IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Space Hulk
Space Hulk

Bojni brat Aggressor , veteran tisočerih bitk, bo izvršil Imperatorjevo voljo in noben heretični zlodej ga ne bo ustavil! Razen Dolgčasa. Ta je prehud zalogaj.

SPACE HUUULK. A ni čudovito ime? Vendar se za njim ne skriva kak junak medzvezdnih razsež­nosti, temveč gre za orjaške razbitine, zapuš­če­ne ostanke velekrižark in asteroidov sredi vesolja. Njihovi hodniki so temni in hladni, a v njih se rada zaredi nesnaga. Denimo pošastki, imenovani genestealerji, ki jih morajo potem ven bezati vesoljski marinci. Ravno to je osnova istoimenske igre.
Space Hulk je drugače ena od brez­šte­vil­nih verzij futurističnega univerzuma Warhammer 40.000 in je luč sveta ugledala kot namizni špil. Opisani naslov so dejansko naredili prav zato, da bi bil karseda natančen posnetek fizične inačice. A to ni nujno pametna ideja.

Space Hulk je posnetek namizniške različice istega imena. Zato so karte velika mreža ozkih hodnikov, kjer ni prostora za akrobacije.

Sinovi Imperija
Ob pomikanju figuric po mizi imaš nam­reč poleg sebe žive soigralce. Glavni hec na­miz­niških iger je ravno v zafrkavanju kolegov z nemogočimi meti kocke in režanju ob njihovih pogledih. Ko igraš proti sto­ič­nemu računalu, se to porazgubi. To zna biti problem, če se igra naslanja na dru­­žabno dinamiko, kar je smisel Space Hulka.
Njegova potezna pravila so namreč preprosta. V ozkih hodnikih razbitin se majhni oddelki imperialnih vesoljskih marincev spoprimejo z naletavajočo hordo ali­enskih genestealerjev. Vsako stran nadzoruje po en igralec. Imperialni postavlja supersoldate v hodnike in ko ti ugledajo spake, po njih užgejo z bolterji - brzostrelkami. Če jih ima kocka rada, iz zverin nastane rdeča čeža­na, v nasprotnem primeru pa dobijo kremplje v čreva. Space marini v 'terminatorskih oklepih' lahko ogabe tudi na gobec z jeklenimi pestmi in žagami. Toda v boju od blizu so v prednosti monstrumi.
Izziv za imperialnega igralca je pravilno postaviti marince, da so vsi hodniki pokriti. Zato je vsako prizorišče neke vrste uganka. Toda mehanika ima kar nekaj elementov v slogu Človeka, ne jezi se. Strojnice se lahko med streljanjem naključno zasko­či­jo, rotirajoči minigun pa celo eksplodira in zakolje nosilca ter vso okolico. Ko se to zgodi za mizo, sledijo salve krohota. V digitalni inačici pa zgolj razdraženo naložiš shranjeni položaj.

Terminatorski oklepi so umetelno izklesani in takih prizorov od blizu se sploh ne naveličaš. Žal pa so njihove smrtne animacije zanič.

Zobatci vkup
Špil je temelju ustrezno enostaven, brez kakršnihkoli frpjskih značilnosti, in je umeš­čen v zelo enolično okolico. Tudi pripoved ima globino luže pred blokom. Marinci reda Blood Angelsov gredo deratizirat hulk Sin of Damnation in to je to. Dvanajst nalog v kampanji, ki so docela povzete po namizni epizodi, bi bilo lahko čisto samostojnih, pa ne bi opazil razlike.
Izometrično, od zgoraj gledani temni hodniki so klavstrofobični in space marinci s svojo pojavo ter govorom markantni kot vselej. Ko se sproži boj, animacije od blizu pokažejo gravžasto letenje drobovja. Toda avtorji se za vzdušje niso dovolj potrudili. Učinki ne navdušijo, glasbe skorajda ni. Grizenje nohtov izvira iz metov kock v boju, ne iz kolovratenja po zapuščenem hulku, in bolečina na prstnih konicah ni prav nič ugodna. Ko bitko kljub dobremu taktičnemu načrtu izgubiš zato, ker je pač tako odločila sreča opoteča, se imaš ravno nasprotno od finega.
Imperator ni zadovoljen

Tudi zato, ker igri močno manjka loščenja. Animacije marincev so lesene, poleg genestealerjev, ki so edini sovražniki in jih ni kaj dosti vrst, pa iz vseh por igre padajo še drugi žužki, taki, ki povzročajo sesipanja in druge napake. Kot da lučanje kock ne prispeva zadosti naključnosti. Kljub temu pa le digitalno razpečevana igra na Steamu košta nič manj kot 28 evrov, kar ni dosti manj od potezno-igralno sorodnega in v vseh pogledih boljšega XCOM: Enemy Unknown.
Vsebine je za tako postavko odločno premalo. V kampanji moreš igrati zgolj marince, dočim za genestealerje poprimeš v načinih hotseat in v spletnem večigralst­vu, oboje za dva. Internetni modus sicer nudi hiter iskalnik nasprotnikov in je najboljši del Space Hulka. A celo tu ni nobene primerjave z namizniško izkušnjo, kjer prijatelju v fris zabrusiš “THE EMPEROR PROTECTS!”, ko tvoj marinec s kladivom prekolje spako na dvoje.

Če ti dogajajo genestealerji, je najbolje iti na linijo. Način hotseat ima blesavo lastnost, da se ne da skriti števila napadajočih zverin.

Space Hulk
založnik: Full Control
objavljeno: Joker 242
september 2013

59
vesoljski marinci in genestealerji carujejo
hitro iskanje soigralcev
ugankarska narava stopenj
odvisnost od kocke
manko žmohta
nezloščenost
visoka cena
neroden hotseat