IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Shadowrun Returns
Shadowrun Returns

Aggressor si natakne kovinske noge, monokel na kibernetski uč in čarovniški klobuk na glavo.

Z vrha nebotičnikov vate bolščijo oglasni panoji in značke megakorporacij. Postaneš. Mimo prikolovrati izsušena postava. Oči so prazne, udrte. Še en zadetek. Drogirajo se s posnetimi tujimi spomini, dokler jim ne scvre možganov. Malo naprej ti možakar z jekleno kibernetsko roko ponuja lastno frišno ledvico, ker potrebuje denar. Popraviš si klobuk na zašpičenih vilinskih ušesih in tleskneš, da ti nad dlanjo zapleše ognjena krogla. Čas za akcijo.
Ne, ne, čakaj malo, kaj počne magija v mojem kiberpanku?! Vilini, ognjene krogle? Naj ti predstavim Shad­owrun, enega najslovitejših svetov namizniš­ke­ga igranja vlog, ki spoji kiberpank in fantazijo. V njem svet leta 2011 doživi magično prebujenje in kup ljudi se spremeni v trole in orke, spet drugi dobijo za sosede zmaje. Sedaj se piše leto 2075 in okoli hodijo orki s kibernetskimi očesi. Kaj češ boljšega za frpjko.

Dialogi niso govorjeni, a tega sploh ne pogrešaš. Premorejo ogromno ciničnih in nesramnih dovtipov, zato je branje užitek.

Fallout + XCOM
Shadowrun Returns ni prva digitalna igra po tem svetu, saj gre omeniti vsaj legendarni inačici za SNES in mega drive spred dveh desetletij. Je pa prva poteznica! Spočeli so jo lani na Kickstarterju in posledično ima starošolsko izometrično podobo. Ta je prelestno izrisana in skoraj lahko zavohaš zasvinjane ulice Seattla iz prihodnosti.
Način igranja je mešanica starih Falloutov in novega XCOMa. Ko te nihče noče preluknjati, v realnem času pohajkuješ naokrog, žališ mimoidoče in vtikaš nos v stvari, ki se te ne tičejo. Ko te hočejo zaklati, igra prestavi v preprost potezni način. Vsak od do štirih likov v druščini ima dve ali tri akcijske točke, ki jih ponucaš bodisi za premik ali za razne strele in razseke. Stisneš 'end turn' in na potezi je sovrag.
Ker gre za domišljijske vloge, se pri strelih in čaranju meče kocka. Imaš pa na voljo nekaj dodatnih trikov. Med njimi ždenje v zaklonu, ki je z ikonami ščitov spet zelo podobno XCOMovemu. Liki nimajo stopenj, marveč se razvijajo z vlaganjem točk karme, ki jih dobiš za opravljene kveste, v statistike. Prirejaš le svoj lik, dočim se ti kameradi v druščini kasneje pridružujejo na različne načine. Na štartu imaš na razpolago šest že napravljenih poklicev, med drugim ulič­ne­ga samuraja, riggerja (nadzornika trotov) in maga. Toda daleč najzabavneje je eksperimentirati z lastno gradnjo. Zelo fajn je imeti hekersko (decker) znanje, ki odpre marsikateri sef, pa solidno karizmo za namazan jezik v dialogih. Nemara sposobnost streljanja naravnost, kak urok za zdravljenje ...

Mestoma lahko deckerji um priheftajo v matrico. Nato se v navideznem svetu tepejo z antivirusi in rušijo požarne zidove.

Senčni bojevnik
Veterane serije naj opomnim, da so mehanizmi v Shadowrunu Returns glede na namizno inačico dokaj preprosti. Špil je namenjen širši publiki, zato je pasti vanj nadvse lahko. In ko se to enkrat zgodi, ne zlezeš ven vse do konca dobrih dvanajst ur dolge kampanje. SR namreč zabriljira z napeto detektivsko štorijo v slogu noir, kakršne so za ta svet sicer značilne. Znajdeš se v vlogi shadowrunnerja, uličnega komandosa-najemnika, borca proti nadvladi megakorporacij. Tvojega starega sobojevnika je zaštihal zloglasni sma­ragdni razparač in bodisi zaradi maščevanja ali obljubljene denarne nagrade se spustiš v lov na njegove parklje.
Bojne sekvence se odlično prepletajo z raziskovanjem in čebljanjem z mnogimi bizarnimi, luštno narisanimi osebki. Moram pa poudariti, da je kampanja kljub odličnemu vzdušju in toku igralno bolj lahkotne, premočrtne sorte. Postranskih kvestov je malo in četudi ti pogovorne možnosti ter hekanje omogočajo nekatere stranpoti, te še zdaleč niso tako izrazite kot v kakem Falloutu ali Dragon Agu. Manjka tudi tiholazenje, ki ga iz tega ali onega razloga (bržda stroškov) niso vdelali. A to niti ni nadležno; bolj razhudijo nekateri res nepotrebni kiksi. V prvi vrsti ponesrečeno shranjevanje položaja, ki se godi le ob vstopu na posamezno stopnjo. Pa trenutki, ko igra noče preiti iz poteznega v realnočasovni način, četudi so vsi sovragi kaput.
Zagrizeni igralec vlog bo imel tole za posladek in čakal na drugo, menda težjo kampanjo. Ta bo kot DLC oktobra Kickstarterjem in kupcem zbirateljske inačice na voljo zastonj, ostali pa bodo primaknili nekaj soldov. Toda pravi zaklad se nemara skriva v priloženih orodjih za ustvarjanje lastnih kampanj, ki bi lahko postregla z obilico dodatne vsebine. Ni slabo za 14 evrov na Steamu. Priporočam.

Spočetka te kampanja nalahno uvede v boj, dočim moraš kasneje uporabiti vse napredne prijeme, kot so troti in prikazni.

Shadowrun Returns
založnik: Harebrained Schemes
objavljeno: Joker 241
avgust 2013

80
odlično vzdušje
luštna podoba
napeta pripoved
dostopno, a ne plit­­vo igranje
nerodno shranjeva­nje položaja
premalo vejitev
nekaj tegobic