IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Pro Evolution Soccer 4
Pro Evolution Soccer 4

Sneti dribla in je Djibril, strelja in je Stam, podaja in je Posh Spice, zida obrambni zid in je Zidane. Drži skorajda nič od naštetega.

Življenje poklicnega opisovalca špilov je v nekaterih pogledih zanikrno. Recimo zato, ker moraš, tu ni pardona, igrati naslove, ob katerih ti gre fizično na kozlanje, saj bralcem, avtorjem ino sebi dolguješ pošteno obdelavo še tako oranžno-zelenega ščiša. Pa tudi zato, ker ti reden pritok novosti dostikrat onemogoči, da bi se lahko izključno iz lastnega veselja - ne za rešitev, ne za namige, ne za prihodnje reference - posvetil špilom, ki ti resnično dogajajo. Vendar živi igra, za katero si, vsem drugim obveznostim navkljub, predrzno jemljem čas že mesece. Konamijeva fuzbalščina Pro Evolution Soccer je to, oziroma njena japonska inačica Winning Eleven, ki je letos poleti prigurala nič manj kot do osmice.

Pogledi so običajni in zopet je med njimi resnično uporaben le wide (to ni ta na sliki). Ki bi lahko bil še malo bolj potegnjen nazaj.

Kaj je na tej zadevščini tako posebnega, da je Snetko zanjo na stran porinil vse Catwomane, Kreede in Army Mene tega sveta? Preprosto to, da gre za najbolj življenjsko, prepričljivo in elegantno simulacijo žogobrca. Ob Fifini eksplozivni televizijski predstavitvi in popolni licenčnosti je Pro Evo na prvi zadeg zrkla sicer grdi raček. Barve so zamolkle, trava je ponekje taka, kot bi zanjo uporabili teksturo iz letta 1998, mnogi igralci in klubi nosijo čudna imena, komentar ni najbolj gobčen. Ampak, pri Collini, to JE nogomet! Dočim se igranje v EAjevem konkurentu čuti kot na tračnicah, saj se položaji nekako vedno znova ponavljajo, Pro Evo prikaže nebroj dinamičnih, nikdar enakih situacij, ki ustvarijo neprekosljiv občutek, da se dejansko udejstvuješ v in gledaš partijo 'čudovite igre'. Plačilo za to je seveda strma krivulja učenja,

Zaslon, dobro poznan slehernemu PESjanu, se od trojke ni prav dosti spremenil. A četudi so spremembe subtilne, so dobrodošle.
katere vrhuncev marsikdo nikdar ne izkusi in na katere začetku je odnehal že marsikdo. Povelij je za polno Maracano, obvladovanje žoge, ki se vrhunsko podreja fizikalnim zakonom in je neopisljivo živa (primerjave z EAjevim 'balonom' ne more biti), je umetnost, veliko vlogo imajo sposobnosti posameznih športnikov in taktika, ki jo uporabljate. Zgolj ob treningu je mogoče preživeti dneve in to nikakor ni špil, ki ga začetniki ali ateji, ki prvič buljijo v nekaj elektronskozabavniškega, mimogrede nabijajo v nedeljo popoldne. Pro Evo tako kot vsaka resna simulacija zahteva učenje, predanost, izkušnje, poznavanje, zakaj celo po mesecih udejstvovanja je še vedno moč spoznati nekaj novega in nadgraditi staro znanje. O čem takem lahko FIFA, ki kljub nadgradnjam ostaja namenjena občasnežem in splošni publiki (ne da je to kaj slabega, ampak tako pač je), le sanja. Vse to vem iz lastnih izkušenj, zakaj če se ob novih Fifah redno začnem dolgočasiti po kakem tednu, sem ob Pro Evu 3 oziroma njegovi nadgrajeni japonski inačici Winning Eleven 7 International preživel osem mesecev obračunov, ob WE8 dodatne štiri - pa nisem nikakršen mojster. Preprosto toliko dejavnikov, ki zahtevajo obvladanje, je v tem Konamijevem fuzbalu, toliko potez, kombinacij, taktik, zvijač, da ga lahko raziskuješ v nedogled in ga dobesedno treniraš. Oziroma v njem brez slabe vesti uživaš na neki spodobni razvojni stopnji. Nakar pride nova različica, ki je slična enaka prejšnji, vendar na čaroben KCET-način zopet krepko različna. PCjaš, ki je Pro Evo spoznal z izvrstno trojko (J125, 91), tega kajpak ne more vedeti. A sedaj ima prvo priložnost, da spozna, kako subtilno znajo poševnooki avtorji preštimati prejšnjeletni verzion, da novinec deluje znan, a po nekaj dneh neprimerno drugačen. Prispel je namreč Pro Evo 4 za osebna računala.

'Galaktični' čakajo, da bodo z Beckhamovim superturbošutom upleli še en gol. Toda vsota ni vedno enaka posameznim delom ...

Osnovna komponenta, ki so jo v PES4 udejanjili magi pri Konami Computer Entertainment Tokyo, je izboljšana dinamika. Za nekatere bo morda slaba novica, da je igranje malce hitrejše kot v PES3. Vendar pa to ni znak poarkadenja; je le znak tega, da špil deluje bolj živ in posledično bolj pravi. Fuzbal je navsezadnje dinamičen šport in ker je tempo daleč od kakega nabijalskega ali nenadzorljivo bliskovitega, medtem ko kontrole kot vedno doslej omogočajo držanje oziroma upočasnitev žoge, štirici novi občutek štejem vplus.

Pro Evolution Soccer 4
založnik: Konami
demo: natlačenka/tlačenka 137
objavljeno: Joker 137
december 2004

88
končno (vse)mrežna povezava!
besno življenjski simulacijski model
izboljšana dinamika glede na PES3
neprekosljiva fizika žoge
izvrstna umetna pamet
predana moderska skupnost
šlamparije pri izvedbi in mrežni implementaciji
vratarji in sodniki ga serjejo
nepopolna licenčnost
analognost bi lahko bila boljša
kje so nagci?