IGROVJE
stranka » igrovje » wii » Anno: Create A New World
Anno: Create A New World

Šerlok iz podganastega zaselka ustvari dihjemajočo metropolo.

Nekoč rodovitna polja žre puš­čava in pustoši neusmiljeno sonce, medtem ko sestradano prebivalstvo vije roke proti nebu brez oblačka in fehta mo­žaka tam zgoraj za kapljico dež­ja. Ostareli kralj zato sinovoma Williamu in Edwardu naloži rešitev kraljest­va. Dobro, tale klišejska zgodba realnočasovne graditeljske strategije Create a New World, s katero je serija Anno preskočila na wii in DS, ne bo pobrala nagrad za inovativnost. Ker pa so strategije na Nintendovi konzoli redkejše kot zobje v goflji ostarelega pirata, je dobrodošla vsaka solidna zastopnica tega žanra. Kar tale je.

Slikovito obmorsko mestece v času sieste, ko se meščani pred soncem skrivajo po lokalih. Zaradi hitrega tempa pa počitka zate ni.

Anno je na wiiju v primerjavi z računalniškim izvirnikom pričakovano dobil dosti bolj pisano in risankasto podobo, medtem ko upravljanje z miško zadovoljivo za­­menjata daljinec za klikanje in nunčak za premikanje po zemljevidu. Stavbe gradimo z izbiranjem opcij v me­­­nijih, kasneje pa lahko vrsto zgradbe skopiramo z gumbom B, kar precej olajša postavljanje večjih mest.
V finih čeveljcih tadobrega princa Williama in njegove kom­panije se tako v sedmih poglavjih zgodbovnega dela znajdemo na velikem zemljevidu. Po njej so razme­tani večji in manjši otoki, kamor ponavadi zelo na tes­no tlačimo mesta in pridelovalnice mnogih surovin, potrebnih za dob­robit nenasitnih meščanov. Crea­te a New World od tebe kot pra­­va graditeljska strategija stalno zahteva iskanje ravnovesja med zadovoljstvom in razvitostjo ljudi. To pri­­naša fičnike v blagajno, v zameno pa je treba rulji zagotoviti stalen dotok vedno novih dobrin in bajt, sicer neutolažljivo jamrajo, da jim ma­nj­ka tega ali onega. Igranje pa zlagoma postaja vse bolj zapleteno, saj vsak otok ne omogoča pridobiva­nja vseh potrebnih surovin, pa še te imajo na vsakem od otokov drugač­ne donosnosti. Tako se zgodi, da na enem od manjših koščkov zemlje sredi morja vzgajamo le feferončke in molzemo krave, na drugem pa imamo postavljeno veliko mesto ter rudnike kamna in zlata.

Med najbolj uporabnimi izumi, ki jih prinček William prinese z vzhoda, je vodna črpalka. Zaradi nje poljščine rastejo kot plevel.

V vsakem primeru se splača razvoj mesta zastaviti previdno, počasi zagotoviti osnovne surovine, z razvojem prebivalstva napolniti zakladnico in šele potem narediti korak naprej. Če ubogim otočanom zmanjka kake os­­novne dobrine, se namreč hitro sproži domino efekt. Prebivalci nazadujejo na niž­­jo stopnjo, denarno stanje zač­ne besno utripati v rdečih številkah in naenkrat je vse v razsulu, brez možnosti hitre rešit­ve. Nekajkrat s finančno injekcijo priskoči na pomoč kralj, nakar se dobrodelnost konča in sledi ponavljanje tekočega poglavja. Nekaj glo­bine dodajo odkrivanje novih izumov, trgovanje z viški pridelane robe in specialisti, ki v zameno za ta­ko ali drugačno uslugo pomagajo pri raznih področjih delovanja otoka. Diplomacije v smislu sklepanja zavezništev ali osvajanja otokov z mastnimi podkupninami ni, saj so sovragi in prijateljske face vnaprej jasno določeni.
Drugi del igre so morjeplovsko raziskovanje novih otokov, gusarsko iskanje zakladov in navezovanje stikov z ostalimi, mnogokrat stereotipnimi liki, ki peljejo zgodbo naprej. Včasih je treba za nadaljevanje izpolniti kako nalogo v slogu 'osvoji dva otoka' ali 'zberi to­liko in toliko cekinov', da se odpre nov del zemlje­vi­da s kako še neodkrito zaplato kopnega. Zahtevnost nalog je odvisna od težavnostne stopnje, ki jo izberemo na začetku vsakega poglavja. Po širnih morjih se podimo le z dvema vrstama ladij: raziskovalno, ki se lahko spremeni v bazo na novem otoku, in bojno, na katero nabašemo fante iz vojašnice in jih pošljemo nad tečne pirate ali sovražna mesta. Upravljanje s plovili je zelo nepraktično, saj je treba vsako premakniti posebej, kar pri naskoku na večje otoke pomeni mukotrpno klikanje na vsako od ladij. Bojevanje na morju je skrajno preprosto: barkači se postavita vštric in skoraj vedno zmaga tista, na kateri je več vojakov. Čeprav ste bradatega gusarskega umazanca obkrožili s petimi ladjami, si bodo topovske krogle pošiljale le ena na eno.

Gradnja stavb, cest in kmetijskih obratov potekata z iz­­biranjem iz preglednega krožnega menija. Klik in bajta je postavljena!

Kdor bo na wiijev Anno prešaltal z računalniškega, bo verjetno pogrešal prelete nad grafično čudovitimi srednjeveškimi mesti in nekaj strateške globine. A hitrejši tempo poskrbi, da ob čakanju na naslednji obrat v zgodbi ne postane dolgčas, medtem ko sistem ne zaide v plitkost. Ob koncu vsakega poglavja Williamovih avanturic smo za svojo uspešnost ocenjeni glede na porabljeni čas, raziskanost zemljevida in učinkovitost izrabe surovin. Na žalost se zgodba, ki preseže deset ur trajanja, konča ravno v trenutku, ko nas dokončno uvede v vse skrivnosti upravljanja z mno­žico zgradb in razvoja ljudi od preprostih kmetavzov do petičnih aristokratov. Ker večigralstva ni, ostane zgolj prosto peskovniško igranje, kjer lahko otoš­ke­mu imperiju zavladamo brez štorijalnih omejitev, s flaškonom ruma v eni in wiijevim daljincem v drugi roki pa končno pokažete piratski svojati, kdo je pravi šef teh voda.

Anno: Create A New World
Ubisoft za wii
objavljeno: Joker 194
september 2009

77

sorodni članki