IGROVJE
stranka » igrovje » pc » The Bureau: XCOM Declassified
The Bureau: XCOM Declassified

Quattro na vesoljce tokrat ne gleda zviška, ampak se z njimi pomeri mano ŕ mano.

Redke so igre, ki bi bile na slabem glasu že leta pred izidom, a Declassifiedu se je pripetilo točno to. XCOM je namreč strateška serija, zato je javnost križem pogledala, ko so pred tremi leti napovedali streljanko. Tudi zato, ker ni prvič, da je blagovnaznamka skušal zamenjati žanr, recimo z Alliance in Enofrcerjem, pa sta bila oba mlačno sprejeta.
Pravice so zdaj v rokah podjetja Take2, ki je lani s skupino Firaxis uspešno ponovno zagnal franšizo z vsem, kar smo od nje pričakovali: grajenjem baze, poteznim bojem in hologramom Zemlje, po katerem spremljaš aktivnost malih zelenih. Trud ni bil zaman, o čemer priča ocena 85 v Jokerju 232. Je zdaj končno pravi trenutek, da XCOM ponudi drugačno igralsko izkušnjo?

Stopnje so oblikovane okusno, barvito in z obilico podrobnosti. Tako se sprva niti ne zaveš, kako premočrtne so v resnici. Nekaj več odprtosti ne bi škodilo.

Mad Men
The Bureau s strateškimi XCOMi nima veliko skupnega. Ne dogaja se v bližnji prihodnosti, marveč v Ameriki zgodnjih šestdesetih let. To je bil čas atomskih družin, strahu pred napadom komunistov in pravih dedcev, ki so nosili klobuke ter kadili kot Turki. Kdor gleda serijo Og­laševalci, ve, o čem govorim. Prav tako vsak, ki je preig­ral katerega od Falloutov.
Eden od teh stasitih mož je agent Centralne obveš­če­val­ne agencije William Carter, ki mora dostaviti kovček s skrivnim artefaktom v še bolj skrivno vojaško oporišče. Medtem ko čaka na predajo, ga napadejo in kovček raznese, nakar se pod sovražnim ognjem znajde vsa baza. Toda napadalci niso Sovjeti, marveč bitja iz vesolja, katerih tehnologija je stoletje pred našo. Ko se Carter ove, ne okoliši, temveč pograbi pokalico in se začne iz tretje osebe prebijati iz pasti. Spotoma pobere še nekaj agentov in si ustvari bojno skupino.

Birojev ukazovalni modus je strašno podoben Vault-Tec Assisted Targeting Systemu iz Fallouta. Dogajanje se upočasni, ob naciljani tarči pa je prikazana verjetnost zadetka.

Pozdravljen, VATS
Biro je taktična, od zadaj gledana strelska igra, v kateri vodiš tri agente. Carterja nadzoruješ neposredno in v realnem času, dočim sotrpinoma poveljuješ v komandnem modusu, ki je nekakšen hibrid med sistemom VATS v Falloutu 3 in aktivnim premorom v Mass Effectih. Ko stisneš preslednico, se dogajanje upočasni, sovražniki se kontrastno obarvajo in prikaže se meni z ukazi. Sotrpinoma tedaj pokažeš, kam naj se premakneta in po kateri tarči naj užgeta, oziroma jima zapoveš, naj izvedeta poseben napad. Ta ekran nudi še dodatne informacije, recimo verjetnost, da bo vesoljec utrpel poškodbe, njegovo življenjsko črto in morebitne ščite. Ko si z ukazi zadovoljen, čas pospešiš in naprej polniš zelence z vročim svincem, kot bi jih v običajni rešetalki.
Za razliko od Mass Effecta soborca nimata dosti avtonomije. Znata ti slediti, se skriti in streljati v luft, vse drugo je odvisno od tvojih ukazov. Tako hitro ugotoviš, da je ključ do rešitve pametna razpostavitev trojice po terenu, da eden od njih pride do čistega strela, medtem ko druga vle­četa nase sovražni ogenj. S tem The Bureau zvito pre­mleva smisel osnovne taktične serije. Ker pa se situacija spreminja iz sekunde v sekundo, je treba sproti prilagajati položaje. Celo najboljši načrt gre hitro v franže, nakar brezglavo bežiš pred laserskimi izstrelki in skušaš oživiti kamerada ali upaš, da bo on prišel do tebe, ko obležiš. Boj je zato dinamičen, uživaški in ubira pravo mero med streljanjem in strategijo. Enega ni brez drugega.

Vesoljci na Zemljo tokrat niso prileteli z letečimi krožniki, marveč uporabljajo velika dimenzijska vrata. Carter in ekipa so očarani.

Baza, moj dom
Po eksplozivnem začetku se znajdeš v novi bazi, še bolj skrivni od uničene. Direktor projekta je že nekaj časa sumil, da so med nami nezemljani, in prav tu preživeli pričnejo kovati povračilne ukrepe proti njim ter si nadenejo ime XCOM. Tako dobiš nekaj vpogleda v izročilo niza.
Po oporišču se v miru sprehajaš, govoriš s pomembnejšimi člani ekipe ter tako razkrivaš ozadje zgodbe. Sistem dialogov je brez sramu skopiran iz Mass Effecta, glede na izbrane opcije pa se spreminja Carterjev odnos z ostalimi akterji. Na tebi je, ali te bodo videli kot zadirčnega prepirljivca in pijanca ali pa te posel nemara spreminja v junaka, ki je ostalim za zgled. Kot posledica pogovorov se odklenejo stranske naloge.
Sredi baze je nadzorni center, kjer na karti ZDA spremljaš novice o vesoljski invaziji in izbiraš misije. Te so treh vrst. Glavne napredujejo zgodbo, stranske jo širijo, so pa še take, ki se jih sam ne udeležiš, marveč nanje le pošlješ druge agente. Po uspehu ti za nagrado ponavadi prinesejo kako nadgradnjo nahrbtnika, ki krepi statistike. 
V istem vmesniku najemaš delovno silo. Borci poznajo štiri poklice. Komandos je spočetka temelj udarne sile, ki se posebej izkaže proti oklepljenim nestvorom. Ostrostrelec je smrtonosen, a počasen. Tehnik zna postavljati mine in laserske stolpiče, dočim zdravilec vso druščino naredi bolj odporno, žal pa ni zares uporaben. Podobno so razočaranje enolična orožja, ki jih nosijo. Pričneš z dvema pištolama, šibrovko, jurišno in ostrostrelko puško, nakar jih nadgradiš z laserskimi in plazemskimi ekvivalenti. Sliši se vznemirljivo, a je vse prej ko to. Z vsemi krepelci lahko rokuje le Carter, tako kot zmore samo on lučati granate. Ostali tega v šoli niso jemali in se držijo privzetega tipa orožja.
Bojne izkušnje na vseh akcijah agentom višajo čin, z vsako pridobljeno stopnjo pa se jim odklene nova sposobnost. Enako na moči pridobiva Carter, ki dviga sovražnike v zrak, prikliče robotke, ki sekajo po tujcih ali zdravijo, in celo prevzame miselni nadzor nad kakim vesoljcem. Le od kod mu te sposobnosti ...

V ukazovalnem načinu poleg ciljanja določaš premike soborcev in specialke. Izdaš lahko več komand naenkrat, agenta pa jih izvajata lepo po vrsti.

The Bureau: XCOM Declassified
založnik: 2K Games
objavljeno: Joker 242
september 2013

71
solidno izveden taktični boj
vzdušna okolica
lepo prepletena akcijski in zgodbovni del
predolge naloge, ki jih je premalo
hodniške stopnje 6 enolična orožja
robatost

 
 
sorodni članki