|
IGROVJE
Batman: Arkham City Sneti nima oklepa z bradavičkami, je pa zagnan in dobro pozna Jokerja.
Je Batman še aktualen? Ni ta pojava maskiranega borca za pravico plus detektiva, opremljenega s tehnološkimi gedžeti, danes malo ... smešna? Zlasti stripovska, na katero se opirata igri britanske skupine Rocksteady?
Rocksteadyjev Arkham Asylum (J194, 89) je bil nekje vmes. Njihov Batman, ki se ni nalezel filmskega virusa, je bil sicer ranljiv in ne tako brezoseben kot njega dni. Bil pa je namorjen in se ni kaj dosti oziral na metafore, saj ga je zanimalo predvsem eno: nalomiti Jokerja, ki se je skupaj z zlobci tipa Scarecrow in Killer Croc zaredil v arkhamski norišnici. Itak špil ni bil dober samo zaradi štorije, marveč odlične izvedbe in spretnega mešanja pristopov, saj si nasprotnike odstranjeval tako v neposrednem boju kot s prežanjem iz teme. Hkrati si s pregledovanjem okolice odkrival namige za napredovanje in se ubadal z Riddlerjevimi ugankami, zaradi česar je bil prisoten občutek detektivstva. To ni bila igra o Batmanu - v njej SI BIL Batman. Zdaj boš spet.
Stara in nova garda Arkham City je velik zapor, z visokimi zidovi in stražarji odrezan iz Gothama, kamor zmešani znanstvenik Hugo Strange strpa množico kriminalcev. Zakaj? To razkrije fabula, ki kot ona v Asylumu nima posebnega metaforičnega dometa, vendar dogaja z zapleti in razpleti ter udarnim koncem. Batman se giblje med številnimi znanimi liki, tako iz predhodnice, kot so Joker, Harley Quinn, Riddler in Poison Ivy, kot novinci Catwoman, Penguin, Mr. Freeze, Two-Face in Ras al Ghul. To niso vsi, še zdaleč ne. Pri Ras al Ghulu je zanimivo spremljati, kako previdno scenarij oplazi odnos med Batmanom in starim učiteljem. Odnos, ki ga film Batman Begins razišče veliko podrobneje. Za to ni časa, kajti treba je naprej, naprej, iz tretje osebe tepsti in zasledovati in raziskovati in odkrivati, le da zdaj na večjem območju. Novi špil je namreč v mnogočem stari, le da se je pogled oddaljil. Dogajanje ni več postavljeno v omejen kvartir, po katerem bi se sprehajal v slogu metroidvanij, temveč v odprt zapor, ki je mesto znotraj mesta. Resda ni orjaški, saj ga je moč prečiti v nekaj minutah zavoljo Batmanove gibljivosti - kaj bi bilo šele, če bi lahko sedel v batmobil. Ploščadenje s tiščanjem gumba je podobno Assassin's Creedom in padci niso smrtonosni, saj Vitez tiho pristane ali se vmes zahaklja na visoko točko v okolici in se potegne do nje. Toda velikost nadomestijo podrobnosti. Organsko prizorišče, ovito v polprosojen mrak, je polno stranskih uličic in podpredeno s širnimi podzemnimi katakombami. Ko vandraš po njem, na tleh stalno naletavaš na skupine kriminalcev, ki iščejo batine, dočim od zgoraj, s streh, koder je tvoje naravno okolje, poslušaš številne debate, ki dodatno štrikajo zgodbovno ozadje in prispevajo k fantastičnemu vzdušju. Še boljše so nekatere notranjosti, kot sta naravni muzej, koder se je inštaliral Penguin, ter Jokerjeva jeklarna, poetično pa se znajdeš tudi v teatru, za katerim so umorili Waynova starša. Prava zvezda igre skorajda ni Batman, temveč njegova okolica.
Sploh ko ugotoviš, da te domala na vsakem koraku čakajo neodkritosti. Linearna zgodbovna rdeča nit ni prav dolga - odpredel sem jo v kakih osmih urah, s tem, da sem bil razumno šnofajoč. Vendar sem s tem razkril komaj tretjino vsebine. Že vmes so me presenetile misije s Catwoman, ki so posejane med Batmanove. Mačkobaba ni čisto drugačna od Šišmiša, do neke mere pa vseeno. V boju uporablja bič in bole, s katerimi zapleta nasprotnikom noge, meče bodice in je ravno toliko hitrejša, da prestreže kak zamah, ki ga Batman ne bi mogel. Ima drugačen živalski pogled in po mestu se prestavlja počasneje, toda bolj elegantno. Njena zgodba je neodvisna od Batmanove in se tika Two-Faca, z maskirancem pa je povezana le na ključnih mestih.
Potem so tu stranske misije, kjer slediš izsiljevalcu Victorju Zsaszu, take, kjer odkrivaš skrivnostne umore, in Riddlerjeve puzle. Ugankar je šel tokrat čez meje zdravega razuma in je zagonetke v obliki kipcev inštaliral v vsak kot Arkham Cityja. Nekatere pobereš po poti brez truda, za druge moraš premisliti, kako boš odprl kletke, ki jih obdajajo, recimo z manipulacijo elektromotorjev ali metanjem bataranga, tretje so varljivo odprte, nakar se za tabo zaskoči past ... Vdelani so nadalje AR-izzivi, koder letaš med virtualnimi točkami na nebu, izpraševanje jetnikov, ki jih moraš nujno poraziti kot zadnje v skupini (žal to opraviš z enim samim pritiskom na knof), in kup odklepabilnih postranskih tepežarskih in skrivalnih misij, ki beležijo točke in so razgibanejše ter daljše kot v izvirniku. Tu dobiš priložnost, da poleg Batmana in Catwoman zaprežeš Robina s palico, ščitom in granato ter akrobatskega Nightwinga z električnima palicama. Oba je treba dokupiti v obliki spletnega dodatka in vsak stane sedem evrov, za to pa dobiš po dva ekstra izziva (eden od Robinovih je zelo zanimiv, saj se spogleduje z 2D-pretepačino) ter razumno drugačen slog tepeža. Zaporniško mesto enostavno noče, da bi ga zapustil, kar najbolj vidiš po možnosti new game+, ko osrednji kvest obrneš na težavnosti normal ali hard. V igriplus nad sovražniki ni več pokazateljev, ki opozarjajo, da lahko udarec prestrežeš, več jih je in bolje so opremljeni ter oboroženi. Čeprav ostanejo precej neumni in nesodelujoči, so konkretno nevarnejši. Zmoreš?
strani [2]: 1 2
|
85
sorodni članki
![]() |
|