IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Tribes: Vengeance
Tribes: Vengeance

Težko oklepljeni Luni s svojo najljubšo havbico deli gorečo pravico.

Kolikor opisovalci radi bentimo nad mankom izvirnosti, ziheraštvom in na splošno žalostnim stanjem igričarske industrije, je treba po drugi strani priznati, da krivda za to vsaj deloma leži na nas, uporabnikih. Zadnji sodnik nekega izdelka smo pač mi oziroma naše denarnice, in če bi nas omenjene stvari zares motile, bi to založniki slejkoprej opazili. Tako pa se najočitnejši primeri oderuštva prodajajo v stotisočih izvodov, dočim zares kakovnosti in izvirni špili uspejo bolj kot ne izjemoma. Poglejte žalostno zgodbo nekdaj odličniškega razvojnega studia Dynamix. Fantje so zakrivili par izrednih simulacij, izgruntali vzburljiv, globok in podroben svet ter s Tribes takorekoč sami ustvarili zvrst moštvenih prvoosebnih streljank. In s čim smo jih nagradili? Z mizerno prodajo, ki je privedla do razpada ekipe. Najbolj ironično pri vsem skupaj je, da taista potrošniška skupnost, ki je gladko zavrnila Dynamixov Starsiege Tribes in njega nadaljevanje, dandanes pobesnelo kupuje Battlefield, Unreal Tournament 2004, Joint Ops in ostale na Plemenih zasnovane špile. No, vsi nis(m)o tako neobčutljivi na kakovost in okoli Tribes se je skozi leta zbrala spoštljivo velika in goreča skupina privržencev, ki še vedno vneto skrbi za strežnike, organizira turnirje, packa dodatke ter predelave in se sploh ima finofajn. Nemara so ravno oni glavni razlog, da se je velikan Vivendi (med tem so pohrustali Sierro, ki je založila prva dela) odločil še za tretji poskus sreče. Razvoj novega poglavja Plemen so zaupali čaščeni avstralski skupini Irrational, znani po gate trgajočem System Shocku 2. Tamspodnjaki so se dela lotili zagnano ter z nujno dozo spoštovanja in po mesecih trdega dela je pred nami Vengeance.

Raba in obvladovanje raketnih nahrbtnikov sta v Plemenih ključnega pomena in močno vplivata na dinamiko igre.

Prvo večje odstopanje od s strani Dynamixa začrtanih smernic se tiče enoigralstva. Medtem ko sta bili predhodnici naravnani izključno protipuščavniško, Vengeance vsebuje dolgo, precej dodelano kampanjo. Poteza je logična, saj za navidez preprostimi špili tiči podroben svet z bogato, razdelano zgodovino. Irrationalovci so ta potencial izkoristili s štorijo o spletkah in dogodkih, ki so privedli do prve velike Plemenske vojne. Treba je priznati, da so delo opravili pošteno, zakajti iz več zornih kotov podajana fabula je dramatična, napeta in večidel nepredvidljiva. Novinci bodo imeli priložnost spoznati človeški imperij daleč v prihodnosti, slaboritne bojevniške klane in njihov značilni kodeks časti, dočim bodo stari mački pozdravili dopolnitev pomembnega zgodovinskega poglavja ter razložitev odnosov med nekaterimi znanimi liki. Prav tako je lepo videti, da so programerji celo v puščavništvu uspeli ohraniti poseben igralni občutek, značilen za Tribes. Čeprav je špil v srcu prvoosebna streljanka, so prisotni določeni elementi simulacije, recimo menjavanje med tremi velikostnimi razredi oklepov, ki se razlikujejo po nosilnosti, vzdržljivosti, okretnosti. Vse prekrivajoče piksne so med drugim zmožne kratkotrajnega letenja in hitrega drsenja (ali, če hočete, rolanja), kar izkušnji pridoda novo dimenzijo. Stopnje in misije so zasnovane s tem v mislih, kar pomeni, da so prilagojene zmogljivostim oklepov. Zato bo spreten igralec našel ogromno priložnosti za izkoriščanje raketnega nahrbtnika, 'rolerjev', določenih orožij ... Nasploh je enoigralstvo v Vengeance razgibano in raznoliko. Počeli boste takorekoč vse, od skrivanja po oblegani imperijski palači v vlogi mlade Julie prek sodelovanja v futurističnem gladiatorskem turnirju, vožnje džipa po sovražnem ozemlju, skupinskega napada na oporišče in branjenja lastne postojanke do klasičnega pobijanja valov nepridipravov. Vengeance sicer ni Doom 3, Far Cry ali kak drug puščavniški težkokategornik, a tudi zgolj s tem delom bi fasal visoko oceno.

Kot lahki pešak v notranjosti nimate veliko šans proti težkim oklepom, toda na odprtem se položaj spremeni.

Tribes: Vengeance
založnik: Irrational Games / Vivendi
demo: natlačenka/tlačenka 134
objavljeno: Joker 137
december 2004

82
posrečeno, globoko sodelovalno večigralstvo
dobro puščavništvo lepa podoba
tipično trajbovski občutek
manko naprednih načinov
premalo vozil in kart
pričakovali smo več

sorodni članki