IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Axis & Allies
Axis & Allies

Aggressor z atomsko bombo zradira Japonce z Guadalcanala. Ups, napačen strip.

Marsikdo bi pomislil, da so v dobi zabavne elektronike računalniške igre svoje namizne vrstnice brez usmiljenja pahnile v brezno pozabe. A v resnici (prav zares!) obstajajo tajne organizacije z igralci, ki so v strahu pred božjastjo, tretjim očesom in prekletstvom električnega mrka ohranili starodavno tradicijo premikanja otipljivih figuric. Morda jih ob mraku ugledate ob robu gozda, če res dobro napnete oči ...

Ko si stojita nasproti razviti armadi, so posamezni spopadi lahko prav gigantski. V takih primerih začne včasih grafični pogon nemarno pokašljevati.

Šalo na stran, A&A nosi naslov znane namizne igre z obsežno pripadajočo ložo, erm, skupnostjo navdušencev, ki je pred leti dočakala tudi verzije za abake. A kakor je fer, da se omeni povezava s kartonasto inačico, velja takoj pribiti, da bo fanatične ljubitelje serije novi naslov bržkone pustil hladne. Na figuričasto zasnovo meri World War 2, kakor se imenuje ena od možnosti enoigralskega udejstvovanja. Na voljo imamo izbiro ene od petih vpletenih strani (Američani, Britanci, Sovjeti, Nemci, Japonci) in karto dela sveta, kjer je bilo pred šestdesetimi leti nadvse veselo. Karta je razdeljena na pokrajine, ki nam

Večje kot je pred bitko na določenem ozemlju število vaših vojska, več imate ob štartu na voljo začetnih stavb in soldov.
prinašajo denar in pestujejo armade, s katerimi si sovragu prizadevamo iztrgati sosednje kose ozemlja. Dogajanje je kajpada potezno in ko se ob koncu koraka sovražni vojski ugledata na istem terenu, je kažin. Takrat igra ponudi samodejen izračun izida ali realnočasoven boj, o katerem več pozneje. Armade lahko nadgrajujemo in nadgradnje raziskujemo, kaj prida več pa v tem načinu ni na voljo. Nobenega postavljanja tovarn ali česa podobnega, kakor ne potapljanja ladjic. No, saj ni tako hudo, a denar kot edino sredstvo napravi dogajanje precej poenostavljeno in stožilo se mi je po kakem bolj dodelanem ekonomskem modelu. Edini cilj je zasesti sovražne prestolnice, kjer pa je karta sama precej čudna, saj je z Nemci možno bliskovito odmarširati do Moskve že v dveh korakih. Najbolj razočara umetna pamet, ki kljub dobrodošli agresivnosti preveč troši za raziskave in jo lahko mimogrede pregazite, če naredite več armad. In čeprav ste v realnočasovnem boju manj številčni od umetnopametnega sovraga, ga je moč zaradi določene hibe hitro ugnati. To pomeni, da je raznolikosti malo, stari mački pa bodo zgolj prhali in ta puščavniški način po vsej verjetnosti kmalu zavrgli.

Vmesnik na pogled zasede nekam veliko prostora, kar pa je glede na število ukazov razumljivo in večinoma sploh ne moti.

Toda WW2 pravzaprav sploh ni osrednji način igranja! Navzlic nategovanju z namizno potezno licenco je A&A čistokrvna, tolsta realnočasovka. Tako kot se spodobi, saj igralni sistem in grafični srček zavoljo istega razvijalca temeljita na Kohanovem, natančneje onem iz drugega dela (J136, 85). Pogonček v sivozeleni vojaški preobleki pričara Generalom podoben videz, ki ni višek ponudbe, a glede na vsebino povsem zadovolji. Naj ponovim igralne osnove: soldate in rožljajoče artefakte vojne nadzorujemo v skupinicah - regimentih - ki jim lahko določamo tri znane formacije, od katerih je odvisno njihovo

Bojne ladje in letalonosilke so edine barkače, ki so prisotne na obmorskih kartah. Opravljajo vlogo poveljstva in topniške ter letalske podpore, predvsem pa so zlodjevo počasne.
obnašanje na bojišču - prednost ima bodisi učinkovitost v boju, bodisi hitrost. Več njih lahko družimo v divizije, kjer se regimenti pametno razporedijo in vsled tega sovražnika hudeje počijo po tazadnji. Vsaj v teoriji, saj je imelo računalo na trenutke zanimive ideje o vojaški taktiki in je v konico brez slabe vesti postavilo protiletalske enote. Močno sem pogrešal opcijo iz prvega Kohana, s katero bi se dalo ročno nastaviti postavitev večjih skupin. Enote na ozemlju spremljajo klasične cone oskrbe iz Kohana in Rise of Nations, ki se širijo iz hišic in odkoder dirjajo vprege s poljskimi kuhinjami ter prodajalkami ljubezni (z malo domišljije, no). Te cone so bistvo uspeha ker se v njih regimenti avtomatsko zdravijo in obnavljajo, kar je nujno za ohranjanje pomembnih veteranskih skupin. Izkušenjski bonusi se še kako poznajo, saj imajo nekatere enote višjega ranga dobesedno podvojene statistike in opazovanje napredovanja ljubljenih tankcev postane svojevrsten fetiš. No, še takim trdokožnežem kruti boji snamejo prešerni nasmeh z obrazov in če je pritisk na regimente prevelik, se zlomijo in jo podurhajo v zaledje. Te vrste umik je najosnovnejši princip ohranjanja skupinic, zaradi česar se zna visoka morala včasih izkazati za problem. Če namreč prepogumni soldatje niti ob izgubi vseh udov ne zapustijo bojišča, ume regiment smert storiti. Tovrstni pripetljaji so najpogostejši, ko so enote vkopane, kar privzeto nastopi ob daljšem mirovanju.


Axis & Allies
založnik: TimeGate Studios / Atari
demo: natlačenka/tlačenka 136
objavljeno: Joker 137
december 2004

76
odličen bojni sistem
z enim zadržkom morilsko računalo v skirmishu
uravnotežene strani za večigralstvo
potezni način razočara
umetna pamet v kampanji prav tako
nepovezane stopnje v kampanji
neprepričljiva povezava s tematiko