IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Nexus: The Jupiter Incident
Nexus: The Jupiter Incident

Ob opremljanju vesoljske križarke, nje natančnem upravljanju in realističnih vesoljskih bitkah Luni doživi več zaporednih orgazmov.

Kar priznajte, pravi razlog za to, da ljubite znanstvenofantastične filme in nadaljevanke, ni domiselna fabula, niti niso to politične spletke med galaktičnimi civilizacijami. Nope: tisto pravo so adrenalinski vesoljski boji, kjer črnina žari od žarkovnih orožij ogromnih bojnih plovil, ščiti cvrčijo pod plazemskimi izstrelki in hitri prestrezniki švigajo naokoli. Koga briga, da je Darth Vader zaplodil Nebohodca in kakšen je zadnji zlobni načrt Ferengijev; to so za mnoge postranske podrobnosti, ki jih je treba pretrpeti, dokler se ne začnejo polniti turbolaserske baterije in ne poletijo fotonski torpedi.

Zanimiv, zabaven in pomemben elemet Nexusa je opremljanje ladje. Zaradi števila naprav boste v takem pogledu zapravili nemalo časa.
In Mithis Entertainment, relativno neznana špilovna manufaktura, se tega še kako zaveda. Njihov zadnji izdelek namreč izpolnjuje večno željo fantkov vseh starosti (torej od 5 do 99) - natakniti si kapitansko čepico titanskega vesoljskega rušilca in vsem pokazati, kako se stvari resnično streže.
Kojci na začetku si moram olajšati dušo z izjavo, da je Nexus prelepa, globoka in dodelana igra, kakršnih smo zadnje čase videli malo. Ogromna količina truda, vloženega v izdelavo, veje iz vsakega bita, najsibo to robustna, na predelave pripravljena srčika, pogosti in solidno kakovostni filmčki, razdelana štorija ali uživantski uporabniški vmesnik. Občutek med igranjem je enostavno prijeten in čeravno Nexus ne spada v zvrst špilov, ki ugajajo širšim množicam, ga bo določena skupina ljudi znala ceniti. A pustimo izlive čustev, za kaj pri vsem skupaj sploh gre? Kot ste verjetno razbrali iz okolišnjih slik, imate opraviti z vesoljsko strategijo, na prvi pogled več kot slično Homeworldu 2. Tako kot v Relicovi uspešnici boste skozi ločene misije harali širom vesolja, upravljali futuristične gorostase in razkrivali zgodbovno podlago, ki govori o ustaljeni megakorporacijski prihodnosti, odpadniških umetnih inteligencah, črvinah, spopadih med tujskimi civilizacijami in podobnem.

Ako sovrag uvidi, da mu ne gre najbolje, jo enostavno pocvirna. Na sliki se dve ladji pod težkim ognjem pripravljata na hiperskok.
A kjer je bil Homeworld 2 precej klasična realnočasovna strategija s ščepcem trirazsežnosti, je Nexus vse prej kot običajen. Prva in največja ločnica je upravljanje plovil. Medtem ko so enote v omenjenem tekmecu in vseh ostalih strategijah le orodja za zmago, s katerimi ravnate v božji maniri, je v Mithisovi stvaritvi prisoten močan element simulacije. Že res, da sta osnovno manevriranje in streljanje večidel avtomatizirani opravili, za kateri skrbi umetna pamet. A kljub temu je treba za dosego cilja postoriti še kaj več kot z desnim gumbom klikniti na tarčo. Z ladjami, ki jih boste nadzorovali, se je treba ukvarjati precej intimneje. Kot bi od nekaj sto metrov dolgih plovil pričakovali, so polna najrazličnejših sistemov, od pogona in generatorjev prek senzorjev ter pripomočkov za motenje nasprotnikov do različnih vrst orožij. Posebnost Nexusa je, da je večino dotičnih priprav mogoče in priporočljivo ročno upravljati. Stopnja nadzora je močno prilagodljiva. Na eni strani stoji možnost nastavljanja obnašanja plovila (napadalno, obrambno, pasivno ...) in vklop avtopilota, nekje vmes je določanje nalog (daljinsko bombardiranje s torpedi, uničevanje ščitov, raba protioklepnih orožij in tako naprej), največji zagrizenci pa se bodo razveselili povsem nesamodejnega, jako podrobnega upravljanja z vsemi pogledi plovila.

Zaradi zapletenosti in podrobnosti uporabniškega vmesnika boste na lastnoročno upravljanje tako velikih bitk čakali precej dolgo.
Ako menite, da ste tega sposobni, se imate možnost igrati z ročnim vklapljanjem modulov, nastavljanjem prioritet pri popravljanju poškodovanih odsekov, določanjem energijskih razmerij med pogonom, orožji in ščitom, 'navijanjem' posameznih sistemov ter podobnim. Za nekoga, ki je vajen špilov vrste pokaži-in-klikni, nedvomno um begajoče, a ne dvomim, da je dovolj zanesenjakov, ki so ob branju zgornjih vrstic potolčili solzico sreče ali dve.
Tako drugačnemu načinu igranja so prilagojeni vsi pogledi Nexusa, vključno z vmesnikom in sestavo misij. Prvi je na začetku dokaj zapleten, saj se je treba spopasti s kupom ikonic, gumbkov in večplastnimi meniji. A po nekaj uvajalnih misijah boste ugotovili, da gre za eleganten in logičen sistem. Večinapomembnih ukazov je tako našla domovanje na tipkovnih bližnjicah, manj pogosto uporabljane funkcije so lepo skrite, dejanja, ki jih vaša ladja ni sposobna izvesti, so hitro prepoznavna. Mithisovci so dobro opravili tudi z orientacijo v vesolju. Kljub odsotnosti kakršnekoli karte je moč prijateljske in sovražne ladje hitro prepoznati in najti s pomočjo menijev na obeh straneh zaslona. Na levi so plovila pod vašim nadzorom, na desni pa vse preostale ladje, razvrščene po barvah frakcij.

Nexus: The Jupiter Incident
založnik: Mithis Entertainment / Vivendi
demo: natlačenka/tlačenka 135
objavljeno: Joker 137
december 2004

87
izjemna podoba
podrobno opremljanje ladij
silna dodelanost vseh elementov
svež taktično-simulacijski pristop
zanimiva štorija
počasnost dogajanja
omejena publika