IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Ankh
Ankh

Bronastopolta in vranjelasa Navi reši vse uganke, zato se sfinga tuleč vrže v prepad.

Brez namrščene zgodbe in mrakobnih krajev, po katerih se je ta ali ona nesrečna oseba prisiljena potikati, zadnjedobne pustolovščine skorajda ne morejo. Nasploh se glede na stagnacijo žanra, v katerega skušajo pomlad prinesti le redke vijolične lastovice, jemljejo vse preveč resno in podcenjujejo moč humorja ter razposajenih barv. Ankh je k sreči drugačen in kljub ziheraškemu serviranju resda umno vkup danih, a še zmeraj neizbežno prežvečenih klasičnih prijemov pričara enega okusnejših avanturističnih grižljajev zadnjega časa.

V kranium sfingeža kasneje potom anatomsko oblikovanega ključevja tudi vstopimo in mu obličje poživimo z mastnim smrkljem.

Velik plus je že nišna in zato tolikanj privlačnejša egipčanska tematika, okitena z blago obešenjaškim, čeprav nekoliko podhranjenim humorjem. Junakovo bronasto telo razkazujoča klikotava trirazsežnica zgledovanja po težkokategornem Opičjem otoku in drugih legendah žanra sploh ne skriva, še več, ponosno ga poudarja. Glavni junak Assil tako nespregledljivo sliči na Guybrusha, njegov zli nasprotnik pa ni prav daleč od LeChucka. Assil je sin proslavljenega gradbinca in jih ima precej za ušesi, ker ga v nočnih urah z družbo rad žinga po piramidah. Toda na enem takih sarkofag-žurov z razgrajanjem n

Igra obiluje s šlatljivo vabečimi vrči in posodami, a to so večinoma le slepe vabe za zmedo ter odvračanje pozornosti.
adse prikliče prekletstvo. Da bi se nadloge rešil, se mora najprej spoprijeti z zemskim, nato pa še z onkrajšnjim kupkom klasično pustolovskih križev in težav. Tostranstvo obsega predvsem rogoviljenje po s štanti nabasanih ulicah Kaira, ki kljub tonam neuporabne lončevine zaradi obvladljive velikosti in krožne zasnove izpade zelo simpatično. Iz pristanišča nas ladjica odpelje do puščave, kjer moremo najti zapuščeno kameljo pralnico, skomercializirano sfingo in idilično oazo z oporiščem upornih Izraelcev. Čeprav prizorišč ni ravno veliko, bi pri lutanju med njimi vseeno koristil teleportni, ne le orientacijski zemljevidek.
Ko pričnemo stikati po faraonovem posestvu, se Assilu z nekaj prepričevanja in smisla za modo za kratek čas pridruži lepa, vročekrvna Arabka Thara, s katero tvorita preklapljabilni flirtaško-kregaški tandem. Ob vihtenju samodejno mutirajočega kurzorja mulo podaja kratke, a zadovoljive opise zanimivih reči, marsikaj pa izvemo od značajsko dobro zamišljenih stranskih oseb. Z njimi se je moč prav fletno, dasi ne pregloboko meniti, dočim si namigovalne čenče na ves glas izmenjujejo tudi med sabo. Vsled tega in vsesplošne intuitivnosti moremo med kupkom naenkrat odprtih nalog tipa nabrusi krojaču škarje in izvohaj poglavarja izgubljene karavane navigirati brez večjih težav, premočrtna zasnova gor ali dol, za redke primere izgube niti pa je na voljo seznam potrebnih opravil. Igranje tako poteka brez grbi

Stari Egipčani so očitno radi feštali. Tu opustošenje s podmizno zaostalim gostom po praznovanju faraonovega rojstnega dne.
n in peščica kratkotrajnih upočasnitev večine ne bo pognala špegat nalinijskih rešitev. Osem ur, kolikor jih preživimo v Assilovi družbi, res ni veliko, vendar ne gre skoraj nič časa v žrelo živčne zataknjenosti.
Taka neproblematičnost, ki se uspe izogniti plitvosti, je nasploh ena od težko dosegljivih, v igrah redko videnih odlik. Resda prgišče nelogičnosti ne umanjka, toda uganke, kot sta rokoborba s kačo ob neznanju pihanja na frulico in vlitje lestve iz malte, so povečini fine in njih samostojna razrešitev vzbudi tisto znano, že nekoliko pozabljeno zmagovito avanturistično zadovoljstvo. Ker so snovalci v Ankh namenoma in s parodično pomežiknjenim očesom zbasali skorajda vse elemente klasičnih pustolovščin, seveda niso izpustili ščepca preprostih strojnih ugank in izzivčkov z omejenim časovnim oknom. Inventarsko predmetovje je venomer na ogled pod zgornjim robom zaslona, kar ne koristi le preglednosti in dostopnosti, marveč tudi razmišljanju in dobivanju idej. Risankasto podobo sicer daje oglatost, a je vseeno zelo prikupna.
Pod črto ta mali, pisani in slastni bonbonček v poplavi resnih, izpranih istokopitnic s statičnimi ozadji na vsega naveličano pustolovsko dušo deluje kot sadni žvečilni gumi na jezične brbončice, če se je poprej po ustih mesece svaljkala ista žvečka z okusom poprove mete. Aroma je sicer znana in kako je z nje časovno vzdržljivostjo, tudi vsi vemo. Vendar ob pomanjkanju boljšega jela pomaga tudi to.

Assil se nad Tharinimi spodnjicami komaj zadržuje. Vendar v dečvini kamrici ni le njegov kačon potreben krotenja.

Ankh
založnik: Bhv Software / Deck 13
demo: natlačenka/tlačenka 151
objavljeno: Joker 153
april 2006

77
lahkotnost in prikupnost
očesna in ušesna dopadljivost
nišna egipčanska tematika
prav nič novega
kratkost
na trenutke posiljen humor