|
Expeditions: Viking Ker Anglosasi niso navdušeni nad smörgåsbordom in fermentirano skušo, jim Grizli požge samostane in pokrade ženske.
Pričujoči naslov je ljubezensko pismo starim severnjakom ob zori vikinške dobe. Gre za suvereno, dodelano visoko igranje domišljijskih vlog stare šole z obilico raziskovanja, kvestanja, borbe in dialogov. Le fantazijski elementi so predstavljeni drugače, mnogo bolj tuzemsko, kajti zgodba je postavljena na zgodovinske okvirje. Tako v njej ni borbe s troli, škrati in morskimi kačami, po Asgardu pa se protagonist potika le v sanjah. Bogata folklora Skandinavije in krščanstva v poznem osmem stoletju je raje predstavljena skozi pogovore in naloge. Hkrati igra ne romantizira vikinštva, saj ta čas prikazuje kot trd in krut. Vikingi so le ljudje, s svojimi upanji in strahovi, ne pa motoristična banda iz pekla.
Nasilje ni rešitev ... Zgodba o nepomembnem poglavarju – thegnu – majhne vasi v Jutlandu in njegovih tegobah je naslikana na širše platno frankovskega pokristjanjevanja. S tega vidika osnovni konflikt v zgodbi, spopad med junakom in lokalnim mogotcem, ki si skuša vas prilastiti, deluje resničen. Zlikovec ima legitimen razlog za svoja dejanja, zaradi česar je bolj globok in človeški. Močna in dobro napisana pripoved teče čez tri povezane kampanje. Protagonist potrebuje ladjo in tovariše za vikinški podvig v Anglijo, ki je osrednji del pustolovščine. Tam se pripoved razcepi, cilj pa je, da odprava poveča moč, bogastvo in ugled vasi. To je dosegljivo bodisi prek trgovine in zavezništev z enim od tamkajšnjih kraljestev, bodisi z invazijo na Britansko otočje. Uspeh naj bi kralja na althingu, posvetu vseh danskih plemenitašev, prepričal, da vas ostane v rokah junaka. Expeditions: Viking spomni na prva Fallouta ali na Baldur's Gate. Junak se s spremljevalci prosto giblje po deželi, po mestih in divjini se klati v realnem času, boj pa je potezen in postavljen na šestkotnike. Tovarišija pod našim nadzorom prebivalstvu pomaga na vse mogoče načine, od reševanja meddružinskih sporov in iskanja pogrešanih do kurirskega raznašanja in ravsanja z razbojniki. V grobem so naloge na voljo v mestih, rešitve zanje pa v okolici, čeprav tudi tam ne manjka kvestov in presenečenj. Večina opravkov ima vsaj dve rešitvi. Odprava recimo želi vstopiti v starodavno grobnico, za kar lahko za lokalnega duhovna opravi človeško žrtev ali podkupi njegovega sina. Pogosto je na voljo tretja možnost, bridko jeklo. Lastnosti glavnega lika odpirajo dodatno izbiro v pogovoru in kak podvig denimo olajša hiter nokavt sogovornika. Odločitve vikinge spremljajo ves čas. Glede na izbrano pot se odprejo različni kvesti za različne nagrade, pridružijo se nam drugi kompanjoni in zavezniki. Spremenita se zgodba in končni razplet, tudi prebivalstvo se glede na minule grehe do druščine obnaša drugače. ... pomaga pa! Na dogodke, ki se pripetijo na potepu po Danski in Angliji, vpliva celotna ekipa. Da bi zapustil Jutland, thegn potrebuje deset kameradov, še več jih najde na Britanskem otočju. Izmed vseh junaka na posamični lokaciji spremlja največ pet sopotnikov, ostali čakajo v taboru. V najboljši maniri sličnih naslovov se med sabo pogovarjajo, spletajo odnose, med njimi se iskrita ljubav in rivalstvo. V mestih lahko tovariši kolovodji ponudijo dodaten vpogled v dogajanje ali mu s svojim znanjem priskočijo na pomoč pri reševanju nalog. Coprnica zmore zavohati strup v kozarcu vina, lokostrelec pa začuda razume staro angleščino. Z razvojem odnosov zgodba za določene like ponudi dodatne kveste in seveda romanco. Poglavarjev prijatelj iz otroštva ima na primer neobičajno preteklost, ki se je počasi spomni šele skozi pogovor.
Kljub veliki količini teksta in mnogim diplomatskim rešitvam banda slejkoprej poseže po mečih, lokih in dolgih sekirah ter komu razčesne betico. V spopadu odprava meri moči z ubeglimi sužnji in gozdnimi rokomavhi, s piktovskimi lokostrelci, saškimi plemiči in sovražnimi vikingi. Naokrog švigajo strelice, duhovniki kristjane podžigajo z molitvami, berserkerji s sekirami klestijo po ščitih anglosaških huskarlov, čarovnice pa se pridušajo Toru in volčji zalegi smrčke polnijo s prečudnimi praški. Akoravno ni magije kot take, mnoge veščine delujejo kot uroki. Ognjenih krogel ne prožijo čarodeji, marveč dovolj spretni pračarji, medtem ko izkušeni vodje sodrugom omogočijo hitrejše premikanje ali dodatne poteze. Kako bo druščina oblikovana, nikakor ni enoznačno, kajti izkušenjske točke je moč svobodno razporejati med mnogimi znanji.
Priporočljivo igranje vlog Naslov sicer ni brez napak, saj ga še po petem obližu pestijo manjši hrošči. Nekatere stranske naloge, ki so zasnovane zanimivo in obljubljajo globino, se odvijejo plehko. Boj pa kljub globini ni najbolje usklajen. Z razvojem likov in dostopom do dobre opreme postane rutinski, vendar lahko junaka že na naslednjem koraku trop volkov pošlje v Valhalo. Toda igri ne manjka ne šarma ne tehtnosti, sploh glede na nizek proračun. Pritegne s hištorično zgodbo, ki zmaje in demone uspešno nadomesti z verodostojnim prikazom vikinštva. Pa z razdelanimi liki, z življenjskostjo ter domiselnimi možnostmi v spopadu. Naloge so raznolike in dobro napisane, srečamo celo zapise iz Stare edde, zbirke nordijskih sag. Svečenica na primer pripoveduje dolge povesti o Odinu in druščini, orjaških Jotunih in svetovnem drevesu Yggdrasil, kar bi lahko rabilo kot etnološki učni pripomoček. Skratka, tale Viking igralca resnično prevzame in ga pri Torovi bradi iskreno priporočam slehernemu ljubitelju takihle pustolovščin.
|
78
![]() |
|