IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Octodad: Deadliest Catch
Octodad: Deadliest Catch

LordFebo

Ker so krožkarske igrice često nedoločljive, je prav, da spočetka razložim naravo tele, da boš vedel, o čem teče beseda. Na Steamu jo sicer označujejo kot pustolovščino, vendar v resnici Octodad ni nič drugega kot le in samo simulacija lovk. To ni šala na rovaš fotrovskega hobotničarja v glavni vlogi, tistega, ki ga vidiš na slikicah. Ne, dobesedno gre za simulacijo tentaklov, kajti igralec z njimi neposredno upravlja in s tem vodi lik. To v praksi pomeni desnogumbni poteg z mišjo za izteg desne nogolovke oziroma levi za premik leve nogolovke. Slično velja za rokolovko, ki se zna zvijati po vseh ravneh.

Octodad je res celostno posrečen. Sama mehanika je sveža, pa tudi drugače je domiseln in humoren. A za igranje sta priporočljiva persen in globoko dihanje.

Nenavadno, kakor se sliši, se Octodad tudi igra. Ker je stric nevretenčar, se ob nerodnem korakanju levadesna ter opletanju z gumijasto okončino za želenim objektom počutiš kot sinček debilček. Tak, ki se s sladoledom tolče po čelu in se zaplete ob lastne noge. Elastično motoviljenje je seveda za crknit smešno, k čemur dodatno pripomore razdelani fizikalni pogon. Ta omogoča premetavanje, prevračanje in razmetavanje vseh objektov, od pohištva in kastrol prek škatel hrane do žog in smetnjakov. Ne glede na to, kako se trudiš, bo v prostoru po nekaj korakih in zamahih razdejanje. Slon v trgovini s porcelanom naredi manj škode od oktamoža v dnevni sobi.

Lovke se zapletajo druga v drugo in ob ovire, zato jih je treba pogosto odfecljati. Tole kablovje je hobotničarju povzročilo nemalo preglavic. Najboljši vmesnik bi bil prostorska miš ali drug čudežni 3D-kontroler.

Zoidbergov žlahtnik enkrat nakupuje v supermarketu, drugič spremlja familijo na obisku mestnega akvarija, tretjič ureja vrt. Puzel domala ni, saj so njegove naloge otročje enostavne: naberi živila po spisku, speci hamburgerje, skuhaj kavo, pripni si metuljček … Glavni izziv je v spopadu z lignjastim telescem in njegovimi raztegljivimi udi. Miška ni 3Dvmesnik, zato finomehanično lovkarjenje ne izpade prav nič naravno. Čeprav je časa za ponavljanje kretenj večinoma dovolj, se občasno pojavijo bolj napete situacije, kot so neprijatelji ali štenge, ki tečejo v nasprotno smer. Na žalost igra ob napakah terja ponavljanje prizorišča, kar je zoprno, saj sta potrpežljivost in zapestje tako ali tako pošteno na preizkušnji. Ko na kraju dvajsetminutnega nabiranja futra po marketu še v tretje padeš v roke sušimojstra, te zna usekati po božje.

Pletje gredice, sekanje drv in košenje so v igrah ponavadi del tutoriala za spoznavanje z vmesnikom. Tukaj pa to pomeni dvajset minut drgnjenja z miško in Octodadovega brezhrbteničnega zviranja in raztegovanja.

Octodada ne odlikuje le izvirna ideja, hrabra izvedba in preprost, a barvit okoliš, marveč je všečen celoten scenarij. Igro preveva obilica domiselnega humorja, naj gre za ozvočenje v štacuni, reklamne panoje ali nenehne 'morske' namige. Poleg tega ima humanoidni kraken človeško ženo in otroke, ki se vedejo, kot da je normalen. Njihovi komentarji in monologi lepo pestrijo situacije. Globoke fabule sicer ni, a skozi poglavja vseeno spoznavaš zanimivo resnico. Škoda, da ni nobenih interakcij z družinskimi člani. Vendarle pestrosti ne manjka, saj so avtorji stopnje posrečeno razgibali, le kak obrobni možganski oreh bi lahko vključili. No, po drugi plati sta tu urejevalnik lastnih nivojev in hecna možnost sodelovalnega večigranja, pri katerem vsakdo krmili po en tentakel.
Octodad je nadgradnja istoimenskega projekta, ki se je leta 2011 uvrstil v finale Festivala študentskih iger. Par prijateljev ga je s pomočjo množičnega financiranja nadgradilo v zaključen, komercialen izdelek. Težko bi rekel, da se zanj splača dati 15 dolarjev, kajti kljub vsej originalnosti in hecnosti je igranje bolj mukotrpno kot ne. A če se bo cena kdaj prepolovila ali bodo izdali enonivojski demo, ta interesantni eksperiment predlagam vsakomur.

Čeprav je gravitacija lunarna, je plezanje na kup zmik­ljivih kartonskih škatel velik podvig. Enkrat se posre­či iz prve, drugič imaš čez deset minut peno na ustnah.


Octodad: Deadliest Catch
založnik: Young Horses
objavljeno: Joker 247
februar 2014