IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Xenonauts
Xenonauts

Aggressorju zli nezemljan taca po trati, zato ga rukne z dvocevko.

Privlačnost invazije zunajzemeljskih napadalcev ne bo nikdar izgubila naboja. Zato ni sk­riv­nost, zakaj je bila predlanska strategija XCOM: Enemy Unknown uspešna. Za vratove nam je poslala srh zbujajočega neznanega sovraž­ni­ka, zapakiranega v klasičen igralni sistem legendarnega Ufa, s katerim je pred dvajsetimi leti Julian Gollop začrtal, kako se zlim alienom pošlje metek med (vseh pet) oči, preden te upepelijo s plazmo. Toda novodobni rimejk je moderniziran, da ga lahko igraš na konzolah - zakrknjeni veterani bi dejali, da je pootročen. Takšni so zato pogledovali k indie naslovu, ki je obljubljal, da bo posodobitev izvirnega Ufa, kot se šika. H Xenonavtom, neodvisnici, ki na Steamu sta­ne 23 evrov. Je vse skupaj odraz nepoboljšljive nos­talgije ali pa lahko ostareli recepti preživijo tudi danes, v krepko drugačni dobi?

Xenonavti odlično posodobijo izvirni UFO in po njih slednjega poženeš le še zaradi nostalgije. Toda v nekaterih pogledih se starih prijemov držijo preveč. Na sliki vdor v sestreljeni NLP.

Moreča negotovost
Piše se leto 1979, dobrih dvajset let po prvi sestrelitvi neznanega letečega predmeta nad Islandijo. Tedaj sta vzhodni in zahodni blok skrivoma ustanovila Xenonavte, organizacijo posebej izurjenih soldatov in znanstvenikov, da bi se zoperstavili tej nevarnosti. Potrpežljivo so čakali. Do danes, ko pričevanja o neidentificiranih frčalih prihajajo od vsepovsod. Ljudje in živina iz odročnih krajev izginjajo. Meteorologi se čudijo nenavadnim pojavom, astronomom nagajajo radioteleskopi. Tam zgoraj je nekaj velikega in verjetno nas ne mara. Čas je, da Ksenonavti pokažejo, iz kakš­nega testa so.
Igralno polje je celotna zemeljska obla. Postaviš superskrivno bazo z vojaki, raziskovalnimi laboratoriji in hangarji z lovci prestrezniki. Ter poženeš uro, ki jo je moč nastavljati v štirih hitrostih. Širom sveta se začno množiti pike, ki označujejo nerazložljive pripetljaje. “Plimovanje v indijskem morju ustavljeno, oce­a­nografi zmedeni.” Potem izgine prva čezoceanka z več sto ljudmi na krovu ...
Strateški realnočasovni pogled, v katerem zreš na planet, je korenito posodobljen. Sporočila o pripetljajih izven dosega radarjev v tvoji bazi so genialna zamisel. Ko uspeš z letali sprva pokrivati le majhen del neba, prav ubijajo z občutkom nemoči. Vsaka pika na zaslonu državam namreč zbija moralo, zaradi česar ti nižajo denarna sredstva, ker niso zadovoljne s tvojo učinkovitostjo. Če izgubiš pet področij na karti, je igre konec. Števec človeških žrtev, ki se nemo viša v kotu, le še dodaja sol na rano. Toda potem se nek NLP nespametno približa, zaznajo ga radarji in lovci poletijo. Sedaj bo videl hudiča!

Taktična prizorišča so primerna kraju, kjer sklatiš nezemljane z neba. V Maroku bo puščava, na Grenlandiji polarna zima. Možak v sredini slike nosi bojni ščit, označeni pa snajperico.

Totalna vojna
Ko ga avioni ujamejo, uzreš še eno novost: izpopolnjen realnočasovni zračni boj. Poprej je bil ta samodejen, to pot pa lahko letalom natančneje ukazuješ. V posameznem oddelku lovcev so lahko največ trije, takisto pri nezemljanih. Frčala usmerjaš in jim odrejaš posebne manevre, denimo afterburner ali izmikanje počasnejšim raketam. Glavno je, da ujameš sovraga v snop svojih orožij in ob tem poskrbiš, da nisi v snopu plazemskega ognja vsemirskih plovil. Ponavadi hitrejše letalo pošlješ pred njihov nos kot vabo, z okretnejšimi pa jim skušaš priti na bok ali za hrbet. Na nižjih težavnostih je moč tonačinovno aliene hitro izigrati, dočim so na višjih bolj pretkani in te znajo zafrkavati nazaj. Če se dogfightov naveličaš, jih je moč razrešiti samodejno.
To ni pobebljen sistem iz zadnjega Xcoma, ki ti je prav počasi doziral sovražne napadalce, da te, ubožč­ka, ja ne bi preobremenil. Vojna za Zemljo v Xenonavtih je bliže simulaciji, saj NLPji sčasoma napadajo v rojih. Več kot jim pustiš prostora, bolj so pogumni. Tekom igre se na radarjih nezadržno pojavljajo vse večje pike, alienske jurišne križarke, ki z enim šusom railguna zdemolirajo manjše mesto. Ne moreš dohajati skokovite rasti v tehnološki premoči sovražnika? Tvoj problem. Osvežujoč pristop. Da vendarle ne ostaneš zadaj, je treba klatiti vsaj ključna nezemeljska frčala, da zajameš tehnologijo in jo lahko raziščeš. To napraviš tako, da jih sestreliš nad kopnim, da zasilno pristanejo in jih obiščejo tvoji komandosi.

Bazo gradiš iz tlorisa. Hangarji zavzamejo kar dosti prostora, ker nucaš veliko letal. Nasploh je vzdrževanje drago in ti novcev primanjkuje skozi celotno igro.

Xenonauts
založnik: Goldhawk
objavljeno: Joker 252
julij 2014

82
vzdušje
poglobljeno bojevanje
zahtevnost
vmesnik
podoba
cena
nenavdah­njeno tehnološko drevo
boj se premalo razvije
okvirčki:

Sokoli iz Londona