IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Mortyr 2
Mortyr 2

Aggressor se čudi, kako se lahko izrodi posnemanje.

Leta tega, veliko pred povodnijo kvazirealističnih drugosvetovnovojnih streljank, je poljska skupinica Mirage splovila Mortyr, ki je v odpuljeni verziji prihodnosti skušal posnemati Wolfenstein. Celo preveč, tako da se špil ni mogel meriti s tedanjo avantgardo. No, če smo bili takrat v dvomih, ali je špil vreden denarja, pri njegovem nasledniku teh težav ni: igra je namreč zanič. Grafični pogončič se na škatli bohoti z realističnim senčenjem, veliko trikotniki in fiziko, a stvar je izpeljana obupno in spominja na zagonetko zlega Ugankarja. Za začetek se vse sence (!) izrisujejo realnočasovno, in to ne v eni, temveč v treh (!!) plasteh. Tako so videti kot otroški kolaž, medtem ko luči običajno sijejo skozi stene. Trikotnikov je na nekaj lokacijah precej, a kaj, ko pogon tega ne prenaša in vseskozi pokašljuje. Razvijalci so tako dosegli, da za poganjanje nečesa, kar je po videzu staro dve leti, potrebujemo skoraj mašino za Doom 3. Fenomenalno.

Krmiljenje zrakomlata nadvse spominja na hojo po vrvi v močni burji s podivjano pižmovko v hlačah.

Dogajanje preseneti s čisto svojimi odlikami, denimo glavnim likom, ki je gibčen kot tetraplegik. Hitrost je sicer odvisna od tega, katero krepelce imamo v rokah, a butasto je, da nas navadna brzostrelka skorajda privijači na mesto. Zi žermans so v vojni očitno radi posegali po persenu forte, saj se premikajo počasneje od mojih pokojnih prastaršev. No, dostikrat se sploh ne premikajo in gledajo v zrak tudi medtem, ko jih polnimo s svincem, medtem ko nas v drugem primeru pregarbajo na kilometer daleč skozi tri zaplate visoke trave. Nekajkrat je kdo od njih dobil trenutni navdih in izvedel preval, ampak nisem ziher, da ni bil to hrošč. Ročne granate so njihova posebnost, ker z njimi v polovici primerov napravijo samomor iz zasede vsega svojega voda, dočim v drugi polovici zagrenijo življenje nam, ker so granate skorajda nevidne, neslišne in jih mimogede fašete za rit, ne da bi se tega zavedali.

Če bi se nemški soldatje v vojni obnašali tako kot tu, bi jih natepli že Poljaki. Kar so, huh, razvijalci.

Zgodba, v kateri spremljamo Svena Mortyrja, švedskega agenta, ki nabaše na skrivni nacistični jedrski program, je tako za lase privlečena, da bi se kamen zjokal. Špil jo podaja na pildkih, ki jih je bržkone pisal kak desetletnik na dopolnilnem pouku. Resnici na ljubo so naloge kar raznolike, a razvijalcem je ratalo z neskončnim monotonim uletavanjem sovragov, frustrirajočim nadzorom (helikopter), debilnim skriptanjem ciljev ali pač že čim uničiti vso uživancijo. S tem so zatolkli tistih par prebliskov (protitankovsko puško, s katero je užitek delati pokol, peščico od daleč vzdušnih nalog, oklepljene zeljejede, za odtenek nižjo ceno) do te mere, da si nazadnje vesel, da je Mortyr 2 kratek.

Mortyr 2
založnik: Mirage / Redback
demo: natlačenka/tlačenka 135
objavljeno: Joker 137
december 2004

42