IGROVJE
stranka » igrovje » iOS » Shadow Guardian
Shadow Guardian

Sneti

Ker bi nama Gameloft obema ukradel stari mami, če ne bi bili pribiti, deviški ni ostal niti Uncharted. Sedaj veš, kaj je Shadow Guardian – tretjeosebna akcijada s filmskimi popadki in moškim protagonistom Jasonom Callom, ki je iz Larinega in Drakovega priročnika povzel ploščadenje, streljanje ter brskanje po ancientnih templjih, kjer naleti na lahkotne uganke. Kvest se seveda tiče iskanja skrivnostnega artefakta, kajti zakaj bi sicer obstajali tršati arheologi, in v ozadju je krovni negativec, ki se piše Novak. Lepo, da nas obrajta vsaj en velik založnik zabavnega softvera. Tipson ujetega Calla prisili, da se v slogu Assassina spominja preteklosti, ki jo podoživljamo v obliki igranja.

Medtem ko nekatere skupine in založniki kljub kvalitetnim izdelkom tolčejo suh kruh ter vodo, če že niso šli cugrund, Gameloft kuje dobiček na rovaš silnega zgledovanja po drugih. Tole je mobilniški Uncharted.

Osnove so takoj razumljive in delujejo. Ko je treba na linearni poti naprej postreljati nepridiprave, se lahko Jason skrije za oviro, nakar od tam gleda ven, nažiga in se skriva nazaj, kot je značilno za cover shooterje. Posebne taktike ni, kajti sovražniki so preveč neumni, da bi znali organizirati skupinske napade, niti niso posebej raznoliki, čeprav se človeškim kasneje pridružijo živalski. Te pa dobro obsipavajo, zlasti oklepljenci z mitraljezi, tako da ob neprevidnosti še kar hitro konec storiš. Največji problem pri rešetanju je, da zalogo klasičnih orožij, od pištol do kalašnikovke, vihtiš malce nerodno, kot bi nadzor ne zmogel povsem ustreči Jasonovim željam. Gumb za prehod med zakloni se recimo ne pojavi, kamera zaštrajka, junak pa ni najbolj odziven. Zato je treba biti previdnejši, kot bi si v strelski akcijadi želel.
Ko imaš mir, se razgleduješ po lični okolici, ki zaobjema arheološka najdišča v Egiptu in Indoneziji, džunglo ter plavanje v Rdečem morju. Jasno je, da boš naletel na brezdanje prepade, čez katere se boš brez diha vihtel, in da boš s konci prstov visel s krušečih se skal. Z dotikanjem zaslona ali nagibanjem navidezne gobice se, kot je za sodobne 3D-ploščade značilno, premikaš med oprijemki, medtem pa se dinamična kamera trudi vzdrževati hollywoodski občutek. K temu pripomorejo padajoče in kotaleče se skale ter statične in premikajoče se smrtonosne pasti.

Tajska estetika pove, da so Gameloftovi dizajnerji preštudirali snov. Celo osvetljevanje je slično kot v Unchartedu. Je pa občutek manj filmski.

Včasih je platformsko dogajanje v službi reševanja ugank, ki so nekoliko bolj v slogu Tomb Raiderjev kot Unchartedov. Premakniti moraš recimo dele velikega kipa, da njegovi udi ustvarijo prehod, ali se ubadati z ognji v sobi. Nič posebej težkega, a razgiba tempo.
Guardianov problem je sličen kot od Fallen Nation: preveč zgledovanja, premalo svojega, čemur se pridruži do neke mere težaven boj. Tudi večigralstva ni. A za 4,99 evra na iOSu in Androidu vnovič ne gre dlakocepiti. Premičniški arheologi s fetišem na Laro, Indiano in Draka se bodo imeli fino. 

Lara, si to ti? Operacija je žal uspela in objokujemo smrt tvojih balkonov. Zdaj moramo pleniti grobnice s prešvicanim možakom. Je to evolucija?!

Shadow Guardian
Gameloft za iOS, android
objavljeno: Joker 229
avgust 2012

72