IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Sword Coast Legends
Sword Coast Legends

Kavbojc 'ma lok, mar od Drizzta je sin? T'ko pôjejo bardi, za groš al za vin'.

Pa smo se prebili skozi moreče katakombe. Pod našimi buzdovani so padali okostnjaki, zombaklji in nekromanti. Tudi zoprnega poveljnika, ki se je skrival za lahkotnimi ugankami in skritimi pastmi, smo spravili na kolena, ter obenem rešili par drugih zadač. Toda globoke epskosti ni bilo. Naša druščina je zve­či­ne le brezglavo vandrala in plitko mikastila, kot bi pozabila ve­či­no coprnij in bojevalne finese. Glorije preteklih in aktualnih tovarišijskih odprav Sword Coasts Legends pač ne dosežejo.
Je pa res, da je trideseturna enoigralska kampanja le ena plat tega izdelka, ki temelji na slavnem namizniškem pravilniku Dungeons & Dragons. Druga je namenjena sestavljanju last­nih prigod in igranju v več, kjer lahko eden od petih udeležencev celo prevzame vajeti pripovedovalca, tako imenovanega gospodarja temnice, ki ostalim neposredno kroji dogajanje. Av­torji so s tem skušali ponuditi nekaj novega, toda celostni rezultat ni prav nič poželjiv.

Obala mečev po starem
Igranje se otvori s konkretnim stvarjenjem domišljijskega jaza, kjer zbiraš med mnogimi D&D-postavkami. A še predno rečeš 'Underdark', deželi zapreti starodavno zlo. Srečoma se okoli prvega lika zbere pisana druščina pritepencev z lastnimi ozadji in težavami, ki jih bo treba razrešiti. Sliši se zguljeno, a kljub temu vsebuje ščepec všečnih preobratov in oseb, ki odkrivanje resnice in reševanje sveta napravijo privlačnejše. Odločitve pa fabulo celo malce razvejijo, kar je pohvale vredno. Igra v osnovi deluje kot kakšen Baldur's Gate.
Žal je svet prazen in pust. V mestih ni vrveža in domiselni kvesti so redkejši od Kraljevih solz. Kljub občas­ne­mu ubiranju stranpoti ga spremlja občutek utirjenosti in še tistega malo raziskovanja naselbin, gozdov, jam, rudnikov, bajt in podzemlja ni ravno izvrstnega. Je pa dosti blodnjakov in temnic, kjer na batine ča­ka tipsko D&Djevsko pošastje. Legends je pač bolj usmerjen v klofanje.

Da, Legends je frpjka, ki temelji na pravilniku D&D in ima zmaje ter temnice! A ne raduj se prehitro, saj so boji poenostavljeni in dežela povprečna.

Lahkotnejši D&D
Z druščino štirih upravljaš kot v starih časih. Pridružbenikov različnih poklicev ne manjka, med bojevanjem pa lahko stiskaš pavzo in vsakemu članu posebej naročiš, kaj naj postori. Pa beholderja in zmaja srečaš, ter ogromnega pajkovskega glavarja. A tepež je daleč od kompleksnosti tistega v Biowarovih špilih, kjer smo pred spopadi razmišljali o obrambnih urokih in napitkih, finomehanično vsakemu soldatu zadali tarče, nakar nam je sovražni čarodej v dveh potezah ukleščil bojevnike, naščuval lokostrelca enega proti drugemu in onesvestil zdravilca. Vse to je tu razredčeno, mnogo pogostejše bojevanje pa hitro postane rutinsko. Očitno so se avtorji trudili ugajati čimširšemu krogu igralcev, saj so sila okrnili trdojedrni sistem D&D, ki je sicer pete generacije.

Itak je manj prav vsega. Kovaštva in varjenja zvarkov je komaj za vzorec in zbiranje ter prodajanje robe je večidel nezanimivo. Čeprav si moraš vzeti nekaj trenutkov za urejanje opreme in višanje nivojev, drevesa veščin niso prav razvejana in so si za nameček dostikrat podobna. Znotraj njih odklepaš coprnije in posebne sposobnosti. Saj veš, zmikavt išče pasti in dobrote, paladin se uči omamljati z udarcem ščita, gozdar prikliče volka ...
Slično zasilen je urejevalnik lastne dogodivščine. Resda omogoča pisanje štorije in dialogov ter ust­var­janje kvestov, a le znotraj naključno generiranih področij. Na podrobno gradnjo torej lahko pozabiš in zadovoljiti se boš moral s sejanjem rastja ter razpostavljanjem pohištva. Bolje izpade urnejši način, kjer se lotiš krajše ustvarjene temnice. Kul pa je asimetrično igranje, kjer se štirje igralci zoperstavijo človeškemu dungeon masterju, ki zna sproti klicati monstrume in z njimi upravljati. Razvijalci so obljubljali, da bodo skrbeli za redno dodajanje vsebine, a doslej blaznih sprememb ni bilo. Hrošče peštajo, vendar se igra še zmerom nemarno sesuva, drušči­na se rada zatika ob ovire in nalaganje kadarkoli posnetega položaja je zamudno.

Takle je urejevalnik, ki pa je poln omejitev. Njega dobršen del predstavlja igranje v več, kjer se četverica špilavcev zoperstavi petemu, gospodarju temnice.

Tresla se je gora ...
Saj ne, da je Sword Coast Legends zanič. Zgodba ter liki so okej in prisoten je jerbas domiselnih kves­tov ter šefovskih spopadov, ki terjajo nekaj taktiziranja. A v splošnem je vsebina okrnjena in lahkotnej­ša ter daleč od zlatih časov D&D-špilov. Tudi visokoleteče obljube glede editorja so se izkazale za pretirane, saj je polovičarski in ga v večini pogledov prekaša stari Neverwinter Nights. Nemara bi bilo bolje, če bi avtorji namesto vnovičnega žvečenja sistema, ki se ga itak držijo le ohlapno, naredili lastnega, kot so storili Obsidian s Pillars of Eternity. Tako pa smo dobili zgolj novega člana kluba D&D-povprečnic.

Sword Coast Legends
založnik: Digital Extremes
objavljeno: Joker 270
januar 2016

59
štorija in liki
asimetrično večigralstvo
veliko vsebine ...
... ki je nedodelana
razredčen D&D in poenostavljen boj
pusta dežela
hrošči