IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Mother Russia Bleeds
Mother Russia Bleeds

Sneti razgoni črepinjo nemškemu ovčarju in s sekret školjko stre grodnico možu v rožnatem.

Jako lahko si je ob tej ulični jebačini misliti, da se založnik neodvisnic Devolver Digital spreminja v kravatniško karikaturo samega sebe! Navsezadnje je špil s psihedelično podobo in zgodbeno podlago, kjer Sovjetska zveza na alternativni časovnici leta 1980 trpi zaradi nove droge, videti kot tržno plasirana izpeljanka slovitega Hotline Miamija. Vendar je štorija o nastanku bolj romantična. Nek Ubisoftov oblikovalec špilov je pustil služ­bo, s somišljenikom ustanovil studio Le Cartel in se namenil izdelati novo­dobno hodi-v-des­no pretepačino. Dražilnik v noč­nem klubu je privlekel tako pozornost občestva kot obeh avtorjev Hotline Miamija. Na projekt sta opozorila izdajatelja Devolver, ki je bil navdušen. Francoza sta opustila fehtanje na Kickstarterju in nemoteno udejanjila poklon beat'em up legendam vče­rajšnjika, katerega nostalgičnost je isto­čas­no njegova moč in Ahilova peta.

Eksperimentiranje z drogo pripelje do rezultatov, ki jih naši junaki ne kanijo izkusiti. Zato zlobnežem v 'hazmat' oblekah za vedno potisnejo maske v frise.

’Rodina mat’ v nevarnosti
Drogi se reče nekro in ljudi spreminja v krvoločne zverine, ki se jim meso pri živem telesu lušči s kosti. Njegove učinke izkusijo naši bojda ciganski junaki, ki se po izdajstvu znajdejo v eksperimentalni 'bolnišnici'. Seveda si ne pustijo vbrizgavati zelene svinjarije, marveč se podajo na osvoboditeljsko odisejado, s katero bodo odrešili tako sebe kot očetnjavo. No, zgodba nima posebnega dometa in vsebine, mar­več gre le za sosledje pretresljivih dogodkov, ko heroji najdejo razfršalanega prijatelja ali srečajo novo pošiljko od nekra razjedenih sovragov. Večji pou­darek je na vzdušju, ki ga ustvarjata tako odlična kvadratkasta podoba z obilico detajlov kot dinamič­na elektronska glasba, ter na samem garbanju.
Retrovibracija je namenska, saj MRB cilja na tiste, ki jim je žanr brawlerjev sooblikoval mladost. Hej, moč je izbrati grafični način, ki oponaša katoden TV! Ig­ranje je enako kot v številnih 'desničarskih prešte­val­nicah reber' (glej anale v Jokerju 234), na primer Double Dragonu, Final Fightu ter Target Renegadu. Izbiraš lahko med štirimi liki, ki se ločijo po hitrosti, moči in gibčnosti. Nato gručam nasprotnikov s pestmi, brcami in rabo hladnih ter strelnih orožij kažeš, kdo ima najdaljšega curaklja. Da jim učinkovito lomiš kučme in kičme, se moraš spretno gibati po globinski osi, saj se tako ogibaš napadom. Hkrati se težakom na ta način pravilno bližaš, saj jih ob direktnem naskoku hitro dobiš po prepuciju. Kot bi protagonistom ne bilo ime Sergei, Boris, Ivan in Nataša, marveč Billy, Guy, Axel in Mr K, junaki starin.

Dostikrat na ekranu vlada popoln kaos, saj se liki tepejo in prekopicujejo eden čez drugega. Na nekaterih stopnjah se sovragi za polno mero udarijo še med sabo.

Putin bi jih vse premlato
Spoš­tovane so še druge, ne vedno prijetne zakonitosti otrplega brawlerskega žanra. Zadetki te radi zbijejo po tleh, nakar te gnide nekaj sekund tepejo na tleh, preden se jih otreseš. Najedajoča kazen za nerodnost. Poleg tega rade postavajo izven vidnega polja, kar je najbolj fino, ko vihtijo strelna krepelca. Nadalje je nabor udarcev in kombinacij ozek in za vse like zakoličen, saj ni odklepanja gibov. To zavda tako kratkoročni dinamiki kot dolgoročni zanimivosti, kajti nekega debila petstotič prefukati z identično serijo zamahov ni višek žura. Več sem pričako­val od opcijskega računalniškega spremljevalca, ki se ne more postaviti z napredno pametjo, in se nadejal internetnega co-opa. Sodelovalno mlatenje za do štiri udeležence je tako omogočeno le na enem peceju.

Nočni klub je hotlinemiamijska lokacija, a je igra tematsko bistveno raznolikej­ša. Si na vlaku, v kanalizaciji, zaporu … Seveda ne manjka poklonov klasikam.

Mother Russia Bleeds potemtakem ne modernizira zvrsti. Po drugi strani pa ima špil za 15 evrov vseeno dosti kvalitet, tudi izven požrtvovalnega višanja rezultata, odklepanja powerupov in čiš­­čenja ločenih aren. Sovražna zalega je pisana, od gar­javih cip prek ubežnikov iz gulagov do motociklistov, psov, BDSM-gimpov in drugih ču­da­kov. Odstranjevanje ne terja samo norega razbijanja po gumbih, saj že na najnižji od treh te­žav­nosti popušiš kot Jamajčan smotko, če ne igraš taktično. Ne bi rekel, da so situacije skovane enako vešče kot v Streets of Rage 2, ali ipak je treba vedeti, kam koga vreči, kdaj ga tepsti na tleh, kako sitnobe zganjati v gruče in v katerem trenutku uporabiti usmrtitveni popizditis. Takisto situacije začinijo okoljske nevarnosti, kot so vlak, granate na tleh in laserski žarki nevidnih snajperjev. Ter šefi v podobi kosmatih debeluhov in do zob oboroženih vojakov, ki terjajo naprednejše prijeme. Iz nekaterih črevca špricnejo posebej obilno, pa tudi sicer je vse polno obglav­ljanj, razčetverjanj in dajanj čelnih prašičem ter psom. Če mati krvavi, naj krvavé vsi!    

Kapricam navzlic MRB sodi v vrh zadnja leta izdanih brawlerjev. Je manj te­čen kot Scott Pilgrim in bolj izviren kot Double Dragon Neon. Pa nadkrvav!

Mother Russia Bleeds
založnik: Le Cartel / Devolver Digita
objavljeno: Joker 278
september 2016

78
adrenalinsko, a taktično mla­tenje
nevarnosti iz okolice
zapomnljivo pisklasto ultranasilje
zgledovanje po preteklosti je marsikdaj ovira
ozek in zakoličen nabor udarcev