IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Volume
Volume

Kavbojc Kavbojc je hud Robin bodočnosti. Loka nima, saj se nindžasto suče po sencah.

Nekoč je bilo tiholazništvo drugačno. Ni imelo obilice pristopov, odprtih svetov in neskončnih seznamov opreme. Bilo pa je osredotočeno in popiljeno. Po tis­tih časih se je kolcalo Mikeu Bithellu, ki odprto malikuje korenine niza Metal Gear. Po od­lič­nem prvencu, ploščadarski drugačnici Thomas Was Alone, je zato sklenil izdelati staromodno šunjačino. A Volume ni le poklon, saj vsebuje dovolj svežih idej, da stoji na lastnih nogah.

Pogledi stražmojstrov so nakazani s stožci. Včasih je dovolj tih sprehod, drugič bo treba uporabiti opremo. Duhec jih sila učinkovito zamoti.

Po vseh štirih
Prvi vtis je vsekakor starinski. Junak se v pogledu od zgoraj počasi giblje skozi nekaj minut dolge stopnje, kjer je cilj neopaženo nabrati raztresene kristale in doseči izhod. Kleč je v izmikanju stražarjem, ki patruljirajo po vnaprej določenih poteh. Njihovi pogledi so smrtonos­ni in kot njega dni jasno vidni v obliki stožcev. Ni vsak enak: ostrostrelčevi so daljnosežni, a ozki, psi dobro vidijo strani, najbolj nadležni pa imajo oči tudi na hrbtu. Situacije so zadosti raznolike, da ni dolgčas, saj mora junaček v enem trenutku prelisičiti viteze in se v naslednjem prebiti mimo stoječih strojnic, ki se ozirajo in postopajo drugače. Včasih je dovolj, da prekine vzorce, drugič ga lovijo po labirintu. Ko se skrije za vogal, mu bodo nekaj časa sledili, a se bodo hitro naveličali iskanja. Vselej mora pazljivo opazovati okolico in upoštevati, kako visoki so zidovi. Prav tako nabira ključe, izklaplja alarme in se prežarčuje. Za nameček so mu v napoto prepreke in pasti, kot so laserski žarki in ploščice, ki pokličejo bližnje nepridiprave. V pomoč pa so mu omare, kleti in sence, kamor se skriva.
Srečoma je naš lik dobro pripravljen. Zna se prihuliti ob zid, preskočiti vnaprej določene zidke in žvižgati, s čimer preusmerja sovrage. Najraje pa se zanaša na naprave, ki jih najde v okolju. Nosi lahko le eno, ki se po uporabi počasi napolni. Tako si pomaga z zvočnim izstrelkom, ki se odbija od zidov, nastavlja šok mine, začasno onesposablja, urno in neslišno šp­rinta, se zamaskira in celo postane neviden. Onegaji so ponavadi nastavljeni na primernih krajih, a se mestoma sam od­loči, katerega bo izbral.
Vsaka stopnja je hitroprstna miselnica in ker ni moč nikogar umoriti, je ob zadnjesekundnem smuku v kritje dostikrat napeto. Zlasti, če pozornost iščeš sam. Kdaj se denimo nalašč pokažeš, da capini sprožijo alarm, ki prikliče okrepitve. Le tako jih spraviš iz zastražene sobe.

Možje v pajkicah
Za početjem stoji robinhudovsko poslanstvo. Junak se kliče Robert Locksley in v nos mu gre megakorporacija, ki vodi Anglijo v distopični prihodnosti. Zoperstaviti se hoče predsedniku in oligarhu Gisbornu, saj je razkorak med revnimi in bajno bogatimi večji kot kdajkoli. Po zgledu moža v zelenih pajkicah kani vzpostaviti ravnovesje, le da ne bo ropal na lastno pest. Izmaknil bo le načrte dežurnega zlobca in njegovih pridaničev, nakar bo v simulacijah, po katerih je igra dobila ime, pokazal ranljivosti. Ker vse v živo streama širom dežele, bo za ostalo poskrbela njegova rastoča publika. Pri tem mu bo pomagala umetna pamet, s katero se bosta počasi spoprijateljila. Teme korupcije, vpliva medijev ter umetne pameti so še kako aktualne, humor je prisoten na vsakem koraku in spremljanje fabule skozi čvek med liki ter branje najdenih drobcev fletno oriše stanje v prihodnosti, ne da bi bilo karkoli servirano na pladnju. Vselej imaš občutek, da si predstavo ustvarjaš sam, kar pripoved naredi pristno.
Občuti se, da je Bithell s srcem pri stvari. Ne le, da je med garanjem na Volume od izčrpanosti pristal v bolnišnici, z domiselnostjo je uspel k sodelovanju prepričati Andyja Serkisa, ki se ga spomnimo kot Goluma. Tu upodobi dežurnega zlikovca, znaš pa prepoznati še kak glas. Nasploh je izvedba samosvoja in tiholazne simulacije v dvobarvnosti izgledajo super. Kdor je igral VR-misije iz Metal Gear Solida, mu bo nemudoma jasno, da Volume črpa predvsem od tam. Vsaka od nič manj kot stotih stopenj je drugačne barve in v njih prepoznaš knjižnice, gradove, pisarne, muzeje ter še marsikaj. Po desetih urah, kolikor vse skupaj traja, se lahko lotiš izboljše­va­nja časov ali ustvarjanja stopenj s priloženim ličnim urejevalnikom. Seveda jih lahko deliš s svetom ali se lotiš kreacij drugih.

Volume je starošolska tiholaznica, ki se zgleduje po koreninah žanra. Pokloni se še marsičemu – zgornja stopnja te gotovo na nekaj spomni, waka waka.

Mojster za vse
Nekaj nadležnih hroščev je sicer prisotnih, pa tudi težavnost zaniha in včasih dobiš občutek, da si pogoljufal in kakšno stopnjo rešil na ču­den način. Najbolj gre na živce počasno polnjenje orodja, na kar moraš čakati po vsakem od mnogih crkotov. No, vsaj nadaljevalnih točk je dosti.
Vseeno pa za 18 evrov na Steamu (špil so naredili še za PS4 in vito) dobiš dosti vsebine, zlasti če prišteješ ubadanje z editorjem. In kljub občasni nadležnosti se boš večino časa zabaval, zlasti če pogrešaš stari Metal Gear (Solid). Pa še res kul je videti, ko se garažni razvijalec hrabro in uspešno loti druge zvrsti od tiste, po kateri ga poznamo. Gotovo bomo z zanimanjem spremljali, kaj bo iz Bithellove kleti prišlo v prihodnje.

Volume
založnik: Mike Bithell
objavljeno: Joker 270
januar 2016

80
starošolsko šunjanje
robinhudovska ZF-zgodba
premiš­ljeno narejene stopnje
kul gedžeti ...
... ki terjajo čakanje
umetna pamet zna kiksniti
hroščki