IGROVJE
stranka » igrovje » iOS » Street Fighter 4
Street Fighter 4

Sneti

Prvi odziv resnega igralca na idejo o milisekundno ter milimetrsko natančni pretepačini Street Fighter 4 na dotikovnem zaslonu, kakrš­ne­­ga posedujeta ipod touch in iphone, je bil mešanica zgražanja in posmeha. A čeprav sem bil skeptičen tudi sam, moram priznati, da izvedenka sploh ni slaba. V okviru omejitev sistema, seveda.

Izgleda luštno, kajne? Saj je, ampak le, dokler SF4 primerjaš s pretepačinami za ročne drkalice. Težko si predstavljam, da bi bil tole stranski dogodek na turnirju.

Impresivna je predvsem zunanjost. V špil te sprejme hud uvodni filmček v enakem slogu kot v (S)SF4, glasba je nedotaknjena in 3D-liki na dvorazsežni planjavi ter sijajni svetlobno-ognjeni učinki prav tako. V splošnem tole kar konkretno spomni na Street Fighter 4 na HDTVju ali monitorju, za kar gre Capcomu vsa pohvala. So pa kompromisi seveda številni, od gladkosti in sličic animacije do ne­animiranih ozadij. Temu primerno je ok­leš­čena vsebina, tako da je bojevnikov namesto 19 le še osem: Ryu, Ken, Chun-Li, Blanka, Guile, Dhalsim, M. Bison in Abel. Od eno­igralskih modusov so tu kar obsežen trening v Danovem dodžu za vsak lik (tu se naučiš tako osnov kot posebnih udarcev, kombinacij in strategije glede na določene fajterje), prost boj z nasprotnikom po želji ter turnir. Pot skozi zaporedne boje v njem je linearna, vendar manjka zgodba, saj ni animiranih za­čet­kov, na koncih pa dobiš filmčke iz Super SF4, huh. Za umetno pamet, ki lahko sega od lahke do zelo težke, ne morem reči, da je bistveno slabša kot na peceju, xboxu in playstationu, saj te zna kaznovati za zgrešenosti, blokirati, dr­ža­ti razdaljo in izkoriščati žešče kombinacije. Ni pa tudi kak pretiran in zanimiv izziv. Škoda torej, da je večigralstvo za dva omogočeno le po bluetoothu z bližnjimi lastniki špila, dočim spletnega multija ni. To je kar konkreten udarec dolgoživosti, saj lastnikov iphona in dotikovnega ipoda pri nas ne mrgoli.

Osebno se mi zdi izbor likov nekam slaboten, saj manjka faturjev in novincev. Zangiefa nemara ni zaradi sukanja virtualnega sticka, močno pa pogrešam Viperco.

Ne glede na to, ali se lotiš silicija ali človeka, boš veliko časa preživel med privajanjem nadzorni shemi. Ta je urejena tako, da pod levi palec dobiš zajetno navidezno palico za vnos smeri, pod des­nega pa štiri gumbe: udarec z roko, udarec z nogo, fokus in močnejša verzija specialk. S tem izvajaš pretežno enak nabor potez kot v večji sestri, od ognjenih krogel (dol -> naprej + roka) do charge movov (držiš na­zaj ali dol, nato naprej ali gor + gumb). Fo­kusi imajo enako več stopenj in vdelane so super kombinacije ter ultre. Ko prste natreniraš, da natančno dr­sijo po ekrančku, lah­ko delaš presenetljivo napredno štalo, kar zajema prehode iz na­vad­nih v posebne udarce ter FADCje (preklice potez s focusom in nato z dashem).
Je pa to laže reči kot storiti, kajti še po dosti vloženih urah se dogaja, da sfališ gib kot nilski konj ter storiš čisto nekaj drugega. Ali ne storiš ničesar in kasiraš. Specialke in ultre lahko izvajaš tudi s pritiski smeri in gumba SP oziroma z dotikom ustreznega območja na zaslonu (merilnik za ultro/super combo), kar je razumljiva potuha. A v tem primeru nimaš enake stopnje nadzora nad svojim likom. Kar drži za vso igro, če jo primerjam z inačico za PC in večji konzoli, saj le en gumb za roko in nogo dodobra skrajša nabor možnosti. Takisto je prob­­lem gladkost, saj se framerate velikokrat zniža pod mejo dopustnega, vmes manjkajo sličice animacije, medtem ko je tvoj prst, ki prekriva petino vidnega polja, v take vrste špilu krepko moteč.
Drži, da je tole simpatična, lahkotna verzija Street Fighterja 4, s katero si lah­ko fan serije krajša čas, ko je odtrgan od televizorja, in ki zadosti osnovnim potrebam ljubitelja pretepačin. Hk­rati rabi kot predstavitev, česa je App­lo­va škatlica sposobna v predstavitvenem smislu. Toda neotipljivi dotikovni nadzor in poenostavljenost sta cokli za resnejše igranje, tako da si ne predstav­ljam lastnikov iphona in ipoda, kako na turnirjih žulijo svoj SF4, medtem ko na večjem sistemu teče superiorna verzija. Tudi vsebine je opazno manj, od manjkajočega spletnega multija do zgolj os­mih bojevnikov. Navsezadnje pa smo tik pred izidom Super Street Fighterja 4. Zato je iSF4 le igračka. Luštna, a vendarle. 

Street Fighter 4
Capcom za iOS
objavljeno: Joker 201
april 2010

73