IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 3 » Motorstorm
Motorstorm

"Aaaa! Turbo!! Daj, motorček, zdrži samo še sekun ... BUUUM!!!" - Case

Ko je Sony pred dvema letoma na E3jevski konferenci širom orjaškega zaslona zavrtel filmček Motorstorma, so pričakovanja za nekst-džen dirkačine hipoma poskočila v neslutne višave. A ko se je izkazalo, da je šlo za predpripravljeno animacijo, je srenja začela resno dvomiti v izvedljivost tega visokoletečega projekta arkadnega drvenja. No, čas polaganja računov je končno tu!

Raingod Mesa je ena bolj zabavnih in hkrati nevarnih prog. Na levi in desni strani dirkališča na vozakarske nerodneže vseskozi preži globok prepad. En napačen zavoj in ...

S postavitvijo špila v arizonski Monument Valley so se fantje pri Evolution Studios zavezali čisto specifičnemu puščavskem področju, ki so ga erozija, voda in veter krojili tisoče let. A bolj pomembno je, da izbira prizorišča s sabo prinese kupček elementov, ki se tesno vežejo na igranje. Tla, po katerih se pojamo z različnimi tipi vozil, so recimo skrajno neravna, saj višinske razlike botrujejo številnim vzponom, spustom ter naravnim in umetnim skakalnicam. Toda pravi občutek razgibanosti, ki te preseneti, ko sedeš v buggy, motor, quad, rally dirkalnik, dva tipa terenskih štirikolesnikov ali kamion, je širinska odprtost stez, ki razbije strogo začrtanost in asfaltno omejenost iz večine resnobnih dirkačin. Poti, pod- in nadhodov ter krajšnic je toliko, da celo po petnajstem obisku steze še vedno odkrivaš nove predele. Tako raziskovanje postane čez čas, ko težavnost zraste, nujno, saj različnim bolidom pašejo različni tipi podlage. Za volanom hitre kopije integralke boš recimo iskal širše prehode in se kot hudič žegnane vode otepal segmentov z blatom, dočim ti bo le-ta kot vozniku gasilskega mobilnika ali kakšnega drugega počasnejšega, stabilnejšega voza največji zaveznik. Avtorjem je tovrstna uravnoteženost skrajno uspela.

Turbo pospešek rabi tako pospeševanju po ravnih delih stez kot reševanju iz zagate ob zgrešenem vstopu v ovinek.

No, fantastična dirkališča so šele prvi polčas vozakarske veselice, ki jo zaokroži nora arkadna igralnost. Pozabite na prestave, idealno linijo, najboljši čas in podobne tehnikalije, ki begajo profesionalne dirkače - Motorstorm stavi na drugačna načela. Važno ni le, da cilj dosežeš prvi, drugi ali tretji, pač pa tudi, da do tja prideš v enem kosu. To pomeni, da moraš med uživantskim obvladovanjem skrajno poskočnih bolidov - kar spričo ovir na terenu ter nevarnih ovinkov, ki nemalokje vodijo v prepade,

Pogled iznad havbe seka. Občutek hitrosti je večji, pregled nad dogajancijo okrog tebe manjši.
ni mala malica - upoštevati še marsikaj. Recimo pravočasno spuščanje gumba za turbo pospešek, ki te izstreli naprej, vendar hkrati dviguje temperaturo motorja, sicer sledi upočasnjena eksplozija avteka! Največja ovira na poti do zmage so umetnopametni divjaki, ki te znajo presenetiti z neverjetno življenjskimi, malodane svinjskimi potezami, ko se denimo trmoglavo prerivajo v gužvi desetih in več vozil. Ali ko brezglavo pospešujejo skozi smrtonosne odseke in se spektakularno razletavajo, medtem ko se ti v svojem skupku železja iz tretje ali prve osebe (tu je občutek hitrosti občutno večji!) režeč se zapelješ skozi oblak ognja, dima ter kovine ... Nakar te po nerodnem pristanku odnese v skalnato steno. S tega vidika je Motorstorm dokaj odpustljiv špil, saj primeri, ko se v zadnjem krogu s perfektno vožnjo s poslednjega mesta prikradeš na prvega, niso redki. Drži pa, da veseljaško in razbremenjeno drvenje nekje na polovici igre deloma ponikne, saj se težavnost eksponentno dvigne. Takrat je čas, da nehaš občudovati milinski prikaz mišic črne zvezde (mestoma res fotorealistične teksture skalovja in zemlje ter njih čudovito senčenje in osvetljevanje, eksplozivna fizika na podlagi Havoka, sledi gum ter izpod njih špricajoče blato, ki se lepi na zaslon in svetlečo pločevino) in uporabiš vse izkušnje o lastnostnih prog ter dirkalnikov, ki si jih dotlej pridobil. Rezultat? Zmes odlične grafike, bombastične rockovske glasbene spremljave (Nirvana, Queens of the Stone Age ...) ter adrenalinsko-paničnega norenja, kakršnega konzole še niso srečale.

Razlike med vozili znotraj iste klase so pretežno vizualne narave. Dodatni vozi so skupaj z novimi kožicami hkrati edino darilo, s katerim te špil nagrajuje v enoigralskem načinu.

Zakaj torej ocena ne seže med oblake? Deloma zato, ker špil ni otet nevšečnosti: osem dirkališč je kljub razvejenosti premalo, fizika je že kar preveč na steroidih, logika dohitevanja nasprotnikov po modelu Burnouta včasih deluje jako nepravična ... Deloma pa vsled največje hibe, pomanjkanja igralnih načinov. Verjeli ali ne, Motorstorm pozna le enega, v katerem skozi zmagovanje na dirkah in pridobivanjem 'vstopnic' krožno obiskuješ ena in ista dirkališča, kjer se spreminjajo pogoji (dovoljena vozila, dnevni čas). Vsemu dirjalnemu in razbijalnemu užitku navzlic je to nekam malo. Še sreča, da načrtujejo brezplačne dolpotegljive dodatke, in hvala falusu, da je v ameriško in evropsko verzijo vključena preprosta in neproblematična spletna večigralnost, kjer vlada otroško vzdušje. Dvojka mora biti popolna, slišiš, Sony?!

Motorstorm
Sony za playstation 3
objavljeno: Joker 165
april 2007

82