IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 3 » Ratchet & Clank Future: Quest for Booty
Ratchet & Clank Future: Quest for Booty

Sneti

Tole pišem z boleče zvinjenim gležnjem od ekstremnega športa (ja, košarke), zato sem morda še toliko bolj jezen na Ratcheta. Ne le, da uhatec v temle izdelku naspidirano poskakuje in se sploh giblje elegantno kot v vsaki svoji pusto­lovš­či­ni, nazadnje v Ratchet & Clank: Tools of Destruction za PS3 (J173, 84) – brez sramu se ga trudi prodati za visoko ceno. Qu­est for Booty, ki je oziroma bo kmalu na voljo na Playstation Networku, v Evropi pa tu­di na blu-rayu, namreč ni nič drugega kot rutinska, derivativna epizoda med ToD ter nadaljevanjem sage, ki pride jeseni 2009.

Tole je prizor iz novega reševanja puzlic – nameriš na objekt in ga povlečeš z desno gobico. Enostavno kot ričet.

Vsebina je udarjena na staro vižo, se pravi platformski elementi + streljanje + občasen možganski lešnik, tematika pa je gusars­ka, vzeta iz Orodij uničenja. Štorijica se vrti okrog umrlega načelnika robotskih piratov, ki je nekam spravil zaklad, do katerega se je treba dokopati v imenu višjega dobrega ... toda vse ne gre gladko. Humor­ja nekaj je in par nasmeškov ne uide, vendar caplja daleč za režalnostjo poštenih de­lov sage, kar gre pripisati tudi temu, da manjka ujeti Clank, ki tvori nepogrešljivo polovico hilarioznega para. Osrednje zgodbovno razkritje, ki Quest for Booty (har har) poveže z naslednjim delom, je za poznavalca mlahavo in pričakovano.
Igralni drsnik je zopet bolj pomaknjen v hopsanje, a kakorkoli zahtevnejših ali navdihnjenih skakalnih preprek ni srečati, saj so magnetni škornji silni, pre­pa­di pa blizu vsaksebi. Le nekaj premikabilnih ploš­ča­di sredi odprave je vrednih naziva 'skočnost'. Streljanje je tipsko in s starimi nadgradljivimi orožji (ne vsemi), novost je le par novih kosov zanje v slogu dvojnega jemanja na tarčo. Ti so skriti naokoli in so vstavljeni res čisto brez potrebe, saj pri splošni moči & hitrosti pokalic ne vplivajo na nič. Še več, levji delež pištol dobiš avtomatično, le eno ali dve kupiš pri tipu s papigo, kar pomeni, da je nabiranje šraufov kot valu­te zelo razvrednoteno. Sovražniki so od prej in so zelo šibki celo na hard. Eden od treh šefov je prav tako povsem recikliran, medtem ko sta druga dva malce spremenjeni verziji starih. V igralnem smislu so vsi zeh.

Tematika je piratska, se pravi, da gre za podaljšek enega od elementov Tools of Destruction. Ampak za majhnega.

Še najbolj svež element je elektrificirani ključ, s katerim more Ratchet po zaslugi fizikalnega pogona premikati določene ploščadi in predmete ter odpirati vrata. Temu se pridruži še nekaj drugih akcijsko-miselnih oreščkov, recimo lučanje ognjenih krogel. A treba je reči, da je vse skupaj samoumevno in rešljivo z levo roko. Še najdlje se bo običajen slovenceljski igralec ustavil pri sestavljanju napitkov za robotskega to­ča­ja, saj navodila zahtevajo znanje arrr-matey angleščine.
Tudi na izvedbeni fronti ni vse v najlepšem redu. Ker je QfB izdelek, narejen primarno za razpečevanje po PSNju, mu manjkajo čudovite vnaprej pripravljene animacije, ki so zaznamovale Tools. Obenem je vsa podoba manj natančna in barvita kot v dotični igri, za nameček pa forsira temačne votline in zeleno prebarvanost, zaradi česar je videti bistveno manj slastna kot ToD.
Veliki ratchetovski navdušenci Quest for Booty najbrž ne bodo izpustili. Tudi sam sem jo pač preigral in ne morem reči, da ni bila še kar. A v seriji R&C nismo navajeni na povprečnost skakalnih, strelskih in puzlarskih delov, kakršno izkaže QfB. Enakotako boli draginja. Petnajst evrov se sliši malo, vendar za to dobiš tri, štiri ure lahke, prežvečene akcije, ki ne vsebuje ničesar zunaj glavnega kvesta, recimo niti ene strelske arene. Stokrat boljši bi bil orenk špil za orenk denar, ne ta gusarski napad na naše žepe.

Ratchet & Clank Future: Quest for Booty
Sony za playstation 3
objavljeno: Joker 181
avgust 2008