IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Natural Selection 2
Natural Selection 2

Kar Aggressorja ne ubije, bo umrlo!

Danes je večigralskih prvoosebnih streljank pet pod vsako omaro. Verjetno se tamkaj same razmnožujejo. Teže pa zgrabiš takšno, ki bi izstopala z izvirnostjo. Pri večini ti pred nosom binglja pihalnik, ti stiskaš miško in nasprotniki padajo. Kaj pa, ko bi eno od moštev ne streljalo, marveč zobalo in krempljalo, ker bi bili zobati in krempljati monstrumi? Za tiste, ki so naveličani zretja skozi oči soldatov, pa bi bil vdelan še pogled od zgoraj, iz katerega bi lahko ukazovali os­ta­lim. Nekaj takega je hodilo po mislih gruči fantov, ki so pred desetletjem napravili mod Natural Selection za Half-Life. Tole tu je dvojka, njihov samostojni komercialni izdelek. In ob­enem najboljša večigralska streljanka zadnjih let.

Natural Selection 2 je večigralski FPS s strateškim poveljnikom in asimetričnim bojem, kjer se spopadejo marinci s puškami in alieni z zobmi.

Zunaj je nekaj lačnega
V Natural Selectionu 2 se udarijo človeški vesoljski marinci (Frontiersmen) in tujska rasa Kharaa. Čemu se ne marajo, je nepomembno, saj igra nima enoig­ralskega pripovednega dela in se osredotoča izključ­no na spletne boje v mnogo. Važno je le, da zverine niso vegani in jedo soldate v človeških kolonijah na najbolj oddaljenih krajih vsemirja.
NS2 je v osnovi prvoosebna nažigalka, toda njen zaščitni znak je commander. To je strateški poveljnik, ki ga ima vsako moštvo, tako človeško kot aliensko. Njegova naloga je usmerjati soborce po karti in graditi stavbe, ki kanonfutrovcem pomagajo biti manj kanonfutrski. Poveljnik je naenkrat največ eden, vlogo pa lahko dobi vsak, če stopi v temu namenjeno komandno postajo. Ob tem mu pogled iz prvoosebnega poleti v višino, da se na prizorišče zazre od zgoraj, zaslon pa mu naselijo meniji za gradnjo bajtic kot v Starcraftu. Poveljniško službo lahko kadarkoli opusti in skoči iz nadzornega sedeža nazaj v boj.
Ozemlje je posejano z gejzirji surovin, na katere komandanti poveznejo zbiralnike. Tako pridobljeni material gre v gradnjo stavb in raziskave nove opreme, kot so na primer trpežnejši oklepi pri človeški frakciji, pa kameleonska preobleka za skrivanje na nezemeljski. Steka pa se tudi v zalogo vsakega vojaka, ki ga po svoji presoji porabi pri kupovanju orožij, ali, na tujski strani, mutacije v bolj nagravžne pošastke. S tovrstnimi nadgradnjami začno po hodnikih bobneče lomastiti ogromne rogate zveri, medtem ko marinci naokrog koracajo v eksoskeletnih oklepih. Ko ena stran drugi zdemolira vse nadzorne postaje, je igre konec.

Razraščajoča se zelena obloga zna korenito spremeniti videz prostorov, zato se moraš za hitro orientacijo navaditi na okužena področja kart.

Čekan in puška
Najprej te zadene, kako zelo različen pristop do boja gojijo ljudje in Khare. Marinci začno z avtomatsko puško in nadaljujejo s šibrovko, lučalom granat in plamenometom, zato morajo gnusobe držati na varni razdalji. Nezemljani pa se radi drgnejo ob ljudi in si brusijo čekane na njihovih rebrcih. Toda njihovo gibanje ni brez previdne strategije, saj zna skulk, podganasta začetna alienska oblika, špancirati po stropu in skakati soldatom za vrat. Karte imajo vrsto jaškov in odprtin, v katere človek ne more zlesti, zverinam pa omogočajo hitro gibanje sovražniku za hrbet. Možje zato praviloma napredujejo vsaj v parih.
Frontiersmeni okrepitve dobivajo skozi teleporterje, medtem ko se Khare izlegajo iz jajc. Glavna naloga monstrumov ob napadu na sektor ozemlja je uničiti električni transformator, kar prekine napajanje tamkajšnjih stavb in območje pahne v temo. Temu ponavadi sledi besno žmiganje snopov svetlobe človeških baterijskih svetilk, kriki in špricanje krvi. Nato se na zasedeno območje razraste biopodlaga, kamor tujski commander zaredi svoje stavbe.
Iz skulka se je moč preobraziti v štiri naprednejše organizme. Gorge je podporna enota, ki zdravi stavbe in monstrume tako, da se nanje skozla; lerk je nadležni leteči kuščar; fade je nevaren plenilski jurišnik, ki se zna celo teleportirati; onos pa je najmočnejša, bikasta zver, ki zmore sama potacati ves oddelek marincev. Na drugi strani vrh človeškega tehnološ­ke­ga drevesa predstavljajo raketni na­hrb­t­niki, s katerimi je moč hitro zbežati celo onosom; veliki oklepi (exosuiti) z rotirajočimi topovi na rokah; ter robotski zvočni top ARC cannon, ki zna nezemeljsko tkivo uplinjati kar skozi stene.

Temu se reče \'exosuit train\'. Na čelu korakajo hodeči oklepi, za njimi pa vrsta robotkov za njihovo popravljanje in soldati, ki jim krijejo hrbet.

Postroj zverin v vmesniku za preobražanje. Od leve proti desni skulk, gorge, lerk, fade in onos. Poleg dodaš raziskane nadgradne mutacije.

Natural Selection 2
založnik: Unknown Worlds
objavljeno: Joker 234
januar 2013

86
globoka moštvena izkušnja
vzdušje 4 raznolikost
uravno­te­že­nost
podoba
skupnost
ni bo­tov
slab odziv nekaterih orožij malo prizorišč