IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Condor: The Competition Soaring Simulator
Condor: The Competition Soaring Simulator

Airman opozarja: prekomerno jadranje povzroča neozdravljivo zasvojenost.

Svež zrak, v katerem migota vonj pravkar pokošene trave. Vetrič, ki piha vzdolž travnika. Puhasti oblački na svetlomodrem nebu. Rahla živčnost in pričakovanje. Jadralno letalo. In jaz. Če bi bilo frčanje človekov jezik, bi bilo jadralno letenje poezija ...
Simulacije jadralnega letalstva so v že tako osiromašenem svetu letalščin ena od tržnih niš, ki je širšemu občestvu slabo poznana. Na to tematiko je izšlo kar nekaj naslovov, vendar so bili to povečini omejeni in neprivlačni izdelki, ki so jih na

Ena od veščin, ki jih mora obvladati sleherni jadralni pilot, je aerozaprega, katere izvedba je v Condorju odlična.
paberkovali le tr00 zegelfligerji. Tudi 'večji' simulatorji letenja (Flight Simulator, X-Plane) vsebujejo precej klavrno podporo jadralnemu letenju. Vendar stanje ni bilo pogodu Slovencema Urošu Bergantu in Gregorju Rozmanu, bistrima programerjema, ki sta povrhu izkušena jadralna pilota. Fanta sta se odločila, da spišeta lasten simulator jadranja, ki bo imel vse, česar sorodni izdelki nimajo. In še več. Tako se je na spletnih forumih že pred časom začelo šušljati o novi jadralni letalščini, ki naj bi bila nadmočna v vseh pogledih. Ko so v svet pricurljali prvi posnetki zaslona in filmček, so se dvignile obrvi marsikateremu sobnemu pilotu. Špil je brez posebnega pompa izšel koncem aprila in se kmalu znašel na mojem mlinčku, od katerega sem se potem le s težavo ločil.
Kaj nam torej Kondor ponuja? Začnimo z letali. Na voljo je devet jadralnikov, razdeljenih v tekmovalne razrede. Standardnega zastopajo ASW 28, discus 2B, LS8-b in akrobatska lisička fox. Predstavniki petnajstmetrskega razreda (toliko merijo prek kril) so ASW 27B, LS6-b ter ventus 2BX, dočim imata odprti razred čez visokozmogljiva ASW 22BL in nimbus 4. Izbor bi sicer lahko bil pestrejši, a bati nič, dodatni ptiči so v izdelavi. Vsa letala so izdelana zelo natančno in imajo trirazsežne kabine, ki namečkoma podpirajo obračanje pogleda z infrardečim gizmom trackIR. Vsi gibljivi deli so animirani, tako da pilot v kabini venomer telovadi s skoraj vsemi udi. Zanimivo

Četudi obilica kopastih oblakov obeta odlične pogoje, se zna vseeno zgoditi, da boste scurili v dolino že po desetih minutah letenja. Tako kot v resnici.
podrobnost razkrije denimo pospravljanje pristajalnega kolesa v trup, ko pilot z desnico spusti krmilno ročico in seže po vzvodu za kolesa. V času, ko je krmilna palica spuščena, letalo namreč ne reagira na odklone palice veselja. V zunanjem pogledu se letalčeva glava obrača za soletalci ali objekti na tleh, prav tako je animirano upogibanje širokih kril pri obremenitvah, denimo ostrem zavoju. V kabini je klasičen nabor instrumentov, ki so lepo berljivi, dodatno pa je v kotu dlančnik ipaq s sistemom GPS, ki pomaga pri letenju (zemljevid, obratne točke, razni podatki). A četudi je taka sodobna tehnologija dobrodošla, mora pilot vedno imeti na preži vse čute. Tudi ušesa, saj je zvok v Condorju izjemen. Tu sta dobro znano piskanje variometra ob dviganju in žalostno stokanje pri spuščanju, piš zraka, ki obteka jadralno letalo, je z višanjem hitrosti glasnejši, če letečneža denimo s pedali postavimo prečno v zračni tok, bo zvok bolj bobneč in turbulenten, podobno se zgodi tik pred izgubo vzgona na krilih. Piš vetra je drugačen, če imamo pristajalno kolo pospravljeno v trupu, in prisotno je nadležno škripanje materiala pri obremenitvah. Lična predstavitev jadralnih letal in dober zvok pripomoreta k dejstvu, da se občutek čepenja v navidezni kabini precej bolj približa resničnosti kot v katerikoli drugi simulaciji.

Ako imamo težave pri iskanju očem nevidnih termičnih stebrov, si lahko vklopimo pomagalo, ki dvigajočo se sapico obarva rdeče, spuščajočo se pa modro.

Tretji dejavnik nadmoči Condorja je naravnost osupljivi letalni model. Upravljanje z letalom je izredno realistično, kar pride zlasti do izraza v nemirnem ozračju: tod moramo s krmili neprestano izvajati majhne popravke, da letalo obdržimo v optimalnem letu. Podobna telovadba nas čaka pri kroženju v termičnem stebru, kjer moramo spet paziti na hitrost in nagib letala, da kar najbolj izkoristimo naravne sile (če se vam ne sanja, o čem govorim, preberite moj vedež o letalstvu v Jokerju 140 ali na stranki). Pri jadralnih letalih je treba pogosto popravljati smer, saj jadralnik rad malo zaniha okrog navpične osi. Dobrodošla je torej palica s tremi osmi ali kar ločena pedala.

Condor: The Competition Soaring Simulator
založnik: Uroš Bergant & Gregor Rozman
objavljeno: Joker 144
julij 2005

90
fantastičen letalni model
plod domače pameti
letenje nad Slovenijo
noro večigralstvo
pridobivanje jadralskih izkušenj
kje so ceste, reke, mesta?
ni umetne pameti
omejen krog uporabnikov

 
sorodni članki