IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Tomb Raider: Legend
Tomb Raider: Legend

Z odličnim spoštovanjem do lady Croft, Sneti.

Draga Lara! Takoj ti moram priznati, da mi nisi nikdar povzročala mokrih sanj. Štima, tvoje atribute stežka prezre sleherni moški brez sive mrene, ki mu tovarna glavičev obratuje kolikor-toliko v redu. Ampak od nekdaj si se mi zdela s svojimi sprva trikotnimi ter nato smešno kvadratnimi plastik-fantastik jozeljni, stezniškim pasom in v hrbtenico potegnjeno ritjo preveč umetna. Čeprav je tvoja izvirna podoba pantersko gibčne arheologinje, ki v slogu Indiane Jonesa stika za starodavnimi artefakti, obetala, si po zaslugi Eidosovih kravatarjev in njihove parade živih Lar mutirala v poceni bejbo iz dvomljivih cajtungov, ki si jo mehanikarji lepijo po delavnicah. Nadaljevanja izvirnika so poudarjala tvoje zapeljivo gibanje in bore malo gradila na čemerkoli, kar bi utegnilo zanimati nekoga, ki ne vleče več punc za lase. Tega vtisa še zdaleč ni spremenila ledena kraljica Angelina, ki te je v filmih prelevila v nabrekloustno decožerko. V njenem vročem ledu je zamrlo poslednje upanje, da bo Croftova, če se tako izrazim, čigarkoli femme fafale. Kdo s tega sveta bi lahko osvojil nekoga, ki je v mislih stalno na drugih?

Šefi so nekam ponavljajo in ne zahtevajo prav dosti spretnosti. Vsakega (razen morda prvega) definira šibka točka, ki jo pogruntaš dokaj hitro.

Toda čudeži se dogajajo in če kaj cenim pri tvoji prvi odpravi po ostudnem The Angel of Darkness (J120, 56), je to vtis, da si oseba, ne simbol ali material za ožemanje binglja. Ko odstiraš tančice fine štorijice, ki presenetljivo spretno v nove oblike kuje legendo o meču Excaliburju in kralju Arturju, prevladuje vtis, da si močna, inteligentna ženska, ki razmišlja in čustvuje. Če ti je prej slednjega manjkalo, te v Legend ni strah na naraven način pokazati, da si navdušena, jezna, pretresena, ranjena. Ko ugledaš novo prizorišče, ti srce napolni radost nad njegovo čudovitostjo; igralcu daš z žlahtnim glasom Keeley Hawes vedeti, kako se te dotaknejo grobnice, v katerih nepoučeni vidijo kup z mahom poraščenega kamenja. Iz rokava stresaš dejstva, vsled katerih izpadeš kot izobraženka, za prijatelje bi storila vse,

Akcijo popestri kupek QTEjev, dogodkov, v katerih je treba do časa pritisniti puščico v skladu z navodilom na zaslonu.
obenem pa uspeš biti vzvišena, popolnotelesna in vsa pasja, tako da opazovalec zlahka razume, zakaj te nekateri ne marajo. Si hkrati popolna in nepopolna, kar te naredi verjetno, dosegljivo - in neskončno bolj vzburljivo kot njega dni. Tega izvirni razvijalci Core Design, ki so jim po Angelu teme serijo vzeli in jo zaupali Crystal Dynamics (Kain), očitno niso nikdar razumeli. Še dobro, da si lahko krila razširila pri novih.
In ne le glede pripovedi in osebnosti, raztegnila si jih tudi v smislu igranja. Osnova Legenda je stari Tomb Raider s svojim združkom ploščadne akcije, streljanja in puzel, a obdarjen s čisto novim pogonskim motorjem, ki pošlje v ropotarnico zgodovine zatikanje, vrtenje na mestu, drobencljanje ob predmetih ter prestopčke na mestu. Si utelešena eleganca premikanja, skakanja, visenja na robovih ploščadi. Prefinje

Dirkaške sekvence bi bile lahko definitivno zamišljene in izvedene bolje, saj so precej razvlečene in nedogajaške.
nost, s katero se vihtiš čez prepade, se gimnastičarsko sučeš na drogovih, delaš premete in izvajaš labodje skoke v vodo, prekaša ono tvojega nesojenega ljubimca, Perzijskega princa. Pri čemer nisi obdarjena z domišljijskimi močmi v slogu previjanja časa nazaj, s čimer bi si kupila preživetje po napaki. En sam spodrsljaj, včasih po krivdi ne docela ubogljive (čeprav prosto nastavljive) kamere ali živčnosti, in jovo na novo od zadnje nadzorne točke. So pa dotične razporejene radodarno, z doseganjem robov in držanjem za vrvi nimaš problemov, saj ti v nekaj resnih poskusih uspe praktično vse, in še zdaleč nisi tako nerodna kot v AoD. Zaradi tega bo tvoj frišni podvig za izvedence v zvrsti, posebej pa one, ki v tvoje obline zrejo od samega začetka, ploščadarsko dokaj lahek. Še vedno bo vsakogar impresionirala tvoja mačkavost v vseh pogledih, le beloprstega truda ne bo treba vložiti v akrobacije. Razen če se bo stranka odločila poleg očitnih bronastih nabrati srebrne in zlate simbole, poskrite širom nivojev, ki jih je moč vedno znova opravljati za časovni rekord. Za pridne je vdelano še haranje po Croftovem dvorcu, kjer se, kar kot njegova lastnica dobro veš, skriva marsikaj.

Tomb Raider: Legend
založnik: Crystal Dynamics / Eidos
demo: natlačenka/tlačenka 153
objavljeno: Joker 153
april 2006

81
Lara z več osebnosti, ne le več joškov
najbolj vzdušen in štorijalno podprt del serije
z luštnimi novimi elementi popestrena osnova
odlične uganke in raznolike, dobro oblikovane stopnje
pesniške akrobacije ter izdatno boleče smrti obilje skrivnosti
nekam kratek in lahek glavni del
občutek prilagojene okolice
rutinski boj in motocikliranje
zatik-fešta z grafiko naslednje generacije
okvirčki:

Relativna lepota