IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Sims 4
Sims 4

­­Aggressor si na vso moč želi, da bi se vrgel v bazen, toda v njegovem svetu jih ni. Zato se od žalosti napije in ga vzame Matilda.

Vraga, kaj se to žge?? Ojoj, prismodil se je piščanec od vče­rajšnje večerje, ki si ga dal gret za zajtrk! Pri njegovem reše­vanju se opečeš in seveda se ob vsem direndaju ravno takrat iz kuhinjske nape usujejo sršeni, ki so si na podstreš­ju napravili gnezdo. Ko krizo za silo omejiš, si spričo razrvanosti na kr­tač­ko namesto zobne paste stisneš kremo proti luskavici in zamudiš v službo. Zveni znano? Tam zgoraj je nekomu to na moč smešno. Kaj pa, ko bi mi človečke opazovali pri takih nezgodah? Ali morebiti težave rešili z mišjim klikanjem?
Ekola, virtualni simulator življenja - Simsi. Tu sebe napraviš brez grbe in s pleči Hulka Hogana. Drugi spol osvajaš tako, da na dvorišče izbranke ali izbranca priletiš z raketo, skočiš ven in nakažeš korake, ob katerih bi bil zavisten še Michael Jackson. Ko jo pripelješ domov, ni zadrege, ker ima tvoja vila najmanj tri štuke. In ko se odpraviš v službo, si astronavt. Fletno, a? Tudi kasneje, ko se ti trije otroci skozlajo v naročje, se le prešerno nasmehneš in svinjarijo hipoma počistiš.

Simsi 4 so aktualna v nizu simulacij življenja, kjer lahko like in okolico ust­varimo na primer po zgledu Prijateljev in folk mečemo v nerodne situacije.

Življenje light
Se ti je kdaj zazdelo, da je popravljanje domače vodovodne pipe v bistvu en zahojen kvest, ob katerega izpolnitvi ti veščina vihtenja orodja zraste za stopnjo ali dve? Okoli tega principa je izdelana simulacija vsakdanjega bivanja The Sims. Njeno središče so Simčki, virtualni prebivalci hecnega, poudarjenega izrazja in samosvoje govorice simščine, ki jih nosi od ene do druge vsakdanjosti. Zjutraj vstanejo, se podelajo, stuširajo, napravijo zajtrk in od­idejo v službo. Popoldne se vrnejo, skuhajo kosilo, gredo na fitnes ter na večer igrajo nasilne računalniške igrice. In tako dan za dnem. Ta neznosna lahkost bivanja.

V sodobni maniri je pri oblikovanju obrazov na voljo obilica brad, da more slehernik napraviti svojega hipsterja. Žal nisem našel očal brez stekel.

Toda čas v Simsih teče hitreje kot v resničnem življenju, lahko pa ga še do­datno pospešiš ali pavziraš. Na kitaro se naučiš za silo brenkati v petih minutah, v službi v dveh tednih napreduješ od pomivalca posode do kuharskega mojstra. Tudi otroci se delajo precej hitreje. Posledično je razvoj simskih bitjec mnogo oprijemljivejši kot v resničnem življenju in doseganje življenjskih ciljev hitrejše. Tod je najti službo stvar telefonskega klica, nakar moraš le še vestno hoditi na delo. Nič čakanja na zavodu, pisanja skrbno sestavljenih prošenj in poslušanja o nekonkurenčni izobrazbi. Simsi so prijazen, popreproščen pogled na osebnostno rast - in zaradi tega so tako zelo uspešni.
Ta njihov zorni kot je tudi hudomušen. Simčki znajo iz še tako dolgočasne re­či, kot je tekanje na traku v fitnesu, z zviranjem napraviti pravo komedijo. Njen višek je komunikacija z drugimi Simč­ki, ki poskrbijo, da dogajanje še zdaleč ni monotono, marveč precej nepredvidljivo! V disku začneš flirtati z natakarico, nakar te premlati njen ljubosumni fant, toda prebunkanega te v naročje vzame neka druga punčara in ta čez nekaj dni že ziblje. Tako gre to v Simsih in opazovanje nerodnih situacij, ki se porajajo, te zmore res spraviti v smeh.

Zgraditi je moč prav fletne vile. Po novem je s hitrimi potegi laže spreminjati velikost soban in jih v eni potezi zapolniti s pohištvom iz svoje knjižnice.

Razbijanje rutine
Prigode začneš bodisi z ustvarjanjem lastnih osebkov, bodisi s poprijetjem za katero od familij, ki so že v igri. V prvem primeru po frpjsko videzno in osebnostno izoblikuješ like, pri čemer lahko zasnuješ vse mogoče, od bradatega samotarskega računalničarja, ki ima doma zbirko roza zajcev, do raz­­šir­jene družine s tremi generacijami, ki vsako popoldne odpelje dedka v park. Bitjeca imajo zbirko osebnostnih potez, ki odločajo, kako se bodo vedla in katere dejavnosti jih bodo navdu­še­vale. Napraviti je moč tudi zlobce, ki radi spotikajo ostarele in se rokujejo z električnim šokerjem v dlani. V drugem primeru skušaš zorganizirati pred­­napravljene prebivalce gospodinjstva, kar pomeni, da moraš čimbolj zma­nj­ša­ti vpliv nevrotičnih lastnosti, ki jih bremenijo. Ali pa se greš ekscentrika, kar je še zabavneje.

Simčki poznajo več razpoloženj, ki jih kaže upoštevati. Tale fante poka od samozavesti in ko bo frajlo povabil na ples, se bo razmetaval, da bo veselje.

V vsakem primeru istočasno upravljaš eno gospodinjstvo. Simčkom voajersko slediš s prosto kamero, le tedaj, ko odvržejo cunje, igra golo kožo cenzurira. So pač lovili otroške PEGI-ocene. Zato ob woohoojanju, kar je tukajšnje poimenovanje za posteljno telovadbo, dogajanje zakrijejo rjuhe. Simč­­­­ki znajo načeloma vse svoje osnovne potrebe zadovoljiti samodejno. Ko jih tišči na vece, se olajšajo v kopalnici in ne pod mizo. Ko so lačni, si znajo pripraviti jedačo, če jim je dolg­čas, zakurblajo konzolo.
Do prvih zagat pride, če bajtica, v kateri živijo, ni najprimernejša zanje. Če imajo denimo pet otrok in eno kopalnico. Tedaj že mala potreba zahteva veš­čo organizacijo. Predvsem pa ne­aktivno opazovanje življenja ne zadoš­ča, če hočeš svoje varovance napraviti uspešne ali sprožiti zanimivejše situacije. Primer: če bi rad ob službi fural uporabne hobije ali vsak večer osvajal tekačice, ki šibajo mimo hiše, je treba osebkom časovno dodobra zategniti izvajanje obveznosti. Drugače jim zma­­njka energije, hrane ali se sesedejo v gnusu, ker se tri dni niso stuširali. Lajf je tok hard, stari.

Ena od prostočasnih dejavnosti so računalniške igre in bab­še tu kajpak igra Simse. A ne same sebe. To bi bil šele hec.

Koraki naprej, koraki nazaj
Simsi so odlično okolje za izživljanje življenjskih fantazij, kjer napraviš dru­žine po lastni podobi, toda z drugačno usodo. V štirici so orodja za oblikovanje likov, Create-a-Sim (CAS), naj­moč­­nej­ša doslej. Veliko drsnikov za določanje stasa so prenesli iz menijev na telo, kjer s potegi miši določaš prsatost ženščet. Kljub vsemu pa oblikovanje postave ostaja omejeno. V na­povedih je bilo čutiti, da se kanijo zgledovati po Sporu, a CAS niti od daleč ni podoben ustvarjanju tamkajšnjih bitjec. Še najbolj se odlikuje pri obrazih, ki jih je moč izdolbsti tako, da celo že spominjajo na tistega, ki si ga hotel ponazoriti.

Ko obredemo neposredno sosesko, velja oditi v park, kjer je vselej polno ljudi, nekaj celo v nočnem času. Med ostalimi kraji so še nočni klub in telovadnica.

Drugi steber kreacije okoliša je domača hiša, ki jo lahko zgradiš z ničle oziroma tal. Žal ne iz kleti, ker po stari navadi spet ne moreš kopati v zemljo. Nobenega fritzlovskega simuliranja kletnih zaporov, torej. Takisto ni bazenov, kamor bi padali nerodni gostje na zabavah in so v trojki bili! No, ko preboliš ti težavi, vidiš, da je gradbeni vmesnik malo elegantnejši. Hiške ses­tavljaš z razpostavljanjem posameznih zidov, ki jih je sedaj laže graditi po­ševno. Toda potem spet naletiš na nov manko: nikjer ni orodja Create-a-Style iz trojke, ki ti je omogočalo vnašanje lastnih barvnih vzorcev. Avtorji so povedali, da ga verjetno sploh ne bo. Pri snovanju garderobe za virtualno Paris Hilton si torej bolj omejen kot prej.
Še najbolj me v najnovejših Simsih navdušujejo živahnejši odzivi bitij. V predogledih so poudarjali prenovljen sistem čustvovanja, zaradi katerega naj bi bilo treba s osebami rokovati bolj pretanjeno. Zavrnitev ob dvorjenju lahko nesrečneža pahne v depro in se gre napit in slično. Novost je mestoma zaznavna in na svoje varovance nemara res bolj kot prej gledaš kot na občutljive osebnosti, ne le karieriste. Toda revolucionarnih razlik veterani ne bodo občutili. Globlje čustvovanje pride bolj do izraza drugje. Spontanega srečevanja je v štirici več kot prej in sosedje se ti raje nalepijo pred vrata, neznanci pa te ogovarjajo v parku. Obenem lahko po novem nekatere dejavnosti počnemo sočasno in na primer med aerobiko pred televizijo čeb­ljamo po telefonu. Zato je družabnih prigod več in s tem smešnih situacij, ko se dobita navdu­šena slikarka in nekdo, ki ne prenese umetnosti.

Ena važnejših novosti je, da lahko v štirici hkrati opravljaš več nalog. Tu punčara med pripravo koktejla flirta z gostom. Prej to ni bilo mogoče.

Premalo
Žal ne morem reči, da ta razigranost odtehta krepki občutek pomanjkanja v Simsih 4. Domače živali, vreme, študiranje in izleti v tujino? Kje pa, ne se hecat. Vse to bomo znova dobili v zasoljeno dragih dodatkih in DLCjih. Špil z vso grobostjo pokaže nesmiselnost EAjevega pristopa, ki poglavitno vsebino v igro prinese šele s plačljivimi dodatki. Štirica je proti izpolnjeni trojki videti kot pasja uta proti bogataševi rezidenci. A to ni najhuje. Večja blama­ža je, da ne dobimo niti mnogo­če­sa, kar je bilo v osnovni trojki. Bazeni, Create-a-Sim, med življenjskimi obdobji manjka otrok in iz zibelk z dojenčki magično priskačejo najstniki. Kr­neki.
V zameno dobimo frišno grafično platformo, kar je bilo v resnici potrebno, kajti trojka, ovešena z vsemi pritiklinami, trpi zaradi grozno dolgih nalagalnih časov. A tudi v tem oziru Simsi 4 niso brez greha. Shranjevanje in nalaganje je resda hitrejše, toda na račun razdrobitve lokacij, saj igra sedaj dobesedno nalaga med vsako hišo! Tudi ko greš k sosedu! To je res moteče. Dodatna posledica je, da soseska nima več podobe zaokroženega mesteca kot v trojki, marveč naenkrat vidiš le lokalno ulico.
Ne vem, ne vem. The Sims 4 bi bili lahko fejst nadgradnja in v nekaj elementih navdušijo. Toda v mnogočem izpadejo kot korak nazaj. Edini način, da pridejo ob bok trojki, so razširitve. Točno to pa je založnikov cilj. Mu boš šel spet na limanice?

Takšna je soseska okoli tvoje bajte, ko jo zaobjameš s pogledom. Ob tem sploh niso vse hiške na sliki poseljene! Jako uborno glede na mestece od prej.

Sims 4
založnik: Electronic Arts
objavljeno: Joker 254
september 2014

70
živahna, čustvena bitjeca
nepredvidljive situ­acije
deljenje vsebine
bajtice
manjka veliko pomembne vsebine
preveč nalagalnih premorov
premalo pravih novosti
okvirčki:

Galerija


 
 
 
sorodni članki