaj. 2006 World Cup ni izjema: začne se lepo in verjamem, da bo nedeljskim ter nezahtevnim špilavcem dogajal zavoljo spektakla, dokajšnje enostavnosti in hude licenčnosti. Prodajne številke zlasti vsled slednje gotovo ne bodo slabe. Toda za spodobno raven naprednosti, globine, dinamike, zahtevnosti in občutka, da se ukvarjaš s fuzbalom, ne njegovim digitalnim približkom, se je treba kot ponavadi ozreti k Pro Evu.

Cime car, Slovenija šampion, sudija u kukuruz, kakšenfavlkjesitovidu, pšššštttt ...

Reči, da je Cup za potrebe svetovnega prvenstva prepakirana FIFA 06 (J147, 72), ni krivično. Če ob bok postaviš priročnika za igri, v seznamu nadzora ugledaš samo eno izboljšavo: priklic vratarja nad napadalca po PESovem zgledu. Ostalo, od prvega dotika prek prestrezanja s sekundarnim branilcem do po štirih strategij za napad in obrambo, je enako. Moštvena kemija (team chemistry) je rekla adios, zvezdniki so jasno označeni in vobčo kakovost žogobrcarja kaže barva njegovega okvirja - bronasta, srebrna ali zlata. A to niso nobene prelomnosti, enako kot teh ni v igranju. Če kaj, je dogajanje še preprostejše od Fife 06, saj so podaje v prostor dodatno pridobile tako na moči kot natančnosti in so osrednje orodje rezanja nasprotnikove obrambe. Ker gredo običajne podaje še malo bolj na nogo in se fuzbalerji obračajo in stečejo v momentu, so akcije večinoma posledica teka z žogo, čakanja, da se obramba razmakne ali da napadalec steče, ter serviranja v prostor. Oziroma podajalno-driblerskega šibanja po krilu in nato visokega center šuta, čemur sledi loterija z glavami. Goli iz prodorov in podaj v šestnajsterec so daleč pogostejši od uspešnih strelov z razdalje, ki frčijo mimo ali v rokavice kot po tekočem traku. A veliko več bi jih bilo, ko bi golmani - naj gre za Kahna ali arabskega brezimneža - ne prestrezali kot panterji in ko bi se toliko žog ne odbilo od okvirja vrat. Logično, sicer bi bilo število golov dvomestno.

Cime car, Slovenija šampion, sudija u kukuruz, kakšenfavlkjesitovidu, pšššštttt ...

Posledica vsega je hitra, za oko ter neuke dlani privlačna igra, v kateri se lahko tehtnica preveša iz sekunde v sekundo in kjer je sredina le kratek most za napad in prestrezanje. Vendar se v smislu globine in odkrivanja ter udejanjanja novih in novih prijemov World Cup hitro iztroši, medtem ko omejenost situacij in siljenje k svoji logiki namesto fuzbalerski dajeta vtis, da ne gre za pravi žogobrc, temveč za igro, ki ga oponaša. Seveda, špil je s svojo občudovanja vredno kompletno licenco, ki vključuje tako zastave kot postave in podobnosti nogometašev vseh držav na SP ter kvalifikatorjev zanj (med njimi Slovenije), namenjen splošni rulji, ne nogometnim sladokuscem. S tem samo po sebi ni nič narobe. A velika podobnost s Fifo 06 pomeni, da bi morali špil prodajati za pet, ne deset jurjev, plitkost botruje nezanimivosti na dolgi rok (priprave so omejene na formacije in menjavo igralcev, ne veš niti tega, v katerem elementu kdo izstopa), dočim je vsebine relativno malo. Če se ne odpraviš na linijo, je moč sodelovati na prvenstvu in v kvalifikacijah na vseh celinah, razrešiti dolg niz izzivov, ki se začno na določeni strani in ob nekem rezultatu, se uriti ali pognati modus lounge. Gre za turnir z reprezentancami, namenjen več špilavcem za enim računalom ali konzolo. Z uspehi nabiraš točke, ki jih porabiš za ne prav vznemirljive dodatke, denimo legendarne igralce a la Zico, stare drese, superge, turbo način in najvišjo težavnostno stopnjo perfect. Te mi špil ni blagovolil odkleniti, čeprav sem jo kupil, kar je svinjarija, saj računalo glede na to, da sem na world class tolkel Brazilijo s Slovenijo in s Španci osvojil prvenstvo po dveh urah, ni kompetenten nasprotnik. Vtisa nič ne izboljša dejstvo, da razlike med ekipami niso ravno izražene, tako kot ne med fuzbalerji, saj glavni napadalec Trindidada & Tobaga bombardira kot Adriano.

Brazilcev takole sicer nisem razsul na najvišji težavnosti, toda pamet je vseeno pomanjkljiva in jo dokaj hitro nadmudriš.

Za izziv se je treba podati na EAjeve strežnike z obilico folka in gladkim igranjem, kjer pa te čaka mrzel tuš: na voljo so le posamezne tekme ter običajni turnirji, nič truda pa niso vložili v simulacijo navideznega svetovnega prvenstva. Nasploh ima ta plat dosti lufta, saj te čakajo edino s stotnijami balonov ozaljšana prva tekma in kratko zaključno slavje, vmesno podajanje rezultatov zate važnih tekem s strani para lesenih komentatorjev in skopa revijica. Kje so TV-prezentacija z analizami, posnetki in javljanji, slika v sliki, zgodovinska enciklopedija? Karkoli, kar bi pokazalo, da Electronic Arts zastopijo fuzbal kot šport in spektakel, ne kot rutinski način služenja denarja!

2006 FIFA World Cup
založnik: Electronic Arts
demo: (na)tlačenka 154
objavljeno: Joker 154
maj 2006

67
igra se luštno
standardno popolna licenčnost
ne pretegne se pri posredovanju vzdušja SP
vsebine ni na pretek
vsaj za polovico previsoka cena
ne ravno sposobna umetna pamet
prvenstvo se ne nadaljuje na liniji