IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Dungeon Siege II
Dungeon Siege II

Jager pospremi Peklenščka na zadnjo pot in jo kojci zatem podurha na kronanje vladarja, Oblegovalca temnic Drugega.

Dolga leta je njegova svetost Diablo 2, nesporni kralj akcijskih frpjk, uspešno prestajal kmečke vstaje in ruvanja za svoj prestol. Mnoge tvrdke so od izida te domišljijske klasike s slepim posnemanjem oziroma malce izboljšanimi predelavami ruljo skušale zaman prepričati, naj se končno spunta in se raje posveti eni od novejših uspešnic. Tako se je vladarsko žezlo svojčas izmuznilo tudi Dungeon Siege, ki je imela odličnim ocenam navkljub preveč premočrtno enoigralsko kampanjo, neuravnotežene like in posledično le zmerno zabavno večigralstvo. Ravno zaradi teh pomanjkljivosti je zlagoma, a vztrajno tonila v pozabo. Toda Gas Powered Games niso vrgli vil v koruzo, temveč so vzravnali ramena, zavihali rokave in znova staknili glave. In kaj je plod njihovega štiriletnega truda, povprašate? Verjemite ali ne - uspelo jim je ustvariti upornika na steroidih, ki bo po krpanovsko pometel s konkurenco in samega Hudiča s prestola pahnil ter na dvoje presekal. Čeprav ne dvomim, da se bo Zlodej vrnil v tretji inkarnaciji, mu je do takrat dodobra odklenkalo. Oblegane temnice v drugo namreč v sebi skrivajo kar zajeten pehar dobrot s katerimi bodo premamile tudi najbolj zahtevne ljubitelje akcijskega igranja domišljijskih vlog. A o tem več v nadaljevanju.

Bog mi je posredoval jasno sporočilo o tem, kaj meni o nevernikih. Okej, v bistvu je strela posledica specialke in ne šibe božje. (Ne ga srat! -Bog)


Dvojka te uvodoma bežno seznani z usodo starodavnega ljudstva Azunitov. Le-to se pod okriljem mogočnega bojevnika Azunaja in njegovega novoskovanega Ščita varstva na Poljanah solz zoperstavi vojski pohlepnega velikana Zaramotha ter meču neranljivosti, s katerim kani zlobko zavzeti vso deželo Aranno. Ko se poveljnika med bitko spoprimeta, Zaramoth raztrešči Azunajev ščit in s tem sprosti temno magijo, skrito v njem, ki pogubi vse na bojišču ter njihove duše posrka v reko umrlih. Delci ščita odfrčijo v vse skrite kotičke pokrajine, medtem ko Zaramothovo rezilo poslednji Azuniti shranijo v mogočno trdnjavo. S to strašno kataklizmo se konča Prvi vek človeštva in se prične Drugi vek, v katerem si princ Valdis zastavi plemenit cilj dokopati se do obeh izgubljenih artefaktov in z njuno pomočjo združiti vso deželo. A ob najdbi Zaramothovega rezila se po naravi svojeglavi mladenič prelevi v žlehtnobo svetovnega formata, ki si kose Azunajevega ščita želi le še zato, da bi se obvaroval pred morebitnimi tekmeci. Pri iskanju si pomaga z elitno skupino temnih coprnikov; ti začno širom sveta ustvarjati kristale, ki vsrkavajo duše do

Pismo! Sem vedel, da bi se moral obrniti takoj, ko sem na vratih ugledal napis 'Tukaj domuje zmaj!'.
brohotnih bitij in jih novačijo v Valdisovo armado. V Valdisovih bojnih vrstah se začno poleg sprevrženega življa od neznanokje pojavljati orkovski Mordeni, ki so doslej neznana rasa in plačanci ostalih ljudstev dežele Aranne. Tu nastopimo mi kot eden od brezimnih najemnikov, ki se skupaj s svojim vilinskim soborcem počasi prebija po fronti do Templja driad, v katerega nedrjih počiva eden od kosov izgubljenega artefakta. Princ Valdis nas ob najdbi delca kojci izda in ubije našega prijatelja, nas pa zasužnjijo driade. Ko nam drevesne vilinke Valdisove nakane prikažejo v pravi luči, spoznamo zablode preteklih dejanj in se lotimo zahtevnega iskanja ostankov zdrobljenega ščita. Pripoved, zelo slična Gospodarju Prstanov, vleče ravno spričo postopnega razgrinjanja tančic zgodovine stvaritve in uničenja Azunajevega ščita ter skrivnostne preteklosti osrednjega lika. V primerjavi s predhodničino je štorija tako dosti zanimivejša in poseduje vsaj nekaj globine.

Če napadeš pošast, ki je odporna na tvoje udarce, se pred njo pojavi energijski ščit.


Mnogo boljša je tudi sama zasnova enoigralske kampanje. Čeprav deloma drži, da je struktura enoigralske izkušnje ob igranju izključno osnovnih kvestov še vedno precej linearna, saj nenazadnje zopet hodimo po strogo začrtani poti, je dogajanje v Dungeon Siege 2 obogateno s številnimi pestrejšimi in dolgotrajnimi (a nikakor dolgočasnimi) opravili. Tekom igre moramo denimo rešiti neko mesto pred okupacijsko vojsko, ki patruljira po mestnih ulicah. Preden ta cilj udejanjimo, moramo podjarmljenim in izčrpanim meščanom naprej vliti svežega upanja tako, da zopet omogočimo dotok pitne vode v mesto, nakar se podamo v puščavo, kjer je treba premagati voditelja okupacije. Na koncu pride veliki finale, ko se prav po filmsko spoprimemo s sovražnimi enotami v prej omenjenem zaselku. A to še ni vse, kajti igra nudi večplastne postranske kveste, ki so enostavnejši od osrednjih nalog, vendar je marsikateri daljši od prvenstvenih odprav. V enem se recimo

V DS2 skorajda ni krepela, ki se ne bi svetilo kot novoletna jelka.
podamo širom prostranega sveta v iskanju nemirnih duhov, ki jih je treba z lepo besedo spraviti k večnemu počitku. Za časa misije ponovno obiščemo domala vse pomembnejše lokacije v igri, nakar zadnjo dušo potolažimo komajda streljaj proč od mesta, kjer je zadnji šef! Takih opravil, ki se vlečejo čez vso igro, je kar nekaj in večina jih zahteva vračanje na že obiskana področja. Prav vsak od neigralčevih likov pa nam nudi po en dodaten kvest, ki ga lahko opravimo le ob njega prisotnosti, kar že samo po sebi kliče k ponovnemu igranju. Nič čudnega torej, da ob tolikšni naphanosti z zanimivo vsebino ta frpjsko-akcijski naslov nudi kar debelih šestdeset ur adrenalinske, z lahkotnimi miselnimi orehi popestrene zabave. Da - niti ugank ne manjka, in čeravno vse po vrsti temeljijo na iskanju logičnega sosledja pretikanja stikal, iskanja skrivnih soban ali pravilnega razvrščanja predmetov, so prav fletne in ravno dovolj zahtevne, da sive celice ne zakrknejo. No, za neigralčeve like in dialoge, ki jih vodimo z njimi, se je sprva šušljalo, da bodo nekje na ravni Baldurjevih duri. Tovrstna predvidevanja so bila kajpak nerealna, saj je drugo Obleganje temnic v svoji srži še vedno igra z izrednim poudarkom na bojevanju. Resda naši spremljevalci od časa do časa bleknejo kak smešen dovtip ali opazko in občasno ogovarjajo drug drugega, vendar je to največ, česar so zmožni. Kljub enemu samosvojemu kvestu na vsak neigralčev lik in občasnemu ogovarjanju so najemniki še vedno v prvi vrsti soborci in ne prav vešči sogovorniki. Nasploh so pogovori s prebivalci dežele vse preveč plitvi, saj jim lahko vedno zastavimo le po eno ali dve vprašanji, postranska opravila, ki nam jih nudijo, pa smemo zgolj sprejeti ali zavrniti. Škoda, kajti večja pestrost komunikacije bi zagotovo doprinesla k bolj pristnemu vzdušju.

Dungeon Siege II
založnik: Gas Powered Games / Microsoft
demo: natlačenka/tlačenka 146
objavljeno: Joker 145
avgust 2005

90
odlično uravnoteženi junaki
dodelan vmesnik
intenzivne bitke
specialke so kul, večigralstvo še bolj
zanimivi kvesti
povprečna grafika in zvok
vstajanje pošasti od mrtvih in nekatere druge Diablove tegobe