IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 3 » Gran Turismo 5 Prologue
Gran Turismo 5 Prologue

Sneti kot digitalni voznik zori, Gran Turismo mu žal ne sledi.

Ker je Gran Turismo za Sony tako pomembna blagovna znamka kot Mario za Nintendo in Damjan Murko za revijo Nova, izid plačljive predverzije GT5, ki je oddaljen še kako leto, ni presenetljiv. Playstation 3 potrebuje navdušujočo cestno dirkačino, milijoni ljubiteljev Gran Turisma pa malico pred južino. Vendar s Prologi nimamo dobrih izkušenj, saj je bil GT4 Prologue (J132, 40) nateg, ki je stal 40 evrov, vseboval je pet prog in petdeset avtov ter bil brez večigralstva. S petico je bolje, vendar ne idealno.

Čeprav inštrumenti niso dobro berljivi in se je treba zanašati na dodatne merilnike, so 3D kabine podrobne in pri nekaterih avtih prav veličastne.

Najprej odlike. Serija Gran Turismo od vedno pou­darja avtomobilski fetišizem in GT5P ni izjema. V osrednjem meniju nad opcijami kraljuje izbrani avto v različnih okoljih, od ameriškega kanjona prek nemš­ke­ga mesteca do japonske bajtice. Kamera ob sp­remljavi na izi muzike drsi okrog njegovih oblin, kot bi se ljubila z njimi, in če si bil kdaj ponosen, da si lastnik virtualne pločevine, je to ta. Ko umakneš oko z zglancanega pleha, izbiraš med arkadnim načinom, v katerem so dostopne vse steze, vožnjo na čas, ka­riero ter multiplayerjem. Ta je omogočen po internetu, kjer podpira do šestnajst sodelujočih v eni dirki, ali na razdeljenem zaslonu za dva. Dirkanje na uro bo­gatijo spletne lestvice in duhec, ob njem pa se skriva še tekmovanje v driftanju, kjer so rezultati takis­to vidni na vsemreži. Za nameček te pričaka razdelek GTTV, kjer se pojavljajo spletni filmčki in se je začel kmalu po izidu polniti s posnetki vožnje iz res­nič­nega življenja. Nasploh je špil močno zavezan na­linijski podpori in pričakujemo lahko marsikako zap­lato. Skratka, očitno izdatnejši nabor robe kot v GT4 Prologue!

Če si drznem zarisati navidezno lestvico, kjer sta na vrhu GTR2 in rFactor kot nepopustljivo realistični simulaciji, se jima Forza 2 približa na slabih …

Srž izkušnje je kariera. Ta obsega štiri vedno težje sku­pine dirk, pri čemer dostop do naslednje odkle­neš, ko v sleherni tekmi prejšnje dobiš vsaj bronast pokal. Skupine vsebujejo po deset izzivov, kjer je treba premagati nasprotnike ali uro. Zanimivo je, da vedno štartaš med vožnjo ('rolling start'), z mesta, ki ti ga določi igra, to pa ni vedno zadnje. Dirkališč je šestero, vsa so krožna: obvodni High Speed Ring, mest­ni London in alpski Eiger Nordwand so izmiš­lje­na, dočim resničnost predstavljajo verno prenešena Fuji, Suzuka ter nascarjevska Daytona. Da se ne po­navljajo preveč, so na voljo v normalni in obrnjeni ver­ziji ter razcepljena na daljše in krajše variante. Te so pogoste zlasti spočetka, ko nimaš cekina za hitre fu­ralice in bi umrl od dolgčasa, če bi moral petkrat vo­ziti vso Suzuko. A tovrstnih dirk je še vedno pre­več, saj je vse prej kot zabavno in izzivalno z golfom voziti Daytonin oval, skrajšan ali ne. Je pa res, da skozi uvajalno fazo prve klase in njenih po­časnel dobiš občutek za to, kaj Gran Turismo od tebe želi.

... devetdeset odstotkov, TOCA je na treh tretjinah, Gotham je na polovici, NFS na četrtini – Gran Turismo pa je med Toco in Forzo, bliže slednji kot prvi.

Gran Turismo 5 Prologue
Polyphony Digital / Sony za playstation 3
objavljeno: Joker 177
april 2008

75