IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Tomb Raider
Tomb Raider

Falirani arheolog Case je prišel zaradi plenjenja grobnic, ostal zavoljo trpeče Lare. Preživela bo, pa če se ima porušiti ves otok!

Novi Tomb Raider je naslov, o katerem boš slišal in bral presenetljivo različna mnenja. Užitek ob igranju bo v veliki meri odvisen od tega, kaj od nove Larine pustolovščine pričakuješ. “I, kaj le. Da se bom z gibko in oprezno junakinjo potikal po grobnicah, reševal prostorske zagonetke in si v žepe tlačil starodavne artefakte. Da mi bo nagajal zlobnež s podložniki, ki jih bom luknjal s svincem. Da bom med raziskovanjem okolice veliko skakal, visel z robov, plezal in bingljal na vrveh. Tomb Raider, pač.” Že. Ampak tale je malenkost drugačen.

2012. je bilo leto loka, Tomb Raider pa trend nadaljuje. Pri zasnovi nove Lare so se avtorji bržkone zgledovali tudi po junakinji iz Iger lakote.

Plenilski debi
Kovači Crystal Dynamics so se namreč s svežo epizodo namenili oddaljiti od starokopitnega plenjenja grobnic izpod rok pokojnega Core Designa in deloma lastnih preteklih poskusov obuditve znamenite franšize (Legend, Underworld). Za začetek je tu Lara, ki ni tista stara. Dobesedno, kajti v novi igri je šele pred kratkim dopolnila enaindvajset let, doštudirala arheologijo in se polna zanosa prvič podala dogodivščinam naproti. Konkretno na iskanje izgubljene otoške domovine bajeslovne kraljice Himiko, za katero legenda pravi, da leži južno od Japonske. Po nenavadnem brodolomu s kolegi pristane na zlovešči izoli Yamatai in se takoj znajde v krempljih pripadnikov lokalnega kulta, ki mu šefuje nepridiprav Mathias. Uvodna urica v žrtvovalni kaverni in na površju otoka nazorno pokaže, kaj lahko pričakuješ od sledečih dvanajstih do petnajstih. Neustrašna Lara, simbol pravoženskosti, je stvar preteklosti. Opravka boš imel s trpečo, neizkušeno heroino, ki se primarno obremenjuje s tem, kako ostati pri življenju in s prijatelji pobegniti s prekletega koščka zemlje sredi oceana. Šele nato pride na vrsto iskanje ancientnih zakladov.

Arenska bojišča, kjer te špil bremeni z valovi sovragov, bi bila bistveno bolj zahtevna, če bi bila krožne sorte. Sovražniki te večinoma napadajo od spredaj.

Druga stvar, ki jo nemudoma zapaziš, je huda kinematografičnost vsega. Tej po eni strani botruje grafična srčika, ki te naredi veselega, da ti pod mizo tiktaka spo­dobno nabildan PC. Da so igro v prvi vrsti vkup dali za PS3 in xbox 360, je opazno le mestoma. Teksture so na­čeloma ostre, seznam učinkov neskončen, otoška ozadja čudovita. Če ti hardver omogoča, lahko vklopiš napredno simuliranje obnašanja Larine grive TressFX. S tem si ob kakih deset do dvajset sličic na sekundo, a učinek je prelesten, četudi malce hecen in ne najbolj realističen. Animacija junakinje je dalje pristno življenjska, izkazali pa so se avtorji sploh pri oblikovanju lokacij. Naj gre za votline, po katerih Lara tava z baklo ... temačen gozd, po katerem patruljirajo človeški capini, lačni volkovi in divjad ... starodaven tempelj sredi gora ... kolibarsko naselje, podzemno bazo ali trdnjavo, v katerih so se zaredili okultneži ... oziroma prostran obalni raj, kjer moraš poiskati orodje za popravilo ladje, ki te bo odpeljala z otoka. Na fantastično podrobni okolici se pozna vsak dolar neskromnega proračuna.

Vrvična puščica ima več uporab. Primarno jo uporab­ljaš za prečkanje brezen, na predvidenih mestih pa lahko z vlečenjem štrika rušiš konstrukcije in presenetiš paznike.

Po drugi strani je filmskost posledica titanskega števila animiranih sekvenc, ki nenehno prekinjajo vandranje po otoku. Oznaka interaktivnega filma špilu pritiče celo bolj kot vzornemu Unchartedu s playstationa 3 z indianajonesovskim Nathanom Drakom v glavni vlogi, saj ne mine pet ali deset minut, da se z Laro ne bi znašel v pripetljaju, kjer nadzor nad kamero začasno prevzamejo tvorci. Spust po akcijsko-pustolovskem toboganu ti mestoma vzame dih, denimo ko se stvarstvo okoli Lare ob nenadnih eksplozijah, požarih in nevihtah spektakularno ruši in razletava.
So pa Kristalovci z dotičnimi vložki roko na srce kar malo pretiravali. Na dolgi rok izpade zlasti utrujeno in utrudljivo prepogosto pritiskanje gumbov v skladu z navodili na zaslonu. Docela nezahtevni QTEji nastopijo, ko se Lara pri padcih z eno roko oprime za tram ali kak drug element; ko se mora otresti kake zveri in se izmuzniti iz objema sovraga; ko se po vseh štirih loti vzpenjanja po neravnih tleh kaverne, kar pospremi izmenično tapkanje po tipkah za levo in desno; ko se mora na podoben rešiti iz pasti in tako dalje. Kamera se takrat postavi v karseda dramatično pozo in holivudskosti je zadovoljeno. Igranju pa ...

Ploščadenja se drži moderna polavtomatičnost. Skok se ti sem in tja po­nesreči, ko se sredi grafičnega kaosa na zaslonu odrineš proti nepravemu oprijemljivemu elementu.

Tomb Raider
založnik: Crystal Dynamics / Square Enix
objavljeno: Joker 236
marec 2013

79
Lara z več človečnosti
prelestne otoške lokacije
huda kinematografičnost
tekoče ploščadenje in bojevanje
raziskovanje ...
... ki pa ni dovolj nagrajujoče
v vseh pogledih premalo zahtevna
kvečjemu povprečna štorija
pretiravanje s QTEji
prijal bi kak šef več
grobnice so tako-tako
ziheraško večigralstvo

 
 
 
sorodni članki