IGROVJE
stranka » igrovje » wii » Gradius Rebirth
Gradius Rebirth

Sneti

Ponovno rojstvo je malce močna oznaka za domala emulatorski poklon legendi dvorazsežnih shoot'em-upov Gradiusu. Rebirth, ki ga tržijo na WiiWaru, namreč ni opremljen z novo grafiko kot R-Type Dimensions za xbox 360, zaradi česar je videti na moč podoben vsemirskim nažigačinam z mega driva in turbografxa. Nadalje nima kake nove igralne mehanike, kot so jo Treasure uvedli v petici za PS2 (J135, 88), manjka mu način za dva na enem wiiju, kaj šele po internetu, in obsega le pet nivojev, skozi katere na dojenčkastem nivoju prideš v kvečjemu uri.

Dostikrat si poti naprej ni treba krčiti le skozi sovražnike, marveč tudi skozi zajebano nastlano okolico. Če je ladjica prehitra, sledijo težave.

A vseeno je dober, če si ljubitelj šutemapov. V prvi vrsti zato, ker so avtorji iz hiše M2 svoje delo vzeli nadvse resno. Tako ali tako odlični izvirni Gradius so modro prevetrili, ga obdarili z na novo postavljenimi in izmišljenimi sovražniki ter stopnje naredili (še) težje. Pri tem pa so ostali zvesti starim paradigmam, kamor sodita temeljna struktura nivojev (streljanje – ogibanje – šef) in verižno nadgrajevanje plovila. To nemalo prispeva k taktiki, saj sovražniki za sabo puščajo energetske krogle, ki jih zbiraš. S tem se pomikaš vedno dlje po nadgrajevalni verigi, a pri tem sam odločaš, kdaj jih boš uporabil. Če bi rad zvišal hitrost sprva zelo počasne karjole, energijo nemudoma pokuriš zanjo; lahko hrčkasto zbiraš upgrade in čakaš na laserje ali ščit; oziroma ubereš srednjo pot.

Da prvi šef močno spomni na R-Typovega, ni naključje. Iremova igra je bila tejle močan navdih.

Kombinacij je veliko in so odvisne od tvojega sloga igranja ter dane stopnje, tako da je špil daleč od plitkosti. Sploh ker imaš na voljo tri plovila z delno samosvojimi ojačitvenimi zaporedji. Nakar ugotoviš, da si, ko si se prebil skozi peterico odličnih nivojev z nekaj luštnimi skrivnostmi in variacijami (s tem, ko mestoma razsuješ to ali ono zgradbo, ponekod določiš, kaj se bo zgodilo kasneje na nivoju), odklenil drugi krogotek z ravno toliko drugačno razporeditvijo ovir, da je zanimiv. Da se lahko ubadaš z rezultatskim modusom score attack, ki pozna internetne leaderboarde. Da višanje težavnosti resno prispeva k dolgoživosti in izzivu, ki na nižjem koncu ni prevelik za bolj trmaste začetnike, na višjem pa stre mnoge izkušence. In da Rebirth pozna razvpito Konamijevo kodo. Ponovno rojstvo torej ne – pozornosti vreden poklon klasiki pa definitivno!

Gradius Rebirth
Konami za wii
objavljeno: Joker 194
september 2009


sorodni članki