IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Invisible, Inc.
Invisible, Inc.

Aggressor se gre slepe miši z mačkami, ki imajo jekleno kožo in rentgenski pogled.

Tom Cruise alias superagent Ethan Hunt v filmih Misija nemogoče zelo rad uporablja visokotehnološke igračke, s katerimi pleza po nebotičnikih in se šemi v druge osebe. Huda zabava. A pomisli, kakšen bi bil šele videti v letu 2074, ko si bomo ljudje dolvlekli piratske filme direktno v možgane in zjutraj vodili na sprehod robotske pse. Najbrž podobno kot liki v Invisible, Inc., presenetljivo dobri indie kiberpankovski poteznici, v kateri več kot hiperrafalne brzostrelke štejejo pretkanost, skrivanje pod mizami in posebno močni elektrošokerji. Ne, resno, takšni, ki prebijajo okep in človeku brišejo spomin. Očitno Musk do takrat že pošteno razvije visokonapetostne baterije ...

Žarkovne prepreke in kiborški varnostniki so zahojeni nasprotniki. A tudi tvoji junaki znajo med drugim neopazno špegati izza vogala in početi zasede.

Kibercefizelj 1.0
Nevidnost se prične z izdajo, saj tvojo supertajno organizacijo nekdo še bolj tajen začopati in skoraj v celoti izbriše z obličja Zemlje. S peščico preživelih agentov in zmedeno umetno inteligenco Incognito pod roko imaš tri dni časa, da pridaniče najdeš ter jim vrneš milo za drago. Nato bo Incogniti zmanjkalo elektrike na zračni ladji in bo zafurala depro v nepovrat. V tem skopo odmerjenem času je treba napadati korporacije, iz vsebine njihovih strežnikov dognati, kaj vraga se dogaja, in z njihovimi igračkami dobro opremiti ekipo. To pomeni ogromno premerjanja sterilnih hodnikov korporativnih pisarn in futurističnih laboratorijev, prelestno izrisanih v izometrični podobi s čudovitimi stripovskimi liki.

Invisible po videzu in osnovnem ustroju spomni na nedavne Shadowrune in XCOM, saj gre za moštveno potezno igro. Nalog se običajno lotevaš z do štirimi junaki, ki morajo ukrasti podatke, predmete ali ljudi ter jo pobrisati, preden jih dohitijo krogle varnostnih služb. Čuvaji prihodnosti so vsi po vrsti specialci, oblečeni v tankovski oklep in celo z očmi, ki vidijo za hrbet. Tu se špil odmakne od običajne izkušnje v žanru, saj je streljanja malo. Vsak stražar ima srčni senzor, ki zazna njegovo smrt in poveča stopnjo preplaha na misiji. In tega res nočeš, kajti takrat se dvignejo požarni zidovi naprav. Iz stropov pogledajo dodatne kamere in naposled se začno v level teleportirati trume elitnih soldatov.
Tvoj cilj je priti čimdlje neopažen in, če ne gre drugače, nasprotnike uspavati z električnimi sunki ali kemičnimi pripravki. Motriti je treba kote vida kamer in patruljne poti varnostnikov ter paziti na zahrbtna tipala hrupa. V veliko pomoč je Incognita, ki zna hekati senzorje, energetske prepreke in patruljne drone. Ko s kombiniranjem veščin agentov in Incognite zvito suneš podatke iz trikrat zapahnjenega sefa in jo podurhaš, ti zaigra srce. Ampak potem ti Invisible, Inc. pokaže, zakaj sodi tudi v žanr roguelike ...

Treh dni kampanje (v igrinem času) se ne da podaljševati. Ko je ura čas, nastopi finalna misija ne glede na tvojo siceršnjo uspešnost.


Game Over
En trenutek se hehetaš neumnemu stražarju, ki si se mu skril za omaro, nakar ti za vogal nenadoma zabriše drona s kamero in zakriči: ťAHA!Ť Še hujše reči sreča Incognita, ki se mora spopasti z nevarnimi obrambnimi programi, Daemoni. Stopnje se vsakič zgradijo naključno, a so večinoma prefinjeno izdelane tako, da moraš pošteno tvegati. Je bistro pregledati še tisto odmaknjeno sobo, v kateri se nemara skriva plen, čeprav imaš sumničavega stražarja tik za ritjo? Stopnja alarma namreč vsako potezo samodejno malo zraste in če si preveč lakomen, se hitro lahko zaštrikaš. Napake pa so nekaj, kar ta špil nerad odpušča, saj shranjevanja ni. Na nižjih težavnostih lahko čas nekajkrat prevrtiš za potezo ali dve nazaj, na začetniški tudi ponavljaš ves level. Toda na normalni imaš en prevrt in to je to. Taka neizprosnost poskrbi za napeto vzdušje, saj tvoja skupinica dostikrat le za mišjo dlako odnese celo kožo.

Hkrati moraš za polno izkušnjo špil dati skozi večkrat. Ne le zato, ker umreš, temveč predvsem zato, ker je kampanja precej kratka, za recimo poldrugi večer igranja. Kot je za žanr značilno, šele ob ponovnih poteh skoznjo vidiš vse like, opremo, sovražnike in izzive. Vsakič odkleneš kakšno novo stvar, ki ti je potem na voljo v novi igri, in nekateri tako pridobljeni kibernetski vsadki znajo precej spremeniti pristope. Kljub temu pa kratkost pusti neprijeten okus, saj moštvo ravno prav opremiš z oblekami za nevidnost, ko je že konec. Tudi štorija se ne uspe dobro razviti in spisek prizorišč takisto ni prav raznolik. A tem pomislekom navzlic je Invisible, Inc. simpatična in napeta igra, ki jo za dvajsetaka toplo priporočam. Napravili so jo Kanadča­ni Klei Entertainment, ki so nam dobro znani po neodvisniških uspešnicah Mark of the Ninja, Don't Starve in Shank. Še kakšno poteznico, prosim!

Incognitin hekerski pogled v omrežena nedrja prizorišč je pravzaprav samosvoja miniigra. V njej z izbrano četverico veščin napadaš sovražno programje.

Invisible, Inc.
založnik: Klei Entertainment
objavljeno: Joker 263
junij 2015

83
napeto vzdušje
čudovit slog in liki
domišljeno potezno tiholazenje
kratka
neraznolika prizorišča