IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Rambo: The Video Game
Rambo: The Video Game

Nejevoljni Sneti ob pritoževanju založnika nad oceno stisne ustnice v belo črto in mrko izdavi: "You drew first blood, not me."

Kdor je pričakoval, da bo Rambova Videoigrica odlična, je gromozanski fan Žrebčastega Silva. Tako velik, da si je dal umetno omrtvičiti spodnji žnabel in je pred ogledalom naštudiral telečje bolš­čanje. Vendar neizkušeni poljski razvijalci Teyon niso naredili katastrofe. Rambove videoigrice sicer ne gre hvaliti, bi pa lahko po epskem znižanju cene ponudila nekaj zadovoljstva ljubiteljem enostavnejših streljačin.

Skrivalne sekvence niso ravno Thief, vendar gre prikritost hitro po zlu, če zgrešiš tajming. S tem si ob življenje, katerih število določi izbrana težavnostna stopnja.

Proga do smrtnega loga
Na primer takih na tračnicah, rail shooterjev, s katerimi smo se ubadali v Jokerju 176. Finta je preprosta: tvoj lik se iz prve osebe giblje po vnaprej določeni poti, kot bi bil na železniških tračnicah, ti pa vodiš merek po zaslonu in streljaš, streljaš, streljaš. Kar Rambu ni prav nič tuje.
Še bolj domačna mu je zgodba, saj igra obdela prve tri filme. Najprej ga nadlegujejo kapsi v mestu Hope, kjer stvari uidejo izpod nadzora do te mere, da je prerešetana policijska postaja z lokalnim šerifom vred ... nato zeleno baretko pošljejo v Vietnam po ameriške zapornike, kar se izkaže za prazne marnje, nakar obračuna tako z marksisti kot domačimi izdajalci ... na koncu pa odpotuje v Afganistan, kjer Talibanom pomaga proti krutim Sovjetom. No, kljub temu, da je vključen prvenec, pozabi na njegovo dramsko globino. Vse tri epizode so enake: kos trzajo­čega, prestreljenega mesa s prilogo iz sira. Ovč­je­ga. Talibani, pa to.

Če ti sovragi preveč zavdajo, lahko vključiš časovno omejeno besnilo. Več kot jih tedaj pobiješ, več energije dobiš nazaj. Kar je čudno, Rambo je vendar neranljiv!

Priče jeznoritosti
Zaradi filmskega sosledja se naprej znajdeš v ameriškem mestu, nato v džungli in na koncu med gorami. Povsod te igra samodejno in linearno peha k naslednji vroči točki, kjer obstaneš in polagaš sovražnike kot 6 Pack Čukur ploščice, nakar kreneš dalje. Dostikrat se lahko skriješ v zaklon, kjer nisi čisto varen. Bodisi te ogrožajo dobro postavljeni vojaki, bodisi ovira, za katero si se zvito potuhnil, razpade pod svincem. Dlje kot tiščiš glavo v pesek, več možnosti je, da boš v skrivališče fasal granato. Ki pa jo lahko seveda sestreliš, ko leti proti tebi. BOO-YAA!
Ob takem pritisku ni čudno, če zafrkneš pri polnjenju orožja. Reload ni klasičen, marveč tak kot v Gears of War. Če po pritisku tipke ne storiš ničesar, bo vojščak naboje menjal kot možak srednjih let. Če z vnovičnim stiskom zadeneš označeno območje, bo nov nabojnik vstavil poskočno in v njem bo več metkov. Če območje zgre­šiš, pa se municija prepolovi in menjavanje traja. Tako napreduješ od lokacije do lokacije. V nizu kratkih poglavij je obdelana večina filmskih prizorišč, kot je sovjetska utrdba v Afganistanu, in ikonskih scen, od pobega s policijske postaje v enici prek šibanja po riževih poljih z ujetniki v dvojki do klatenja helikopterjev v trojki. Ker sem vzporedno pogledal vse tri Rambe, sem opazil zanimive detajle, ki filme dejansko dopolnijo.
Ker so Treyon ciljali malce višje, kot je značilno za rail shooterje, se udejstvuješ še drugače. Nekajkrat se znajdeš v QTE-sekvencah, kjer se s stiskanjem tipk v skladu z navodili na zaslonu pretepaš, nožičkaš iz zasede in se ogibaš žarometom. Ogibanje je domena skrivaških prizorov, kjer tiholaziš med zakloni, streljaš z lokom, nameščaš bombe in se nad soldate zahrbtno dvigaš iz blata. Spet drugod je pozornost sceloma na akciji, ko sovragi navalijo in se naokoli razcvetajo ekplozije. Tudi snajper si, nažigaš s krova rečne ladjice, mitraljiraš iz zrakomlatov in se nesmrtno zabavaš ob poslušanju pristne ruščine, na primer "Davaj, davaj, sobaka!" (Daj že, kuzla!") in "Atakujem!" ("Zaudarja ti izza prepucija!") Tako se dela, ne pa Niko Belić.

Poteku filmov ustrezno sedeš v helikopter. Ta v skladu z zasnovo igre leti sam, ti pa mitraljiraš in raketiraš. Za maksimalne točke moraš paziti na okolico.

Točkovanje v grobu
Sliši se obetavno, toda dolgčasa ne manjka. Dosti preveč je statičnih, nezanimivih prizorov, kjer rutinsko pokaš polsposobne, okorne sovrage. Teh ni zadosti vrst: ameriški policist, vietkongovec, Sovjet, oklepljenec in smo na koncu seznama. Edini markantnejši je komandant, ki bodri ostale in se ga je pametno znebiti kar najhitreje. Šefi? Ne v pravem pomenu besede.
Efektivne headshote je moč talati z vsemi orožji, od kolta prek puške do mitraljeza. Ker je razlik med pokalicami malo, nimaš volje za odklepanje novih, za kar je treba izpolniti pogoje, denimo opraviti QTE-sekvence brez napake. Tudi veščine - perki po zgledu Call of Dutyja so notri zaradi lepšega, saj je večjo zdržljivost komajda opaziti in ravnanje z granatami tudi. 
Škoda, saj so Poljaki mislili dobro. Rambo je staromoden naskok na rekord, score attack, kjer ni pomembno, da skozenj prideš v treh urah. Finta je v ponavljanju za rezultat, pri čemer sta važna tako množitelj točk, ki pada skladno z neaktivnostjo, kot luknjanje capinov, ki se v prizoru pokažejo le za sekundo ali dve. In nemara v tem, da si omisliš pomoč prijatelja za istim računalnikom, PS3 ali xboxom 360.

Slovito čolnarsko preganjanje iz dvojke je nekoliko predrugačeno, kar velja še za več drugih prizorov. Mnogi frisi, dialogi in Rambova dejanja so povsem novi.

Oderuhe na gavge
A vse to je blažev žegen. Levji delež Ramba se ne more primerjati z razgibanostjo in zanimivostjo railshooterskih odličnic, kot so Virtua Cop, Time Crisis in House of the Dead. Dizajn stopenj je preprosto mnogo slabši in špricanje adrenalina ni primerljivo. Na stare žanrske uspešnice še najbolj spomni po slabi grafiki z meglenimi teksturami ter grobimi liki. In hreščečem govoru, ki je slišati, kot da so ga posneli z mikrofonom za 13,99 evra. Toliko ali še manj bi morala igra koštati, a založnik jih zanjo zahteva 36. Zato si zasluži enako usodo kot oni ruski debeluh, ki ga je Rambo v afganistanski jami obesil in razstrelil.

Rambo: The Video Game
založnik: Teyon / Reef Entertainment
objavljeno: Joker 248
marec 2014

55
več pristopov, kot je zvrsti v navadi
lov na točke
rusko dretje
preveč statična in dolgočasna
kratek seznam rokomavhov
nekajkrat predraga

 
 
 
sorodni članki