IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Powerdrome
Powerdrome

Namesto Snetija za krmilom futuristične šajtrge od neznanske brzine ostane le dodobra zdruznjena borovnica.

Črto zvrsti futurističnih dirkačin, ki se zadnja leta nezavidljivo krajša, bo napol laik potegnil do Wipeouta, nemara do Slipstreama, poznavalec do F-Zera. Napiflanci pa se bodo spomnili malček obskurnega Powerdroma, ki je na atari ST prispel davnega 1988 in na amigo leto pozneje, tako da ga je moč šteti za pobudnika žanra. Šlo je za simulacijo dirkanja prihodnosti, kjer si z vozilom, ki je lebdelo malce nad tlemi, spidiral po kovinskih rovih na petih planetih. Nobenih orožij, nič power-upov, le ti, tvoja karjola, nasprotniki in ovire. Zdaj, sedemnajst let kasneje, se izvirni ustvarjalec Powerdroma, Michael Powell, vrača za krmilom skupine Second Intention (kako primerno) in s svojim istoimenskim zimzelenom.

Gonite Powerdrome na dobrem hardveru in deležni boste punčico izdirajoče hitrosti, učinkov ter lepote. Tole je širokozaslonski 1680 x 1050 s 3x AA.

Izgovor je klasičen: dirkači, ki bi radi zaslužili, občinstvo, ki si želi hitrosti in spektakla, ter medplanetarna vlada, ki je pripravljena ustreči vsem. Tako ruljeki vseh mogočih spolov, starosti, oblik in vrst, od ljudi do robotov, sedejo v vozila, imenovana rezila (blades), ter se poženejo za zmago po kakih dvajsetih progah. Prav te so že prvi znak, da je v igro šlo veliko dela. Vse prevečkrat se v količkaj arkadnih dirkačinah dogaja, da so prizorišča podobni si, nedomišljeni poligoni za tiščanje do ploha, v mojstrovanje katerih je treba vložiti minimum truda t

Ponovljeni posnetki so en malček hecni, zlasti kar se režiserskega modusa tiče, ki je tako poln hroščev kot taplavi zgoraj mojih izpušnih plinov.
er spomina. Pač kup širših in ožjih zavojev, vkup zmetanih po receptu gas do daske - daj skini tu dasku. Powerdrome ni tak. Razen tega, da ti s kasneje opisano bliskovitostjo scvre mrežnici in s švicem usmradi podpazduhovje, od tebe na domišljen način zahteva udejanjanje in piljenje novih in novih spretnosti. Vsaka pista sicer omogoča pičenje pri tisoč in več kilometrih na uro, a silne motorje v svojem rezilu je priporočljivo osvoboditi le tam, kjer veš, da se ti to splača. Itak je vse polno bolj ali manj ostrih ovinkov in šikan, kamor je treba vstopiti bodisi počasneje, bodisi spretno (mnoge lahko odpelješ s polnim šusom, a jih je treba vzeti idealno). Vendar so ti klasični elementi dirkaških prog - ki so takisto razporejeni mojstrsko - nadgrajeni s številnimi dodatki. Tu so ozka grla in prehodi, ki sledijo širokim ravnicam, kjer v slučaju izenačenosti tekmecev pride do ropotajočega zaletavanja; vzpetine, ki zahtevajo prihranek turbaka od prej (turbo v višji od dveh prestav nabiraš tako, da se ne zaletavaš, in ga je mogoče v štirih stopnjah hraniti za zaporedno uporabo oziroma rešitev v sili); skoki, ob katerih je včasih primerno uporabiti boost, drugič ne; nizi zavojev, ki te, če si povprečen šofer, premeteno držijo v spodnji prestavi, da ne dobivaš turba; področja, kjer si med zaprekami sam izbereš pot, kar lahko pripelje do tega, da se v slepi ulici povsem

Je videti, kot bi iz prednjih izboklin besno bzikal ognjene curke? Nemara res, toda orožij ni. In kar prav je tako, saj je pozornost na pičenju.
zaciklaš ... Nič ni revolucionarnega ali lunaparkovsko odbitega, vendar so sestavni deli vkup dani na tak način, da si stalno na trnih in da dejansko vsak žokljaj igratorja prinese ali odnese par stotink (sekund, če si R). Tudi prizorišča so raznotera - prostorje med velemestnimi stolpnicami, ledene in puščavske planjave, tropski planet, notranjost plavžev, podvodni izleti, starodavne džungle ...
S šraufom v francozu, ee, z roko v roki z dirkališči hodi nadmočni nadzor. Po eni strani je vodenje takoj dojemljivo: pritisneš plin, ki ga nato, dokler si začetnik, le redko spustiš, in suvaš v levo ter desno, kar izzove bolj ali manj silovite nihaje v eno ali drugo smer. Krmiliš namreč tako, da nagibaš krili, kar pomeni, da se dirkalniki vedejo nekje vmes med motocikli in letali. Vsekakor nekaj že spacaš in čeravno si tu in tam kot frnikola, ki jo odbija od zidov, špil takega početja ne kaznuje pretirano. Zaletavanje nima groznega vpliva na brzenje, kadarkoli se lahko v zameno za eno enoto turbaka popraviš in če te zaradi poškodb raznese, si takoj nazaj. A ne mine dolgo, da začneš dojemati prefinjenost nadzora. Jemanje ovinkov je taka umetnost kot v resnih dirkačinah, saj lahko s pravočasnim vstopom in nagibom bolida zavoj odvoziš idealno brez zaviranja.

Powerdrome
založnik: Second Intention / ZOO Digital
objavljeno: Joker 146
september 2005

71
popolno vživetje v lepoto
jajca ožemajoča hitrost
užitkarsko speljane proge
urno dojemljivo, a težko zamojstrovano vodenje
zastarela, razvlečena kariera
neživljenjski računalniški nasprotniki
samo lokalnomrežno nepuščavništvo
patetične nagrade