IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Pirates!
Pirates!

Yohanu se utrne solzica v očeh - potem ko ga na plesu namenoma večkrat pohodi guvernerjeva hči. Prasica nerodna.

O frišni obnovitvi Piratov Sida Meierja, ki ga verjetno ni treba več posebej predstavljati, se je šušljalo že kar nekaj časa. Toda akoravno je dotični trač sodobne mladce pustil hladne, se je starejša generacija začela nenadzorovano tresti, se peniti okrog gobcev in debilno ponavljati arrr, arrr, arrr. Zato naj se neuki najprej pustijo poučiti, da gre za legendarno piratščino, ki smo jo penzionisti nabijali na amigi pa komodorjih v letu Gospodovem 1987 (z manj znanima rimejkoma 1990 in 1993), ter sčasoma na triosemšestkah.

Zdaj bo šla nedolžnost k vragu tristo na uro. Piratova, seveda. Nesojeni tast v ozadju ne sluti ničesar.
Takrat jo je založil Microprose, medtem ko si lahko zadevo danes zastonj dolpoberete s strežnikov z založniško opuščenimi naslovi. Špil je bil zasnovan kot karierna frpjska strategija, ki je brez kančka sramu primešala elemente pustolovščine, arkade in simulacije. Zamisel je bila vsekakor dokaj nova, četudi niti ne revolucionarna (spomnite se Elite). Kar je Pirate naredilo legendarne, so bile dovršenost, umeščenost v magično privlačno okolje Karibov iz sedemnajstega stoletja in igralnost skorajda brez primere.
Ker govorimo o izrazitem, načrtnem rimejku, bi bilo najprej dobro povedati, karteri so skupni elementi obeh verzij in kje ter zakaj prihaja do odstopanj. Najprvo

Kopenski boji so potezne narave. Taktika sicer deluje, dinamika pa je za razliko od ostalih delov igre podpovprečna.
osnove. V Pirate vstopimo kot tinejdžerski gusar z osnovno misijo: rešiti zjebano familijo iz rok nepridipravov. A četudi je rdeča nit jasno vidna, gre v resnici za manjši del igre. Da bi bili kos tej osrednji nalogi, se je treba skozi raznovrstna desetletja iz puhastobradega devičnega pubeca razviti v krevljastega, papigojebačnega, upoštevanja vrednega pirata. E, to pa je zabavno - ropanje, posiljevanje, zdraharjenje, lobiranje. Spočetka je treba izbrati težavnostno stopnjo, predznanje veščin (sabljanje, topovanje, navigacija, zdravstvo, šarmiranje) in določiti ljubi nam narod: bogate Špance, trgovske Holandce, širitvene Angleže ali ugankarske Francoze. Kasneje lahko delate kariero za kogarkoli od naštetih ali za vse hkrati, na začetku pa zna biti izbira precej pomembna, saj določi obnašanje trgovskih postojank do vas. Če nameravate ropati, je bolje izbrati kogarkoli, samo ne mnogoštevilnih in bogatih Špancev, ki so najbolj logičen plen; in če boste zgolj trgovali, iz istega razloga ravno te. Trgovski model ostaja enostaven. Revni, manjši zaselki ponujajo in odkupujejo manj dobrin za nižjo ceno, toda večja in bogatejša je postojanka, več in za boljši cekin lahko robo tam prodate, dočim tamkajšnje nakupovanje praviloma ni modra poteza.

Simuliranje plesa v taki igri je vsekakor nekaj, kar povzroča sršenje obrvi. Začuda pa zadeva niti ne najeda preveč.
Naslednja skupna točka izvirnika in obnovitve je kariera. Kot rečeno, lahko slednjo gradite za vse štiri nacije posebej in na osebni ravni. Z nabiranjem slave, zemlje in denarja (ki ga po občutku, odvisno od težavnostne stopnje, razdelite takrat, ko so možje naveličani morja) grabite na kup končne točke, ki se ob upokojitvi upoštevajo v končnem rezultatu. Slavo pridobivate s čini, za kar je treba med drugim lesti v rit guvernerjem (naloge obsegajo od taksi službe do deratizacije nepridipravov), dvoriti njihovim hčeram, ropati določene ladje ter mesta, kjer lahko potem ustoličite svojo marioneto, in še kaj bi se našlo. Zemljo podeljujejo guvernerji ob višanju čina in poniževanju sovražnikov, ampak samo tisti, ki ste jim zlezli dovolj globoko v danko. Goldinarje pak dobite s trgovanjem, ropanjem ladij in mest, iskanjem zakladov ter klanjem iskanih nepridipravov.


Če v prijaznem mestu izgubite dvoboj, vam bo guverner v pomoč ponudil svojega inštruktorja. Nalomil sem ga ko psa.
Igra se odvija na štirih glavnih in še par stranskih prizoriščih, pri čemer jo je najlaže nadzorovati z numeričnim delom tipkovnice; miš je slabša izbira. Najbolj pomembna so mesta, kjer trgujete, popravljate barkače, se dogovarjate z guvernerji in se spoznavate z njihovimi hčerami, rekrutirate mornarje, pridobivate informacije, prejemate naloge ... Kakopak boste veliko časa prebili na morju, kjer boste jadrali in se borili z vetrovi (časovna omejitev je hrana na krovu), dočim se boste po izkrcanju nekje na kopnem premikali ter nekaj iskali. Kaj bi drugega.

Pirates!
založnik: Firaxis / Atari
demo: natlačenka/tlačenka 121
objavljeno: Joker 137
december 2004

79
končno spodobna obnovitev
kar naprej se nekaj dogaja
vleče do konca
prijazen vmesnik
fina lahkotnost ...
... ki pa občasno že najeda
veliko premalo zahtevna
brez večigralstva