IGROVJE
stranka » igrovje » iOS » N.O.V.A. 3
N.O.V.A. 3

Sneti

O navdihu za znanstvenofantastično prvoosebno rešetalko Near Orbit Vanguard Alliance 3 ni dvoma. Microsoftovi odvetniki bi brez težav dokazali (pre)veliko sličnost med Halom ter vesoljskim specialcem Kalom Wardinom, njegovo računalniško spremljevalko Yeleno, alieni Volteriti, notranjostjo tujih ladij, tujsko arhitekturo ... 

Ne, s tole pokalico robota od spredaj ne bom uni­čil. Bom pa krožil okrog njega in ga streljal v rit. Toliko bolje je, če imam bazuko ali granate.

A še bolj smešno je, da je N.O.V.A., ki se je najprej pijansko naslanjala na Bungiejevo igro, spregledala – in se priklopila zlasti na Crysis. Wardinovo oblačilo, ki je bilo slično Master Chiefovemu oklepu, je denimo mutiralo v takoj prepoznaven slog Kryzinih gvantov sile. Tudi kose Metroid Prima, Mass Effecta in Predatorja je zaznati v dizajnu. So nori ti Gameloftovci. A zgodba, v kateri Wardin med zasledovanjem skrivnostnega artefakta prispe na Zemljo in se zapiči v ruševine mest, nakar ga v desetih misijah čaka še pot na tujske ladje in planete, je kar v redu. Čeprav bi lahko več razložila tistim, ki s serijo niso seznanjeni, in se pretirano udinja zdrajsanim ZF-klišejem, je bogata z dialogi in dogajanjem ter je precej zanimivejša kot skropucalo v Fallen Nation.
Igralno je N.O.V.A. 3 tako kot slednji adrenalinsko, sproščujoče streljanje, ki razgibanost dvigne še za stopnico više. Ko ne napreduješ po linearnih, tematsko raznolikih stopnjah in ne usuvaš kibernetskih nasprotnikov s čudnimi biološkimi izrastki, sedaš za statične mitraljeze, ostrostreljaš, hlačaš v kabini orjaškega robota, ki raketira in mitraljira, streljaš iz drvečega džipa, med naskakovanjem grdavžev prenašaš energijske celice od vrat do vrat, v senčnih predelih se skrivaš pred uničujočo sončno svetlobo, gledaš, kako se ruši okolica v daljavi in pod nogami ... Za lažje iztrebljanje nesnage po zgledu Crysisa uporabljaš posebne sposobnosti obleke – zraven odboja vznak sta tu še upočasnjevanje časa in paraliza. Vmes nadgrajuješ orožja in se diviš barviti, natančni grafiki, ki uporablja isti pogon kot Modern Combat 3, a premore več učinkov, kot je prosojen dim. Celo nekaj dinamične fizike je.

Sedeti v kabini hodca, ki me je prej stal kar nekaj živcev in švica, je totalna nagrada za trud. Le tiš­čim gumba za strojnico in rakete ter demoliram.

Zunanjost je od enice bistveno napredovala, v primerjavi s slednjo pa opaziš še, da ni več odklepanja vrat in skrinj z dotikanjem ekrana. Poudarek je zdaj na akciji, ki se sicer v mnogočem zgleduje po Halu, a ima zadosti svojih potez. Vznemirjenja je nedvomno dosti, k čemur pripomorejo razumno raznoteri nasprotniki, od drvečih, letečih in teleportirajočih se volteritskih vojakov, ki so v skupinah kar nevarni, prek zaščitenih velikanov do skakajočih vsemirskih gmizavcev.
Ko opraviš s približno osmimi urami konkretno dolgo enoigralsko kampanjo, se lahko lotiš še internetnega večigralstva. Ta podpira dvanajst ljudi v šestih načinih. Občutek je močno Halov, tudi zaradi šofiranja vozil (med njimi mecha!), z nekaj Crysisa in Call of Dutyjevim odklepanjem. Kritiziram, da se kakovost prizorišč in taktičnost ne približata tem igram ter da je nekaj več zamika kot v Fallen Nation. V samotarstvu pa bo izkušenejši hitro opazil, da so prizorišča nekam škatlasta in da je umetna pamet izven samoumevnih manevrov šibka, kar zna botrovati nekoliko istovrstnim bojem. Ampak ej, naj se obešam na to pri igri za pet evrov in pol? Itak, da ne, zlasti če jo lahko proglasim za eno boljših, morda celo najboljšo mobilniško prvoosebno streljanko (domuje tako na iOSu kot Androidu). Še bo trajalo, preden se bodo le-te enakopravno merile z onimi PC, vendar napredujejo. Z velikimi koraki.

Biti preblizu težjih alienskih bojevnikov ni pripo­roč­ljivo, zato je pametno, če odplešeš stran oziroma krožiš. Problem je, da imajo skrivalne plašče ...

N.O.V.A. 3
Gameloft za iOS, android
objavljeno: Joker 229
avgust 2012

84