IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 3 » Everyday Shooter
Everyday Shooter

Sneti

Po slikah bi si človek mislil, da je podoba glavna lastnost Everyday Shooterja, šutemapa spod prstov enega samega programerja. Kanadčan Jonathan Mark je sestavil igro, ki je res videti drugačna od tipičnih streljačin te vrste. Tvoja ladjica je le malo večji piksel, ki v robotronski shemi kolje geometrijske oblike. Toda zunanjost je splošno vzeto poklon Mizugučiju in njegovemu spajanju poligonske bleščavosti z interaktivno glasbo. Trušča izstrelkov in eksplozij sploh ni, temveč poslušaš brenke kitarskih strun, ki spontano tvorijo vzdušne melodije.

Zunanjost je na prvi pogled krneki, toda igro obdaja svojstven čar, ki ga nadgradi spreten dizajn nivojev in načina streljanja.

No, bistvo ni v izvedbi, temveč v igralni mehaniki, kjer se vsak nivo igra po svoje in je običajno hommage kaki klasiki. Prvi po zgledu Every Extenda bazira na tvorjenju verig skozi krožne eksplozije. V drugem je to že puščeno vnemar in znajdemo se pred biološkimi gnusobami, iz katerih vznikajo baze in stolpiči. Spet tretja stopnja je naphana z robotki, ki špancirajo iz orjaškega očesa na sredini. Tako se ES izkaže za osem samosvojih streljank v enem, to vsebino pa dopolnijo odklepabilnosti, od spremenjenih pogojev in grafike do življenj.
Hkrati vse bolj dojemaš, kako bistra je ta igra. Čeprav za dosego zadnjega nivoja potrebuješ hude strelske reflekse, moraš veliko uporabljati možgane. Tvorjenje verig za točke, gruntanje vzorcev in odvozlavanje avtorjevih idej zahtevajo pozornost in trud, posebej ker se elementi nivojev tvorijo naključno. Sčasoma špil nadmudriš, a ostane zanimiv, saj nudi prefrigano svobodo pristopa. V vsakem delcu sekunde gre za odločanje med gotovostjo preživetja, ki ga spodubuja iztekajoči se čas, in tveganostjo pehanja za točkami. Dodatni taktični elementi so ročno zbiranje točk, digitalno osemsmerno nažiganje in večja hitrost pri gibanju brez streljanja.
Kljub močni konkurenci je Everyday Shooter za ljubitelja starošolskih pucačin jako priporočljiv. Izvedba resda ni totalno originalna, ni modusa za dva niti za enim PS3, kaj šele po spletu, in 10 $ se zdi veliko za igro z osmimi leveli, skozi katere je treba v kampanjici vsakič od začetka. Toda igralnost je uravnotežena z lekarniško vago, dočim ves špil deluje edinstveno in sveže. V nafilani areni šutemapov tega ni lahko doseči. Cena: 10 $

Everyday Shooter
Sony za playstation 3
objavljeno: Joker 172
november 2007