IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 3 » ModNation Racers
ModNation Racers

Sneti se skuša zmodati, da bi bil rav­nodušen do nefer plejstejšna. Ne rata.

Si kolerik? Rad mečeš stvari naokoli, ko začutiš, da te igra zajebava v glavo? Hočeš tako zmagati kot izgubiti na fer način? Potem te svarim pred enoigralskim načinom tretjeosebne arkadne dirkačine ModNation Racers. Saj je res, da špil sodi v cortkano podzvrst kartovščin, dirkalnic z miniaturnimi vozili in ubojitimi orožji, ki jih je proslavil Mario Kart. V tem žanru je čisto običajno, da je umetna pamet pripeta na elastiko, kar pomeni, da ji praktično ne moreš uiti, pa tudi ona tebi ne. In docela normalno je, da vodiš tri kroge, si tik pred ciljem, nakar pokasiraš v analko roj izstrelkov ter si na koncu sedmi, porkašment. Toda MNR je neobičajno zloben celo za kartovščine in čeprav se kiti s solidno šofersko-bojevalno mehaniko, simpatičnimi progami ter obilno dodatno vsebino, v tekmo ne smeš iti z upanjem na zmago. Pač voziš po najboljših močeh in če rata, rata, če ne, ne. Uničevanje stanovanja ni smiselno.

Vrtenje med skoki je pomembno, saj tako nabereš dodaten turbo. Še bolj pa ogled video tutorialov, vsaj onih, ki se tičejo ustvarjalske plati.

Hec je v tem, da silicijeva inteligenca nate ni pripopana z elastiko, ampak s superlepilom. Nekaj časa ti to še ni jasno. Dobiš risankavega voznička v risankas­tem avtočku in iz tretje perspektive z veliko hitrostjo odnoriš po stezi. Kmalu ugotoviš, da golo tiščanje plina ni dovolj, saj ModNation Racers sila poudarjajo drsenje (drift). Ne le v ovinke, celo po ravnem. Gibka šajtrgica to stori hitro in enostavno, nakar jo lahko usmerjaš levo ter desno in tako izmenjaje drsalniško zvoziš več ši­kan zapored. Ali domala vso progo, če si obvladač. Z driftom polniš merilnik nitro pospeška, ki ga je moč uporabiti tudi v drsenju. Obenem pa lahko z nitro energijo kadarkoli dvigneš ščit, ki prepreči, da bi te spohalo sovražno krepelce. Udarec lahko predvidevaš po zaslugi pretečega bip-bip-bip – hitrejši kot je, bliže je nevarnost.
Tu torej nastane zanimiva dvojnost: bom nitro uporabil za pospeške, s čimer se bom prebil v ospredje, ali ga hranil za ščit? In koliko se bom sploh trudil za šoferstvo na čelu? Bolj kot sem spredaj, več možnosti imam sicer za končno zmago in poberem lahko več bonusov, razmetanih po kolovozu. A hkrati sem bolj izpostavljen in dobivam slabše dobrote, ker se te dodeljujejo naključno. Ja, enako kot v Mario Kartu, le da razmerje nitra in ščita doda še eno plast taktike. Treba je upoštevati še, da orožje okrepiš, če pobereš več bonusnih balončkov zapored, kar spet pripelje do od­ločanja. Bom krepelce porabil zdaj ali čakal na moč­nejšo varianto, a s tem tvegal, da ga ob nesreči izgubim? Krepela so drugače tri, se pravi električni udar, zvočne granate in rakete, medtem ko je četrti bonus dodatni začasni pospešek. Nadgrajene verzije so ustrezno močnejše. Nadzor je celostno gledano neproblematičen in občutek hitrosti dober, edino prehodi iz drifta v običajno vožnjo so malce bolj okorni kot v MK in Sega All-Stars Racingu.

Orožja je moč pljuvati tudi nazaj, kar je še ena reč, ki jo je navdihnil Mario Kart. Če gumb tiščiš, boš trenutno krepelo odložil za sabo kot mino.

A to ni vse. Pomembne so rampe, ki te odnesejo visoko v luft, pri čemer zletiš skozi ognjen obroč ali razbiješ cerkveni zvonik, vmes pa se lahko sučeš in tako nabiraš ekstra nitro. V tleh so ploščice, ki te odfedrajo naprej, in številni sprožilniki okoljskih nevarnosti, kot so lanserji velikih sodov ter prožilniki zidov. Pa vdelane so številne bližnjice. Sprva so proge kratke, nezapletene in neimpresivne. A kasneje postanejo nevarnejše, brez ograj na nagnjenih pobočjih, s katerih mimogrede zdrsneš v prepad. Prav tako pridobijo na dolžini, gladkem odvijanju in domišljiji s premikajo­či­mi se tlemi, vrtečimi se podnožji, motečimi poskakujočimi roboti, skejterskimi rampami ter vedno številč­nejšimi, vedno zlobneje razporejenimi krajšni­ca­mi. Okolice bi bile lahko več kot štiri (džungelska, puš­čavs­ka, morska, alpska), toda na splošno gre nabor stez kar pohvaliti. Enoigralske dirke spremlja štorijica z animacijami možičkov, ki so plastični križanci med žakljevci iz LittleBigPlaneta in lego strički. Zgodbica parodira dirkaške filme in igre ter vpelje komentatorski par, ki se stalno zafrkava. Nič posebnega ni, a taki špili so običajno docela brez pripovedi, tako da je poskus vsaj osvežilen. 

Kdo bo rekel, ejga, Mariji (tako Kart kot skakačine) so tudi celi luštkani, a obenem hardcore zahtevni. Res je, a so manj nepošteni kot MNR.

ModNation Racers
PS3 za playstation 3
objavljeno: Joker 203
junij 2010

79