IGROVJE
stranka » igrovje » pc » MotoGP 13
MotoGP 13

Sneti bi rad motocikle občudoval tako kot avtomobile v Gran Turismu. Še se bo načakal.

Ko je Marco Simoncelli oktobra pred dvema letoma na dirki v Maleziji tako hudo padel, da je utrpel smrtne poškodbe, sem mislil, da se k motoristični karavani MotoGP ne bom več vrnil. Morda sem se tedaj, tako kot pred časom ob nesreči Ayrtona Senne, ovedel, da s prekrasnimi mašinami na progi upravljajo ranljivi ljudje. Morda je to zavedanje prineslo preveč realizma.
A kajpak sem prišel nazaj, tako kot Valentino Rossi, ta italijanski škrateljc, ki je videti tak, kot da ne zna dveh koz pomolsti, nakar z mogoč­ni­mi dvokolesniki upravlja tako zlahka kot jaz in ti s skuterji. Spet gledam tekme MotoGP - in igram simulacijo. Hja, kaj mi drugega preostane, saj je edina. Draž je zlasti velika po večletni odsotnosti z računalnikov, ko nam je lakoto po mopedščinah tešil konkurenčni niz SBK.

Tistega, ki pričakuje arkado v slogu starih Capcomovih MotoGPjev, naj posvarim, da gre za simulacijo. So sicer začetniške nastavitve, a je treba voziti pazljivo.

Postavke in cifre
Bolje bi bilo reči 'konkurenčni', saj tako za SBK kot MotoGP skrbi ista firma, milanski Milestone. Njega dni se je ta studio imenoval Graffiti in nam dal legendo Screamerja, a ti časi so daleč. Izvirnosti in napredka v njihovih izdelkih že dolgo ni, zato ne gre pričakovati ničesar izven osnov.
Mednje sodi, da igra vsebuje vseh osemnajst dirkališč aktualnega pr­venst­va, ki traja od aprila do novembra (z Indianapolisom smo se prevesili v drugo polovico), ekipe in dirkače. Sedemnajst motoristov je na voljo takoj, med njimi Lorenzo, Pedrosa, Marquez, Hayden in Rossi, os­ta­le, kot je Crutchlow, odklepaš s plezanjem po izkušenjskih stopnjah. Te prinesejo še pretresljivosti, kot so nove čelade. Po nivojih pleza ustvarjeni voznik, ki kariero začne za levaško moštvo v najšibkejši klasi Moto3, nakar se čez Moto2 povzpne do MotoGPja. Gre za standardno kariero brez pretresljivosti, kjer se trudiš z dobrimi rezultati dobiti ponudbe za boljši tim, kar pomeni superiornejši motocikel in več možnosti.
Od drugih enoigralskih modusov so tu takojšnja dirka, kjer si ne moreš nastaviti prizorišča (!), velika nagrada, ki zaobjame dogajanje konca tedna, vožnja na čas s spletnimi lest­vi­cami, a brez duhca (!!), in kompletno prvenstvo z mož­nostjo razporeditve dirk na lastno pest. Večigralstvo zastopata razdeljeni zaslon za dva in internetnost za do dvanajst sodelujočih. Peljati je moč veliko nagrado ali po želji dolgo prvenstvo, toda situacija se vmes ne shrani, tako da ljudje vozijo krajše inačice. Nastavitev je dosti, od razreda in fizike do poškodb, vremena ter botov, žal pa povezovanje v računalniški verziji ni zanesljivo. Na PS3 je bolje, vendar to inačico pestijo težave z gladkostjo in dolga včitavanja. Xboxove nisem imel.

Lahko si nastaviš do šest prevrtavanj časa nazaj v slogu F1 in Grida 2, s čimer se vrneš kakih deset sekund v preteklost in na kočljivem mestu poskusiš znova.

Kubiki in osli
Če se prejšnje poglavje sliši klinično naštevalno, je to zato, ker je tak ves špil. Kako naj se v meni vname pisunski plamen, če sem obsojen na igranje standarda?! Saj ne rečem, MotoGP 13 se pelje v redu. Pozna za-četniške nastavitve, kjer ti pomaga tako pri zavijanju in zaviranju kot z vozniško črto na asfaltu, ki kaže ide­alno linijo in z rdečo barvo pove, ali si prehiter. Naprednejše pa se trudi zadovoljiti s 'profesionalnim' voznim modelom, kjer je treba bolj paziti na zaviranja s prednjo in zadnjo bremzo, saj zač­ne zadek hitro opletati, in pos­pe­še­vanja v nagnjenem stanju, da ti ne odnese riti. Tisočkubični motocikel je prijetno živ, vsekakor bolj kot v MotoGPju 10/11. Voznik, ki mu prenašaš težo z leve na desno, pa ni prikovan nanj, saj ga skuša ob nevarnejših manevrih umiriti tako, da se obesi na eno stran, razširi noge ali jih da na tla. Posebej zabavno je v dežju, ki lahko pride in poneha med dirko in kjer je pametno loviti suh­(ejš)o črto, ki jo puščajo spredaj vozeči. Tu pride najbolj do izraza novi pogled iz čelade, ki pripomore k vzdušju.

Slavljenja zmage so takole ohrna. Za spremembo je inačica za PC v prednosti, saj je dobila brezplačno razširitev z vozniki iz leta 2012. Za PS3 in X360 je (še) ni.

Ampak je to res vse, kar od nove motorščine terjamo? Lahko, da v tvojem primeru je, in tedaj vama želim lep in dolg odnos. Jaz pa po vseh MotoGPjih in SBKjih, ki sem jih preigral, ne morem biti zadovoljen z igro, ki tako spi na lovorikah. V prvi vrsti so Italijani očitno prepričani, da so pri voznem modelu storili praktično vse. Zagotavljam jim, da niso, saj je robotskosti in polovičarstva, kolikor ho­češ, od predpripravljenih šoferjevih reakcij prek krneki poškodbenega modela, ki ni vizualen in kar na počez slabi vozne lastnosti, do omejenih nastavitev ter zadostne umetne pameti, ki je življenjska le mestoma. 
Pa, seveda, mrtve okolice, slabega zvoka in manka šova. Saj niti zmagovalnega polivanja ni, kaj šele, da bi okoli paradirale hotnice in bi imeli vpogled v medijsko zakulisje. Ali da bi se seksi dvokolesnikom divili v garaži. Tako sterilnost bi pričakoval od Nemcev, ne od Italijanov! In če so že šli kopirat menije ter previjanje časa nazaj iz Codemastersove F1, bi lahko poskrbeli še za alternativne načine udejstvovanja, ki jih ima F1 2012 dosti. Sploh glede na to, da je MotoGP 13 izdelek za okvirno polno ceno (na Steamu velja 40 evrov), dasi bi mu veliko bolj pristajala polovična nalepka.

MotoGP 13
založnik: Milestone / PQube
objavljeno: Joker 241
avgust 2013

60
vozi se v redu in ima kompletno licenco
prilagodljiva tako za za­čet­nike kot naprednejše
brez iskre, žmohta in fetiša
pri voznem modelu je še dosti prostora za izboljšave

 
 
sorodni članki