IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Headlander
Headlander

Ogrc jemlje pamet v roke – to­krat dobesedno.

Če se je ime Double Fine v zadnjem času pojavljalo poleg odmevnih spletnih ži­canj, je Headlander izšel po docela tradicionalni poti. Ekipa Tima Schaferja je poiskala založnika in javnosti v igranje prepustila izdelek brez visokoletečih obljub. In vendar nosi prepoznaven humoren pečat ustvarjalcev. Pričakuješ lahko igro, ki se naslanja na bogato tradicijo metroidvanie; torej platformer s pogledom od strani, kjer svobodno pre­­česavanje labirintov in iskanje nadgradenj redno prekinja strelska akcija. Godi se v daljni prihodnosti, ki ji vlada umetna inteligenca. Ta je ljudi zasužnjila in njihove duše priročno zapakirala v robotska telesa. Edino, kar ji stoji nasproti, si ti – človeška glava v mobilnem skafandru.

V Headlanderju prevzameš vlogo poslednje človeške glave, s katero lahko prevzameš obglavljena telesa in si z njimi pomagaš v boju proti strojem.

Velika taktična prednost leteče buče leži v tem, da se lahko poljubno namesti na obglav­ljeno telo in z njim prosto upravlja. To je ključ do napredovanja po stopnji. Zapored je moč izsesati glavo najbližjega robotskega stražarja, odpihniti betice ostalim prisotnim in se sprehoditi do zaščitenih območij. Telesa imajo določen rok uporabe in prenesejo le neko količino poškodb, zato se jih splača menjati čimbolj pogosto. A tudi sama glava ni od muh, saj leti skozi ozke jaške in celo vdira v računalnike. Poleg tega jo nadgradiš z raketnimi pospeški, odbojnimi ščiti in drugimi priročnimi tehnologijami, ki ji pomagajo čez tradicionalne pasti v obliki laserjev ali orjaških stiskalnic.
Na žalost je nabor opravil omejen in redko preseže nalogo, da za odpiranje točno določenih vrat poiščeš določeno telo oziroma slabo skrit vzvod. Razočarani bodo tudi tisti, ki bi pričakovali prefinjene skrivalnice. Taktični vidik je pač omejen na tistih nekaj sekund, v katerih s pogledom preletiš sobo in poiščeš primerno gostiteljsko telo. V strelskih izmenjavah se bolj kot po žanrskih sorodnikih zgleduje po arkadnih vesoljskih st­reljankah, tudi po njihovi podzvrsti bullet hell. Akcija je namreč hektična in zaslon hitro napolni toča odbijajočih se izstrelkov, ki te v par trenutkih nepazljivosti stolčejo do smrti. Toda ob tej zanimivosti bo marsikdo pogrešil raznolikost municije ali vsaj za nekaj sekund daljše dvoboje. Nekoliko dlje trajajo le redke šefovske bitke, ki pa spet ne ponudijo kaj več kot kombinacije ene moč­ne tarče in številnih manjših že videnih nasprotnikov.

Šefovska šahovska partija se običajno odvije v hitrih izmenjavah izstrelkov in še kar impresivnih eksplozijah. Pazi na glavo.

Vendarle igra tisto, kar ji manjka v tehniki, nadomesti s slogom. Prizorišča, ki se bleš­či­jo v psihedeličnih barvah sedemdesetih let, so izdelana z dobrim umetniškim okusom in privlačna za raziskovanje. Za vsakim vogalom te čakajo androidi z brihtnimi dovtipi in prismuknjene scene, ki delajo igranje prijetno in poživljajoče. Nekaj pripomb leti na tečno upravljanje s tipkovnico in občasno kilavo shranjevanje, tu pa se težave bolj ali manj zaključijo. Špil je lahek za igranje in prebavo ter v nekaj urah dostavi ravno dovolj humornega navdiha, da obdrži za ekranom.

Headlander
založnik: Double Fine
objavljeno: Joker 278
september 2016

74