IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Worms Forts: Under Siege!
Worms Forts: Under Siege!

Sneti med čakanjem prebere biološki učbenik in se zave, da so Team17 geniji: saj črvi vendar so počasne živalce! Sem pa res R!

Kaj se godi v Črvih, vemo: izmenično-potezno si nasproti stojita moštvi nevretenčarjev, ki si želita s pametnim razpostavljanjem v prostoru in proženjem krepel ter rabo naprednih premikalnih pomagal prizadejati toliko škode, da eno povsem odmre. Zlobno, žurersko in brezčasno, kajti recept, ki so ga Team17 pobrali pri Tankih in ga nadgradili s humorjem, risankasto grafiko, odbitimi orožji in prismojenimi ozadji, nas kuri že deset let. Nič čudnega: v enaki meri je zabaven in taktično dodelan, primeren predvsem za hitre partije, preden je treba leteti v službo / šolo / partnerko, ali za huronsko zabavne dvoboje v več. Žal pa to s pretekom časa velja vedno manj. Dokler je serija ostala v okviru dveh razsežnosti, je še šlo, celo pri kopiji Bust-A-Mova Worms Blast. Ko se je niz z zgolj spodobnimi Worms 3D (J124, 72) preselil v tretjo dimenzijo, pa se je oglasil alarm. Ki s Forts: Under Siege! zvoni jako glasno.

Poanta je v gradnji utrdb, katerih deli so medsebojno povezani. Ni pa ta ideja dodobra izkoriščena.

Torej: če so Worms 3D črvom dodali novo dimenzijo, Forts nadaljujejo stopicljalni razvoj z dodatkom grajenja oporišč. V trirazsežnem svetu vsako moštvo začne z osrednjo utrdbo in se nato z vsako potezo širi s postavljanjem novih zgradb na vnaprej določene prostore. Več teh kot nadzoruje, boljša orožja lahko uporablja in na ta način učinkoviteje pobija sovražne dolgine ter jim ruši postavljeno. Zmago prinese popolni krepot nasprotnega tima ali zrušitev njihove temeljne trdnjave. Sliši se intrigantno in do neke mere tudi je, saj prinese novo taktično plat. Zdaj se bitka odvija tudi za ozemlje, ki je strateška dobrina: več kot ga nadzoruješ, močnejši si, a če si ga nagrabiš preveč, ga boš težko ubranil. Vsaka stavba ima namreč merilnik zdravja, povrhu pa jih je mogoče fentati tako, da zrušite povezave med njimi, kar dodatno omejuje brezglavo širitev. Prav tako so črviči smešni kot zmerom, posebej s svojimi izjavami in dramatičnimi pozami, ko umirajo, in so oboroženi s hilarioznimi pokalicami. Med orožja sodijo hladilnik, napolnjen s podlasicami, galopirajoč nilski konj, presran škof in fuknjen golob; tu so stari favoriti tipa starka, ki peni, kot bi že dva dni ne dobila kakavovega gresa; pa pripomočki, kot sta raketni nahrbtnik ter traverza.

Kontroliranje črvov v 3D ostaja na bolj nerodni strani. Treba bo zamenjati srček.

A če je premisa obetavna, izvedba ni. Forts: Under Siege! naredijo kapitalno napako s tem, da v temni luknji od bazuke izgubijo pretežen del neposredne zabavnosti, ki je za Črve vendar tako bistvena. Taktična gradnja utrdb močno podaljša spopade, ki zdaj trajajo tja v uro in več, saj so zmogljivejša orožja zmikljiva, zidovi utrdb mogočni, ozemlje pa neuničljivo. To pomeni, da se lahko črv skrije za kak zid ali drevo, nakar se lahko slikate, nabijate v tri krasne ali sto let lazite naokoli, da pridete v količkaj ugoden položaj. V večigralstvu, ki teče čez GameSpy, lokalno mrežo ali na enem računalu za največ štiri moštva po štiri črve, še nekako gre, čeprav rulja na vse kriplje izkorišča terensko nepregibnost. Ta je tako ali tako nerazumljiva, saj je bilo vrtanje lukenj in grizenje v pečine od nekdaj zaščitni znak grožnje; zdaj je proces revnosti, ki se je začel z umikom vrtalnega in gasilnega aparata iz W3D, očigledno končan. Enoigralstvo, sestavljeno iz kampanje, hitrih nalog, izzivov in najedajoče učne ure, pa ... Ne le, da je mnogo nalog v kampanji zelo tečno zastavljenih (ja, prav tako kot v Worms 3D), računalo je še za stopnjo bolj butasto in nihajoče kot prej. Ne glede na težavnostno stopnjo te je sposobno v eni potezi snajpersko zadeti med oči, naslednjih šestdeset sekund pa bluziti okrog, zreti v tvojega docela odprtega črva kot Retro v nova vrata, se skriti med drevjem in si tik pred iztekom časa v rit vtakniti granato. Nič kaj boljša nista nadzor in kamera: črvi se zatikajo ob robove in padajo z njih, ko obrnete pogled, ta pa je tako težko nadzorljiv, da si zaželiš kastracije avtorja. In za nameček so tu hrošči, ko kamera enostavno nekam odbluzi, medtem pa ti fentajo pol moštva. Aja, na začetku brez pomoči ukazne vrstice (WF.exe dodaš /RES=1024x786, recimo) ne moreš nastavljati ločljivosti. Halo?!

Ena boljših plati trdnjavskih Črvov je barvita podoba. Nekih blaznih podrobnosti ni, vendar grafika deluje všečno.

No, naglavni greh Forts je nezabavnost. Česa tako razpotegnjenega in dolgoveznega nisem špilal že dolgo, bržda ne od slabih šesterokotniških poteznih strategij naprej. Zdi se, da kar naprej čakaš: čakaš, da bo računalo izvolilo porabiti svoj čas, čakaš, da se bo tvoj invalidni črv odmajal čez planke, čakaš, da boš skočil na eno ravnih streh, od koder je edino mogoča raba nekaterih orožij, čakaš, da se bo zaključila animacija učinka krepela, ki si jo videl že stokrat, čakaš, da bo na tla vendarle padel zaboj, čakaš, da bo glistatsto kao-božanstvo, ki prispeva par nadzemeljskih moči (električni vihar, povodenj), zaključilo s samohvalo ... Kakšen premik glede na poskočne začetke serije in vseobsegajoči World Party. Na slabše!

Worms Forts: Under Siege!
založnik: Team17 / Sega
demo: natlačenka/tlačenka 136
objavljeno: Joker 137
december 2004

55
z nadgradnjo zamisli nudi nekaj taktike
smešna orožja in režalne vmesne animacije
vedno simpatični visokofrekvenčni črviči
v večigralstvu še gre
počasna in dolgočasna
grozna umetna pamet
neuničljivo ozemlje
sitna kamera in neroden nadzor
hrošči

sorodni članki