IGROVJE
stranka » igrovje » wii » Super Mario Galaxy
Super Mario Galaxy

Sneti vesoljčke ponavadi strelja. Z novim Mariem bi jih raje objel.

Pssst! Slišite, kaj nam skuša cenjeni gospod Mijamoto dopovedati z naslovom prve prave mariovščine za sobni sistem, odkar je izšel nerazumljeni Sunshine na kocki? Govori nam, da je Mario postal tako velik, da je prerasel ta svet in da lahko nove izzive najde samo v vesolju. In da so se ploščadne arkade, vezane na Zemljo, izčrpale. Da njihova prihodnost leži med zvezdami.

V današnji poplavi iger s strelsko in srhljivo tematiko je Galaxy piš svežine. Ne le, da se ga ni treba bati pokazati otrokom, temveč je to celo priporočljivo, če jih želiš na prijeten način seznaniti z elektronsko zabavo.

Štart je temu ustrezen. Mariova naloga je kot tolikokrat doslej rešiti princeso Peach, le da se špil dogaja v vesolju, saj ima prste vmes komet, ki vsakih sto let preleti Gobje kraljestvo. Stara druščina se zbere ob praznovanju, kar iz okoliške črnine na predelanih barkačah uleti Bowser mlajši, zbombardira velikoučne fizlje na tleh ter jo podurha z Breskvico, da bi jo lahko foter v miru predelal v kompot. Ker bi bilo prekiniti s tradicijo v Mariovi igri tako, kot imeti za glavno opravilo v novem Need for Speedu kidanje drekcev poligonskih kužkov , je občutek nedolžne otroškosti nedotaknjen. Enostavna pravljična zgodbica, nabita z materinskimi čustvi, polaga temelje animirani resničnosti, v kateri je vse tako barvito in luštkano, da bi telebajski fasali sladkorno. Zunanjost je zaradi wiijeve strojne podhranjenosti na trenutke utrujena, saj so nekateri objekti grdo oglati in določeni tekočinski efekti na ravni gamecuba. A po drugi strani je SMG s spretno uporabljenimi osnovnimi barvami, kristalno čistostjo okolice in domiselnostjo oblik videti kot posrečena risanka. Risanka, v kateri ti poveljuješ junaku.

Če Mariu zmanjka treh enot zdravja, adijo življenje. Imajo pa večji nivoji nadaljevalne točke.

No, te ugotovitve ne bodo presenečenje za nikogar, ki je odigral več kot enega predstavnika serije. Galaxy pač črpa iz bogate mariovske zakladnice in se ne otepa zmagovitega recepta, ki je vse prej kot nategunski, saj med posameznimi deli minejo leta, namesto da bi jih Nintendo štepal kot EA svoje umotvore. Bolj kot za naslednika Sunshina gre za otroka legendarnega Maria 64, ki je vreščeče in otepajoče se 2D ploščade pred desetimi leti zvlekel v trirazsežnost. Novinčevo razbeljeno sredico dobimo tako, da prizemljeni Mushroom Kingdom nadomestimo z vesoljskim in Peachin grad z vsemirsko ploščadjo novodošle princese Rozalinde, nakar tematske svetove zamenjamo s planeti ter namesto kovancev vstavimo kosce zvezd, ki rabijo kot valuta. Da nas po nivojih čakajo tradicionalne velike zvezde (sto dvajset jih je skupaj; v drugem igranju z Luigijem 121), ki jih zbiramo za napredovanje, je enako samoumevno, kot da se borimo z Bowserjem. Nadzorna shema, v kateri Mario potrebuje malo pospeška, da doseže hitrost, iz počepa ritensko skače bolj visoko v luft (še više, če se na vrhu zavrti) in zmore orenk hop v daljavo, ko dodobra stopi na plin, pa se napaja iz M64 in je skrižana z ono iz New Super Mario Bros. za DS.

Super Mario Galaxy
Nintendo za wii
objavljeno: Joker 172
november 2007

91

 
 
 
sorodni članki